اسکن چشم جهت تائید هویت بانکی



اخبارعلمی,خبرهای علمی,اسکن چشم

به تازگی شرکت سامسونگ اعلام کرده است که قصد دارد تا با همکاری با چند بانک مختلف، سیستم اسکن چشم آیریس که برای تلفن های همراه این شرکت طراحی شده است را به عنوان روشی جهت تائید هویت کاربران بانک ها مورد استفاده قرار بدهد.

به گزارش سیناپرس، فناوری های موجود بر روی تلفن های همراه هوشمند به صورت روز به روز در حال پیشرفت هستند و به تدریج در حال مشاهده تلفیق شدن ابزارهای مختلف با این دستگاه ها هستیم. 15 سال پیش، دوربین، پخش کننده صوتی، رادیو، دفترچه یادداشت و ... هر یک به عنوان یک ابزار مجزا به کار گرفته می شدند ولی امروزه همه آنها بر روی یک تلفن همراه هوشمند ارزان قیمت نیز قابل دسترسی هستند.

سکن چشمی می تواند به صورت مستقل و یا به عنوان یک عنصر ترکیبی با رمز عبور و اسکن اثر انگشت عمل کند که این امر موجب می شود تا امنیت ساختار بانک هایی که از آن بهره می گیرند، به مراتب افزایش یابد.

در این میان فناوری های بانکی نیاز به امنیتی بیشتر دارند و به همین دلیل نیز تائید هویت کاربران شبکه های بانکی می تواند به عنوان یک عنصر حیاتی در بهبود این امنیت مطرح باشد. به تازگی شرکت سامسونگ از اسکنر آیریس بر روی تلفن همراه هوشمند گلکسی نوت 7 خود رونمایی کرده است. این اسکنر می تواند برای گشودن قفل تلفن همراه یاد شده، چشمان کاربر را جهت تائید هویت او اسکن کند. حال به نظر می رسد که سامسونگ قصد دارد تا از این سیستم برای تامین امنیت سیستم های بانکی نیز استفاده کند.

این شرکت کره ای به تازگی با بانک هایی مانند بانک آمریکا، سیتی بانک و چند مرکز مالی دیگر به توافق رسیده است تا این سیستم را به آنها عرضه کند. شایان ذکر است که این اسکنر برای مدت زمان 5 سال در مرحله توسعه نرم افزاری قرار داشته است و همین دلیل نیز سامسونگ درباره امنیت آن بسیار مطمئن به نظر می رسد.

به این ترتیب می توان گفت که اسکن چشمی می تواند به صورت مستقل و یا به عنوان یک عنصر ترکیبی با رمز عبور و اسکن اثر انگشت عمل کند که این امر موجب می شود تا امنیت ساختار بانک هایی که از آن بهره می گیرند، به مراتب افزایش یابد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------