بالابر پله چیست؟



بالابر پله یک وسیله مفید است که جهت استفاده افراد سالمند و ناتوان طراحی شده است. از این وسیله در مکان‌های مختلفی همچون رستوران‌ها، منازل مسکونی و ... استفاده می‌شود.  این وسیله نه تنها زندگی افراد را آسان‌تر می‌کند بلکه به آن‌ها احساس استقلال و اعتماد به نفس می‌دهد. با استفاده از این وسیله، افراد می‌توانند به راحتی و بدون حس فشار خاصی، به صورت کاملا امن از پله‌ها به بالا بروند. در این مقاله سعی داریم در مورد این وسیله و اهمیت استفاده از آن توضیحاتی ارائه دهیم. از اینکه ما را تا انتهای مقاله همراهی می‌کنید، بسیار سپاسگزاریم. 

 

بالابر پله

 

بالابر پله؛ پلکانی به سوی زندگی راحت‌تر برای افراد ناتوان

با نصب بالابر پله، افراد معلول یا سالمند، توانایی دسترسی به طبقات مختلف یک ساختمان را به طور مستقل به دست می‌آورند و از استقلال بیشتری برخوردار می‌شوند. این وسیله نه تنها حس اعتماد به نفس افراد را افزایش می‌دهد، بلکه خطرات سقوط و صدمات جسمانی را به حداقل می‌رساند. همچنین، استفاده از انواع بالابرها به افراد اجازه می‌دهد تا به راحتی و بدون استرس از تمامی امکانات موجود در محیط‌های عمومی یا خانه‌ها استفاده کنند. این وسیله نه تنها به افراد ناتوان، بلکه به خانواده‌ها و مراقبان نیز آرامش و اطمینان می‌بخشد. زیرا آنها می‌توانند با خیالی آسوده، فرد سالمند یا فرد کم توان را در خانه تنها بگذارند.  

 

انواع بالابر پله

 

انواع بالابر پله 

بالابرها در دو نوع مختلف، بالابر مستقیم و بالابر چرخشی تولید و عرضه می‌شوند. شما می‌توانید بر اساس نوع پله‌های منزل خود یکی از این دو نوع بالابر را انتخاب و خریداری کنید. چنانچه منزل یا محلی که قصد استفاده از بالابر در آنجا را دارید، دارای یک ردیف پله است، بهتر است بالابرهای عمودی را انتخاب و خریداری نمایید. اما اگر محل مورد نظر دارای چند ردیف پله است، لازم است بالابر پله چرخشی را بخرید. در واقع اگر بین پله‌ها یک پاگرد وجود داشته باشد، حتما باید از بالابر پله چرخشی استفاده کنید. همچنین اگر پله‌های مورد نظر به صورت منحنی طراحی شده‌اند، لازم است از نوع خاصی از بالابرها استفاده کنید. 

چنانچه در زمینه انتخاب نوع مناسب بالابر پله دچار ابهام شدید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در وب‌سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید. این افراد می‌توانند با توجه به نوع پله‌ها، بهترین بالابر را به شما معرفی کنند. 

 

بالابر پله ایستاده و نشسته 

دسته بندی دیگری که در مورد بالابر پله وجود دارد، بالابر نشسته و ایستاده است. هر کدام از این نوع بالابرها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. همچنین برخی از بالابرها قابلیت حمل افراد به صورت نشسته و ایستاده را دارند. از این نوع بالابرها با نام بالابر دو منظوره یاد می‌شود. به این نکته توجه کنید که جهت استفاده از بالابرهای ایستاده، لازم است به صورت ایستاده روی آن قرار بگیرید تا این دستگاه شما را تا انتهای پله‌ها ببرد. اما جهت استفاده از بالابرهای مدل نشسته، لازم است روی بالابر بنشینید. استفاده از بالابرهای مدل نشسته، برای افرادی که قادر به ایستادن نیستند، بسیار مناسب است. بهره‌گیری از این نوع بالابر بسیار امن‌تر و راحت‌تر نیز می‌باشد. 

 

 

بالابر پله ایستاده و نشسته

 

از این وسیله در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟ 

از بالابر پله در مکان‌های مختلفی همچون منزل مسکونی، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز درمانی استفاده می‌شود. همچنین بسیاری از هتل‌ها، مسافر خانه‌ها و همچنین رستوران‌ها به این وسیله مجهز هستند. استفاده از انواع بالابر ها در ادارات، دفاتر و مراکز تجاری بسیار رایج است. با وجود این وسیله در این مکان‌ها، همه افراد از جمله سالمندان و همچنین افراد ناتوان می‌توانند از امکانات مرکز مورد نظر استفاده کنند. چنانچه قصد خرید بالابر برای مرکز خاصی دارید، می‌توانید از مشاوره‌های تخصصی که افراد مشغول بکار در مجموعه ما، در اختیار شما قرار می‌دهند، استفاده کنید. 

 

مزایای استفاده از انواع این وسیله 

استفاده از بالابر پله برای افراد ناتوان و سالمند، دارای مزایای متعددی است. با استفاده از این وسیله افراد می‌توانند به طور مستقل و بدون کمک دیگران به مکان‌های مختلف منزل دسترسی داشته باشند. همچنین امکان استفاده از بالابر، باعث افزایش اعتماد به نفس افراد می‌شود. به این دلیل که افراد با استفاده از این وسیله، احساس می‌کنند که قادر به انجام کارهای روزمره خود به صورت تنهایی هستند. با استفاده از این نوع بالابرها، خطرات سقوط و صدمات جسمانی در سالمندان به حداقل می‌رسد و افراد می‌توانند به صورت کاملا ایمن به سایر نقاط خانه دسترسی پیدا کنند. 

 

در آخر باید بگوییم، در صورت وجود بالابر پله در مکان‌های عمومی، افراد ناتوان و سالمند می‌توانند به راحتی در مکان‌های عمومی حضور پیدا کنند. با استفاده از این وسیله افراد می‌توانند فعالیت‌های اجتماعی خود را انجام دهند و از زندگی اجتماعی خود لذت بیشتری ببرند. 

 

هزینه بکارگیری بالابر پله به چه عواملی بستگی دارد؟ 

هزینه خرید صندلی بالابر پله به عوامل متعددی همچون ویژگی‌ها، قابلیت‌ها، برند، جنس و ابعاد آن وابسته است. در واقع ابعاد بالابر، بر قیمت آن تأثیر دارد. بالابرهای بزرگتر و با ظرفیت بیشتر معمولاً قیمت بیشتری دارند. کیفیت مواد استفاده شده در ساخت بالابر نیز، تعیین‌کننده قیمت آن است. بالابرهای با کیفیت، معمولاً قیمت بالاتری دارند. باید گفت، بالابرهای مقاوم از عمر طولانی‌تری نیز برخوردارند. باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که هزینه‌های نصب و راه‌اندازی بالابر نیز به هزینه کل اضافه می‌شود. در آخر باید بگوییم، خدمات پس از فروش و گارانتی نیز ممکن است تاثیری بر هزینه خرید بالابر داشته باشد. جهت آگاهی از قیمت به روز انواع بالابرها، با کارشناسان فروش ما در تماس باشید. 

 

نکاتی در مورد خرید بالابر 

قبل از خرید بالابر پله، به نوع بالابر و تطابق آن با شکل پله‌های مورد نظر توجهی ویژه کنید. همچنین خرید این وسیله از مرکزی معتبر از اهمیت بالایی برخوردار است. مجموعه آسارامش ، ارائه دهنده بهترین و باکیفیت‌ترین بالابرهای پله، صندلی سیار سرویس بهداشتی و بسیاری دیگر است. به این نکته توجه کنید که نصب بالابر باید به صورت کاملا تخصصی انجام شود. عدم توجه به این موضوع، موجب سقوط افراد از این وسیله و همچنین ایجاد آسیب‌های جدی در آنها می‌شود. در آخر باید بگوییم، قبل از خرید انواع بالابر، باید به قیمت آنها توجهی ویژه‌ای کنید. حتما قیمت بالابرها را در فروشگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهید. 

 

در این مقاله سعی کردیم در مورد انواع بالابر پله اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. از اینکه ما را تا انتهای مقاله همراهی کردید، بسیار سپاسگزاریم. 

 

خرید بالابر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024