شناسایی پروتئین جدید با قابلیت رسانش الکتریکی



  اخبار علمی ,خبرهای علمی ,پروتئین

محققان دانشگاه ایالت آریزونا، پروتئینی را شناسایی کردند که دارای قابلیت رسانش الکتریکی است. 

به گزارش ایرنا از ساینس دیلی، هنگامی که محققان چهارسال قبل، در حال انجام آزمایشاتی برای توسعه ابزارهای بازخوانی اسیدهای آمینو و دی ان ای بودند پروتئینی موسوم به alphaVbeta3 را شناسایی کردند که دارای رسانش الکتریکی بالایی بود. از آن هنگام محققان تلاش کردند تا توضیحی برای این قابلیت بیابند.

محققان دریافتند این وضعیت با یک دیدگاه فیزیکی که بر مبنای آن پروتئین‌ها در یک حالت کوانتومی بین رسانش و عدم رسانش الکتریکی قرار دارند، سازگار است.

 

با انجام مطالعات بیشتر معلوم شد نوسان الکتریکی می‌تواند پروتئین را به‌گونه‌ای تحریک کند که به یک عایق یا یک رسانای الکتریکی تبدیل شود.

 

بر اساس تحقیقات انجام گرفته، در هر پروتئین سه سطح برای توزیع انرژی وجود دارد که یکی مربوط به حالت فلزی یا رسانش، دومی مربوط به حالت عایق و سومی مربوط به وضعیت بحرانی کوانتومی است که بین دو وضعیت قبلی قرار دارد. محققان با استفاده از مدل‌سازی کامپیوتری توانستند وضعیت پروتئین alphaVbeta3 را در حالت بحرانی کوانتومی تثبیت کنند. در تحقیقات بعدی محققان توانستند یک ابزار الکتریکی بسازند که رسانش الکتریکی پروتئین را فعال و غیرفعال کند.

 

در حال حاضر محققان به دنبال روش‌هایی هستند که بتوانند از این قابلیت پروتئین برای ساخت تجهیزات و ابزار پزشکی بهره بگیرند.

 

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nano Futures منتشر شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------