حشرات چگونه مسیرخودراپیدامی کنند؟



 

 

پیدا کردن مسیرحشرات

 

 

حشرات هم برای پیدا كردن مسیر خود از چشم‌هایشان استفاده می‌كنند .

 

 

نتایج یك تحقیق جدید نشان داد كه حشرات هم درست شبیه به پستانداران برای پیدا كردن مسیرخود بینایی را به حس لامسه ترجیح می‌دهند.

 

 

نتایج یك تحقیق جدید نشان داد كه حشرات هم درست شبیه به پستانداران برای پیدا كردن مسیرخود بینایی را به حس لامسه ترجیح می‌دهند.

 


این كشف كه برای اولین بار در نوع خود صورت گرفته با كمك دوربین‌های ویدیویی پرسرعت حاصل شده كه طی آن محققان از ملخ‌های بیابانی در حال بالا رفتن از پله‌های یك نردبان مینیاتوری فیلم تهیه كردند.

 


این پژوهش اطلاعات جدیدی درباره توانایی حشرات در انجام كارها و اعمال پیچیده از جمله كنترل هدایت شده دست‌ها و پاها با حس بینایی كه معمولا در پستانداران دیده می‌شود،‌ ارائه كرد.

 


دكتر جرمی نیون ــ پژوهشگر دانشگاه كمبریج ــ در این باره اظهار داشت: این نمونه دیگری از توان حشرات در انجام رفتاری است كه پیش از این تصور می‌كردیم تنها مختص جانورانی با مغزهای بزرگ مثل انسان، میمون‌ها و اختاپوس‌ها هستند.

 


محققان درصدد بودند، دریابند ملخ‌ها -با شاخك‌های كوچك و چشمان بزرگ- كه هم راه می‌روند و هم پرواز می‌كنند، آیا برای پیدا كردن مسیر از چشم‌های خود نیز استفاده می‌كنند، یا نه.

 


محققان با تركیب آزمایشات مختلف دریافند كه ملخ‌ها برای قرار دادن پاهای خود روی پله‌های نردبان از چشم‌های خود استفاده می‌كنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------