عصر یخبندان کوچک و تاثیر بر گرم شدن زمین!



  اخبارعلمی ,خبرهای علمی ,عصر یخبندان

به گفته دانشمندان، زمین ممکن است در 30 سال آینده به دوره "عصر یخبندان کوچک" وارد شود که بر گرم شدن جهانی زمین تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. 

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌تایمز، طبق گفته دانشمندان، عصر یخبندان کوچک ممکن است طی چند دهه آینده اتفاق بیفتد که بر گرم شدن جهانی اثر بگذارد.

 

تا سال 2030، دمای هوا می‌تواند به حدی کم شود که رودخانه "تیمز" در انگلستان در طول زمستان یخ بزند، شبیه آنچه در طول آخرین عصر یخبندان رخ داده است که از قرن سیزدهم تا هفدهم میلادی طول کشید.

 

با توجه به پیش‌بینی‌های دانشمندان بر اساس یک مدل ریاضی انرژی مغناطیسی خورشید، دمای هوا تا سال 2021 افت زیادی می‌کند.

 

هنگامی که این موضوع اتفاق بیفتد، یک پدیده به نام "Minimal Minimum" شروع و احتمالا منجر به عصر یخبندان بعدی در زمین خواهد شد.

 

پروفسور "والنتینا ژارکووا" از دانشگاه "نورثومبریا"(Northumbria) تیمی از دانشمندان را هدایت کرد تا حرکت دو موج مغناطیسی تولید شده توسط خورشید را پیش‌بینی کنند.

 

آنها ادعا می‌کنند که کاهش شدید امواج مغناطیسی طی سه دوره چرخه خورشیدی از سال 2021 آغاز خواهد شد و به مدت 33 سال ادامه خواهد یافت و می‌تواند موجب وقوع یک عصر یخبندان کوچک شود.

 

این احتمال وحشت‌آور است. دانشمندان می‌گویند فرض کنیم که این اتفاق می‌افتد، عصر یخبندان کوچک ممکن است قادر به معکوس کردن اثرات گرم شدن کره زمین باشد و به انسان برای تجدید نظر و اصلاح عادت‌های خود که زمین را آلوده می‌کند، زمان بدهد.

 

ژارکووا گفت: من امیدوارم که این روند گرم شدن کره زمین با این اتفاق متوقف شود و به انسان و زمین 30 سال زمان برای از بین بردن آلودگی بدهد.

 

خورشید در منظومه شمسی دوره‌های 11 ساله انتشار امواج مغناطیسی دارد که دارای حداکثر و سپس حداقل است.

 

در زمان حداکثر انتشار، گرمای بیشتری می‌دهد و در طول زمان حداقل انتشار نیز گرمای کمتری می‌دهد، چرا که امواج مغناطیسی کاهش می‌یابد.

 

خورشید در حال حاضر در زمان حداکثر انتشار خود است، اما در سال 2021 وارد زمان انتشار حداقلی خواهد شد؛ سالی که دانشمندان می‌گویند یک عصر یخبندان کوچک می‌تواند آغاز شود.

 

طبق گفته دانشمندان، سه دوره بعدی انتشار امواج مغناطیسی با کاهش شدید امواج مغناطیسی روبرو خواهد شد و هر نقطه‌ای بین این دوره می‌تواند یک عصر یخی کوتاه باشد.

 

گرمایش جهانی می‌تواند در این زمان متوقف شود، اما هنگامی که انتشار حداکثری امواج مغناطیسی در سال 2050 بار دیگر شروع شود، گرمایش جهانی ادامه خواهد یافت و حتی اگر انسان‌ها مداخله نکنند، شاید حتی بدتر از وضعیت قبلی خود باشد.

 

ژارکووا گفت که تا آن زمان، مردم باید راجع به فعالیت‌های خورشیدی آگاه شوند.

 

در حالی که 30 سال، زمان خوبی است تا مردم به خود بیایند و برای کاهش فعالیت‌های منجر به افزایش دمای زمین اقدام کنند، اما برای پالایش آلودگی‌های ایجاد شده زمان کافی و زیادی نیست.

 

جامعه مدرن به سادگی باید تغییرات قابل توجه و گسترده‌ای را برای حرکت به سمت یک زندگی پایدارتر اعمال کند، مخصوصا اگر می‌خواهیم زمین را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.

 

عصر یخبندان کوچک ممکن است آن تغییری باشد که سیاره ما به آن نیاز دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------