شرکت تهویه هوای پاک آماج تولید کننده انواع هواکش سانتریفیوژ،هواکش صنعتی و فن فشار مثبت



هواکش سانتریفیوژ

 

تهویه هوا برای همه مکان ها از اهمیت بالایی برخودار است. در بسیاری از مواقع تنها راهی که باعث تهویه محیط های بزرگ می شود، استفاده از هواکش های صنعتی است. مهم ترین مکان هایی که نیاز به هواکش دارند، کارخانه ها، آشپزخانه های بزرگ صنعتی، بیمارستان ها و اتوبان ها می باشند. زیرا در بیشتر این مکان ها تجمع و رفت و آمد انسان ها زیاد است و حتما باید هوا تهویه شود. هواکش های صنعتی، کمک می‌کنند تا دما، رطوبت و کیفیت کلی هوای موجود در محیط‌ های بسته‌ ی کاری در سطح مناسب باقی بماند. تا کارکنان بتوانند با بازدهی بالاتری کار خودشان را انجام بدهند.

 

در این مقاله قصد داریم تا با نگاهی مختصر و مفید بر روی محصولات شرکت تهویه هوای پاک آماج از قبیل هواکش سانتریفیوژ، هواکش صنعتی، اگزاست فن، فن فشار مثبت و فن فشار قوی که تولید می کند، بحث کنیم. این شرکت از بروزترین استاندارد های جهانی برای تولید محصولات خود استفاده میکند.

 

هواکش سانتریفیوژ

هواکش سانتریفیوژ جدیدترین نوع هواکش می باشد. که در سراسر دنیا دارای طرفدارن زیادی می باشد. این نوع از هواکش ها می توانند هر نوع گاز، گرد و غبار و آلودگی را از محیط خارج کرده و هوای تازه را جایگزین آن کنند.

 

هواکش سانتریفیوژ برای مواردی استفاده می شود، که نیاز به گردش توده های هوا یا گازهای غیر تهاجمی وجود داشته باشد. که غلظت مجاز ذرات گرد و غبار جامد در آنها بیش از 100 میلی گرم در متر مکعب نباشد. و دما از 80 درجه سانتیگراد بالاتر نرود. ماده اصلی در تولید آنها فولاد کربنی است.

 

انواع هواکش سانتریفیوژ

هواکش سانتریفیوژ به سه دسته تقسیم بندی می شوند. که اسامی آن ها عبارتند از هواکش سانتریفیوژ رادیالی، هواکش سانتریفیوژ بکوارد و هواکش سانتریفیوژ فوروارد.

 

هواکش سانتریفیوژ رادیالی

یک نوع فن سانتریفیوژ است که برای انجام کار های خاص و مخصوص محیط های ویژه تولید و طراحی استفاده می شود. علت اصلی استفاده از این نوع هواکش تخلیه آلودگی های محیطی و هوایی از یک محیط خاص بوده است. و به همین خاطر، بیشتر در صنایع تولید سیمان و مواردی همانند آن که دارای سطح آلایندگی هوایی بسیار زیادی هستند، استفاده می شوند.

 

هواکش سانتریفیوژ فوروارد

هواکش سانتریفیوژ فوروارد بیشتر برای خنک سازی هوا مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل از هواکش ها غالبا سعی می شود. تا موتور در داخل پروانه ها طراحی شود، زیرا مراحل خنک سازی موتور ساده می شود.

 

هواکش سانتریفیوژ بکوارد

درست همانند نوع فوروارد،مدل بکوارد آن ها نیز دارای موتور تعبیه شده در قسمت پروانه ها برای خنک سازی بیشتر بوده و آنها نیز دقیقا مشابه مدل فوروارد هوا را همراستا با محور پروانه ها از محیط خارج می سازند.

 

قیمت هواکش سانتریفیوژ

تعیین قیمت دقیق فن های سانتریفیوژ مستلزم محاسبه مواد مصرفی استفاده شده در ساخت فن می باشد. و از آنجایی که متریال به کار رفته مانند ورق گالوانیزه یا استیل تابع شرایط بازار می باشد. قیمت هواکش سانتریفیوژ نیز همانند قیمت هواکش های دیگر براساس پارامترهای ویژه ای تعیین می شود. در این میان سایز و اندازه هواکش سانتریفیوژ را می توان از عوامل موثر بر قیمت هواکش سانتریفیوژ در نظر گرفت.

 

مزایای استفاده از هواکش سانتریفیوژ

استفاده از هواکش سانتریفیوژ دارای مزیت های زیادی است که ما در اینجا چند مورد از آن ها را برای شما بیان کرده ایم.

 

طول عمر بالا

در ساخت انواع هواکش های سانتریفیوژ از مقاوم ترین مواد استفاده می شود. به همین خاطر این نوع از هواکش ها خیلی کم خراب می شوند و می توانند تا سالیان زیادی بدون هیچ مشکلی کار کنند.

 

نگهداری و تمیزی آسان

هواکش های سانتریفیوژ با این که بسیار پیشرفته هستند، اما دارای ساختار بسیار ساده ای می باشند. و هر فردی می تواند در صورت لزوم آن ها را تمیز کند تا کارایی بهتری داشته باشند.

 

تطبیق پذیری بالا

بعضی از هواکش ها به گونه ای طراحی شده اند که تنها در یک نوع هوا می توانند کار کنند. برای مثال اگر برای هوای مرطوب طراحی شوند دیگر نمی توانند در محیط هایی با هوای خشک کار کنند‌. اما هواکش های سانتریفیوژ به هیچ وجه اینگونه نمی باشند. و می توانند در هر محیطی با هر هوایی کار کنند.

 

معایب استفاده از هواکش سانتریفیوژ

هواکش سانتریفیوژ با این که مزایای زیادی دارند اما معایبی نیز دارند. این نوع از هواکش ها هنگام کار کردن دارای سر و صدای زیادی می باشند. و اگر در یک محیطی مانند آشپزخانه های بزرگ به کار برده شوند. می توانند به خاطر صدای زیادی که دارند باعث به هم خوردن آرامش کارکنان هنگام کار کردن شوند. همین امر موجب شده است از این نوع هواکش ها در هتل ها خیلی کم استفاده شود.

 

هواکش صنعتی

 

هواکش صنعتی

 

هواکش صنعتی دارای تفاوت زیادی با دیگر هواکش ها می باشند. وظیفه اصلی این نوع از هواکش ها جابحایی هوای آلوده، دود و گاز است. در همه محیط های صنعتی وجود هواکش صنعتی ضروریست. چون دستگاه ها و تجهیزات صنعتی گرمای زیادی تولید می کنند و همین باعث دم شدن هوای این گونه از مکان ها می شود. تقریبا می توان گفت محیط های صنعتی اگر هواکش نداشته باشند به گونه ای هوای آن ها  آلوده می شود که افراد نمی توانند به خوبی به کار خود ادامه دهند. و باعث کاهش کارایی افراد در حین کار کردن می شود.

 

قیمت هواکش صنعتی

قیمت هواکش صنعتی با توجه به برند هواکش و میزان قدرت آن متفاوت است. در این میان کاربری فضای صنعتی را می توان از عوامل موثر بر هزینه نصب هواکش و فن در نظر گرفت. همچنین متراژ فضا از عوامل تاثیر گذار بر قیمت هواکش صنعتی محسوب می شود. طبیعی است که هر چه متراژ فضا بیشتر باشد، هواکش باید قدرت مکش بیشتری داشته و به تبع آن قیمت هواکش صنعتی افزایش پیدا می کند.

 

مزایای استفاده از هواکش صنعتی

استفاده از هواکش صنعتی مزیت های زیادی برای محیط های صنعتی دارد. که ما در اینجا چند مورد از مزیت های آن را برای شما بیان کرده ایم.

 

محیط های صنعتی آلودگی زیادی دارند. به همین خاطر تهویه آن ها کار سختی است و تنها هواکش های صنعتی می توانند آن ها را تهویه کنند. در واقع وجود این هواکش ها در محیط های صنعتی باعث می شود میزان آلودگی آن ها بسیار کم شود. چون این نوع از هواکش ها توانایی این را دارند که به صورت دائمی کار کنند‌ و محیط را از هر گونه آلودگی پاک کنند.

هنگامی که یک محیط گرم و آلوده است کارکنان آن نمی توانند به خوبی کار کنند و میزان کارایی آن ها بسیار کم می شود. اما وجود این هواکش ها در این گونه از محیط ها باعث پاک شدن هوا و کاهش میزان گرمای محیط می شود.

 

در محیط های صنعتی آلاینده های شیمیایی زیادی وجود دارد. هر فردی که به صورت مداوم در معرض این آلاینده قرار گیرد به بیماری های زیادی مبتلا می شود. اما وجود هواکش صنعتی در این گونه از محیط ها باعث می شود آلاینده های شیمیایی به خوبی از محیط خارج شوند و احتمال ابتلا به این بیماری ها به حد زیادی کاهش یابد.

 

وجود هواکش های صنعتی باعث می شود سیستم گرمایشی و سرمایشی محیط های صنعتی کارایی بهتری داشته باشند.

یکی از مهم ترین مزیت های این هواکش ها که باعث شده است واحد های صنعتی زیادی از آن ها استفاده کنند مصرف کم انرژی می باشد. این هواکش ها برای کار کردن نیاز به مصرف انرژی زیادی ندارند و با کمترین انرژی نیز کار میکنند.

 

هواکش صنعتی به خاطر قیمت مناسب و مصرف کم انرژی بسیار مقرون به صرفه می باشند.

 

اگزاست فن

 

هواکش صنعتی

 

اگزاست فن معمولاً یک دستگاه کوچک تک شفت است که از هفت تا نه پره تشکیل شده است. قسمت بیرونی آن از یک روکش با کوره تشکیل شده است که از طریق آن می توان پروانه را مشاهده کرد. خود گریل آن اغلب به شکل پرده هایی است که برای جلوگیری از نفوذ هوا از معدن به داخل کاربرد دارند. علاوه بر این، یک توری پلاستیکی در پشت گریل تزئینی خارجی قرار داده شده است که از قسمت های متحرک محصول در برابر گرد و غبار و کثیفی محافظت می کند و از آسیب های مکانیکی که ممکن است به دستگاه وارد شود، جلوگیری میکند.

 

در برخی اتاق ها، تهویه ساده برای خلاص شدن از شر بوی نامطبوع یا رطوبت زیاد کافی نیست. در چنین مواردی از اگزاست فن استفاده می شود. چون اگزاست فن ها می تواند بهتر از تهویه های معمولی عمل کنند. اگزاست فن ها در دهانه مجرای تهویه نصب می شوند و هوای داخل اتاق را با قدرت از اتاق خارج می کنند. در بیشتر اوقات، چنین سیستم هایی در توالت،حمام یا آشپزخانه نصب می شوند، زیرا در این اتاق ها بوها و رطوبت زیادی وجود دارد.

 

مزایای استفاده از اگزاست فن

استفاده از اگزاست فن مزایای بسیار زیادی دارد. اگر قصد خرید این نوع از فن را دارید بهتر است با مزایای آن آشنا شوید.

 

این نوع از فن ها بیشترین استفاده را برای تهویه خانه ها دارند. زیرا اگزاست فن ها می توانند به خوبی فضای خانه ها را تهویه کنند و هر گونه بویی را از خانه خارج کنند‌.

 

یکی از مهم ترین مزایای اگزاست فن ها قابلیت خنک کنندگی سریع آن ها می باشد. این گونه از فن ها اگر در خانه قرار بگیرند می توانند هر گونه بو و حرارت حاصل از پخت پز را سریع از خانه خارج کنند.

در فصل تابستان که فضای خانه ها بسیار گرم می شود. اگزاست فن ها می توانند به خنکی خانه کمک زیادی بکنند.

 

همچنین در بیشتر مواقع بسیاری از خانه ها به خاطر رطوبت سرویس بهداشتی نم میگیرند و دیوار های آن ها خراب می شوند. اما وجود اگزاست فن ها در خانه از بروز چنین مشکلاتی به خوبی جلوگیری می کند.

 

فن فشار مثبت

 

اگزاست فن

 

فن فشار مثبت بیشترین کاربرد را برای تخلیه دود و فراهم کردن مسیر خروج افراد در هنگام آتش سوزی دارند. این نوع از فن ها معمولا در راه پله ها به کاربرده می شوند، تا بتوانند هنگام آتش سوزی مسیر خروج افراد را فراهم کنند. این دستگاه در انواع مختلفی تولید می شود که هر کدام از آن ها، مناسب نوع خاصی از ساختمان هستند.

 

انواع فن فشار مثبت

این فن، به دو نوع تقسیم می شود که عبارتند از:

با تزریق شبکه ای

این مدل فن باید در خارج از راهرو نصب شوند. تا کانال های آن ها در راهرو، نصب شوند و در صورت بروز خطر با تولید کردن هوای پر فشار، موجب پیشروی آتش شوند.

 

با تزریق مستقیم

این فن ها به طور مستقیم در راهرو نصب می شوند. تا در صورت بروز آتش، فعال شوند و هوای پر فشار تولید کنند. البته، این مدل فن فشار ها، اغلب در معرض مستقیم دود آتش قرار می گیرند. و این امکان وجود دارد که در برخی موارد کیفیت عملکرد آن ها در قیاس با مدل قبلی، پایین تر باشد.

 

فن فشار قوی

فن های فشار قوی را می توان بهترین نوع فن دانست. چون این نوع از فن ها می توانند به راحتی هر گونه ذرات آلاینده در هوا را جمع آوری و به بیرون انتقال دهند. همچنین این فن ها نقش بسیار خوبی در خنک کردن هوای محیط دارند. مزایای این نوع از فن ها بسیار زیاد می باشد و بهتر است با آن ها آشنا شوید.

 

قطعات به کار رفته در این فن ها ارزش بسیار کمی دارند. به همین خاطر فن های فشار قوی هنگام کار کردن بسیار کم سر و صدا می باشند.

هزینه نصب و تعمیر این فن ها بسیار کم می باشد و همین امر موجب محبوبیت بسیار زیاد آن ها شده است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و سفارش محصولات میتوانید به سایت تهویه‌ آماج(www.tahvieamaj.com)مراجعه کنید یا با شماره 09126853183 تماس حاصل فرمایید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024