دیدن هزاران تصویر در یک تصویر با نرم‌افزار جدید



اخبار ,اخبار علمی ,هزاران تصویر در یک تصویر

اخبار علمی - دیدن هزاران تصویر در یک تصویر با نرم‌افزار جدید

نرم‌افزار ابداعی دانشمندان هزاران تصویر آنلاین را در یک تصویر "میانگین" ترکیب می‌کند که این تصویر بازنمودی از تمامی تصاویر است.

 نرم‌افزار جدید دانشگاه کالیفرنیا در برکلی به نام AverageExplorer هزاران تصویر از یک سوژه خاص را در اینترنت جستجو کرده و سپس آن‌ها را به صورت خودکار به شکل یک تصویر کامپوزیت "میانگین" ترکیب می‌کند.

تیمی از دانشمندان به رهبری دانشیار «الکسی افروس» این سیستم را با الهام از کار هنرمندانی مانند «جیمز سالاون» ارائه داده‌اند که تصاویری از صدها تصویر همپوشانی‌شده از سوژه‌ها را خلق می‌کنند.

«افروس» در این باره گفت: داده‌های بصری بزرگ‌ترین حجم داده‌ها را تشکیل می‌دهند و مجموعه‌ای وسیع از چنین تصاویری روی اینترنت قرار دارند اما بسیاری از آن‌ها به دلیل فراوانی‌شان توسط کسی دیده نمی‌شوند. مردم این تصاویر را ماده تاریک اینترنت می‌نامند و ما به دنبال یافتن راهی برای تجسم‌بخشی سریع به چنین داده‌های بزرگی از طریق میانگین‌گرفتن خودکار از آن‌ها بودیم.

نرم‌افزار جدید می‌تواند برای آموزش سیستم‌های بصری رایانه‌ای به کار رود. در حالت معمول، چنین سامانه‌هایی توسط انسان‌ها آموزش‌ داده می‌شوند و کاربران باید به صورت دستی ویژگی‌های شاخص یک سوژه (مانند چشم، بینی و دهان) را کلیک کنند. با این حال با استفاده از نرم‌افزار ابداعی، چنانچه یک ویژگی روی تصویر میانگین کلیک شود، آن ویژگی به صورت خودکار روی تمامی تصاویر مشمول در آن تصویر کلیک می‌شود. 

اخبار علمی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------