تاثیر مثبت شستن ظرف ها بر کیفیت روابط زناشویی



  اخبار  پزشکی  ,خبرهای  پزشکی,شستن ظرف ها
نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد مشارکت زن و شوهر در انجام اموری همچون شستن ظرف ها منجر به ارتقای کیفیت روابط زناشویی و بهبود کیفیت زندگی می شود.

 به گزارش مهر به نقل از دیجیتال ترندز، اما در عوض اگر تنها زن یا همسر وی اموری همچون نظافت خانه و شستن ظروف را انجام بدهند و طرف مقابل در این کارها مشارکت نکند، نتیجه ای جز آزردگی خاطر، رنجش و حتی طلاق به دست نمی آید.

 

تحقیقات شورای خانواده های معاصر که یک سازمان غیرانتفاعی در آمریکاست و بر روی وضعیت خانواده های امروزی تحقیق می کند، این موضوع را به اثبات رسانده است.

 

این سازمان بر روی امور مختلف متداول در خانواده ها مانند خرید، لباس شستن و پاک کردن و نظافت خانه ها تحقیق کرده و به این نتیجه رسیده که زنانی که خود به تنهایی به عنوان مثال اکثر ظرف ها را می شورند در روابط خود بیشتر احساس بحران می کنند و کمتر از آن رضایت دارند.

 

کیفیت روابط زناشویی نیز در این خانواده ها پایین تر از خانواده هایی است که زن و مرد در شستشوی ظروف مشارکت دارند.

 

بر همین اساس اگر مردان تنها ۱۰ دقیقه در شستشوی ظروف بعد از شام مشارکت کنند، می توانند احساس رضایت را در حد مطلوبی در همسران خود ایجاد کنند.

 

پژوهش یادشده حاکیست که با توجه به اشتغال بسیاری از زنان در خارج از خانه، آنها انجام امور داخل خانه به تنهایی را مانند شیفت کاری دوم خود تصور می کنند. به گفته دن کارلسون استاد جامعه شناسی دانشگاه یوتا که در انجام این تحقیق مشارکت داشته، زمانی که اکثر کارهای منزل را به تنهایی انجام می دهند، در مقایسه با همتایان خود احساس محرومیت، تبعیض و شاد نبودن می کنند.

 

گفتنی است طی سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶ تعداد زوج های آمریکایی که در انجام امور منزل با هم مشارکت می کنند از ۱۶ به ۲۹ درصد افزایش یافته که هنوز تا نقطه مطلوب فاصله دارد. محققان هم اکنون در حال بررسی این مساله هستند که به چه شیوه هایی می توان مردان را به مشارکت در امور منزل با زنان ترغیب کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------