ابداع واحد جدید برای زمان



  اخبار علمی  ,خبرهای  علمی , زمان

شبکه اجتماعی فیسبوک واحد جدیدی موسوم به 'فلیک' را برای محاسبه زمان ابداع کرد که دقیقا معادل یک هفتصدوپنج میلیون و ششصدهزارم ثانیه است. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس، دلیل نیاز فیسبوک به یک واحد جدید برای محاسبه زمان، به فعالیت‌های شرکت زیرمجموعه آن در حوزه واقعیت مجازی و سرمایه‌گذاری این شرکت در فناری‌های واقعیت مجازی باز می‌گردد.

 

در فیلم‌ها، بازی‌ها و هرگونه ابزار بصری دیگر‏ سازندگان ناچارند طول یک ثانیه را تقسیم کنند. برای مثال اغلب فیلم‌ها در هر ثانیه 24 فریم را به نمایش می‌گذارند. بدین معنی که برای ایجاد تصاویر محرک در هر ثانیه 24 تصویر ثابت را با سرعت بالا و به صورت متوالی نشان می‌دهند.

 

اما زمانی که هربار روی یک فریم کار می‌شود‏،‌ محاسبات به هم می‌ریزد. هنگام نمایش فیلم با نرخ فریم 24 یا 24 فریم در ثانیه‏ هر فریم تقریبا به مدت 0.4166666667 ثانیه یا 41666666.669 نانوثانیه نمایش داده می‌شود. این اعداد دارای ارقام اعشاری نامحدود هستند و به همین علت برای برنامه‌نویسان و هنرمندانی که ناچارند با این مقیاس‌ها کار کنند‏، مشکلات زیادی را ایجاد می‌کنند.

 

کاربرد فلیک نیز رفع همین مشکلات است. این واحد جدید می‌تواند یک فریم را بر اساس یک عدد زوج واحد در تمام نرخ‌ فریم‌های مورد استفاده نمایش دهد. برای مثال در نرخ فریم 24 هر فریم به مدت 29400000 فلیک نمایش داده می‌شود.

 

در نرخ فریم 60 که برای بازی‌های ویدیویی مناسب است، هر فریم 11760000 فلیک طول دارد. این عدد را می‌توان بدون نگرانی در مورد ارقام اعشاری به سادگی تقسیم یا کسر کرد.

فیسبوک مستندات ساخت و استفاده از این واحد جدید را به صورت کدباز در اختیار عموم قرار داده است. در نتیجه ممکن است این واحد زمانی به یک واحد استاندارد در هنرهای نمایشی تبدیل شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------