خورشید گرفتگی ۴ دقیقه‌ای در آمریکا



خورشید گرفتگی،اخبار علمی،خبرهای علمی
خورشیدگرفتگی کامل روز دوشنبه، ۲۰ فروردین‌ماه، سراسر آمریکای شمالی را فرا گرفت و میلیون‌ها نفر به تماشای این پدیده طبیعی نادر نشستند.ناسا نیز این پدیده را به صورت پخش زنده در دسترس کاربران قرار داد.

به گزارش برنا، این خورشید گرفتگی کامل که بیش از چهار دقیقه طول کشید، بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی رخ داد و میلیون ها نفر را به خیابان ها کشاند تا آن را تماشا کنند.

 

مسیر این خورشیدگرفتگی از مکزیک شروع شد، از ایالات متحده عبور کرد و به کانادا رسید و بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی و اینترنتی جهان نیز آن را بطور زنده پخش کردند.

 

میلیون ها نفر در سراسر آمریکای شمالی به آسمان خیره شدند تا این خورشید گرفتگی را با عینک‌های مخصوص به صورت زده کامل را نظاره گر باشند.

 

حدود ۳۲ میلیون نفر در ایالات متحده در مسیر خورشیدگرفتگی کامل زندگی می‌کردند و مقامات فدرال پیش‌بینی کرده بودند که ۵ میلیون نفر نیز برای دیدن این پدیده شگفت‌انگیز به این مناطق سفر کنند.

 

به همین مناسبت برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای تماشای کسوف در بارها، استادیوم‌ها، نمایشگاه‌ها و پارک‌ها در مسیر خورشیدگرفتگی کامل برگزار شد. همین طور درست قبل از خورشید گرفتگی، صدها زوج در یک مراسم ازدواج دسته جمعی ازدواج کردند.

 

‏بنابر گزارش‌ها تاریکی حاصل از این خورشیدگرفتگی بیش از چهار دقیقه به طول انجامید که تقریبا دوبرابر زمان تاریکی خورشیدگرفتگی کامل پیشین در سال ۲۰۱۷ بود.

 

همان طور شهر راسلویل حدود ۴ دقیقه خورشید گرفتگی کامل را تجربه کرد. در تگزاس خورشیدگرفتگی کامل رخ داده و دمای هوا نیز کاهش یافته است.

 

برخی از شهرهایی که علاوه بر کسوف جزئی در مسیر خورشیدگرفتگی کامل بودند عبارت از: مازاتلان در مکزیک، سن آنتونیو، آستین و دالاس، ایندیاناپولیس، کلیولند، ایری، منطقه آبشار نیاگارا هم در نیویورک، انتاریو و مونترال در ایالت کبک بودند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------