محققان: سیگاری ها بیش از دیگران در معرض کاهش شنوایی هستند



  اخبارپزشکی,خبرهای  پزشکی ,سیگار
نتایج مطالعه جدید محققان ژاپنی نشان می دهد که سیگار کشیدن با افزایش خطر کاهش شنوایی ارتباط دارد. 

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی یورک الرت، محققان مرکز ملی سلامت و پزشکی ژاپن در این مطالعه داده های مرتبط با معاینات سالانه 50 هزار نفر را انالیز کردند، این معاینات از جمله شامل شنوایی سنجی و یک پرسشنامه تکمیل شده در مورد شیوه زندگی مرتبط با سلامت هر فرد می شد.

 

آنها تاثیرات وضعیت های مختلف سیگار کشیدن (سیگاری فعلی، سابق، و هرگز سیگاری نبودن)، تعداد سیگارهایی که در روز کشیده می شد و طول توقف سیگار کشیدن را بر میزان کاهش شنوایی افراد بررسی کردند.

 

محققان حتی پس از در نظر گرفتن عواملی مانند سر و صدای شغلی متوجه شدند که خطر کاهش شنوایی در میان افراد سیگاری در مقایسه به افرادی که هرگز سیگاری نبودند، 1.2 تا 1.6 بیشتر بود.

 

در این بررسی، گرچه ارتباط میان سیگار کشیدن و کاهش شنوایی در فرکانس بالا قویتر از کاهش شنوایی در فرکانس کم بود، اما خطر کاهش شنوایی هم در فرکانس بالا و هم در فرکانس پایین با مصرف سیگار افزایش می یافت. با این وجود، این افزایش خطر در طول پنج سال پس از ترک سیگار کاهش می یافت.

 

محققان خاطرنشان کردند که مطالعه آنها مدرک محکمی ارائه می دهد که سیگار کشیدن یک عامل خطرساز مستقل برای کاهش شنوایی است.

 

آنها اظهار داشتند که این نتایج مدرک محکمی برای حمایت از این موضوع ارائه می دهد که سیگار کشیدن یک عامل سببی برای کاهش شنوایی است و بر لزوم کنترل مصرف تنباکو برای پیشگیری و یا کند کردن روند کاهش شنوایی تاکید می کند.

 

یافته های این مطالعه در مجله Nicotine and Tobacco Research منتشر شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------