تحول صنعت دوبله با هوش مصنوعی



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, هوش مصنوعی
پژوهشگران آلمانی، یک سیستم هوش مصنوعی ارائه داده‌اند که می‌تواند صدا را به دقت، با حرکات چهره و سر منطبق کند.

به گزارش ایسنا ؛مقابله با خبرهای دروغین، همیشه کار دشواری بوده است. دلیل گسترش چنین اخباری، هوش مصنوعی است زیرا این گونه موضوعات را به شکل متقاعدکننده‌تری ارائه می‌دهد.

 

اکنون، یک گروه بین‌المللی از پژوهشگران به سرپرستی "موسسه انفورماتیک ماکس پلانک"(MPII) آلمان، جدیدترین فناوری را در این زمینه ارائه داده‌اند.

 

آنها، یک سیستم یادگیری هوش مصنوعی عمیق ابداع کرده‌اند که می‌تواند حالت چهره افراد را به دقت با صدای دوبله شده منطبق سازد. به علاوه، این سیستم، حرکات چشم و سر افراد را تغییر می‌دهد و حالت چشم و ابرو را براساس حرکات دهان تنظیم می‌کند.

 

"هیونگوو کیم" (Hyeongwoo Kim)، یکی از پژوهشگران موسسه ماکس پلانک گفت: این سیستم، مبتنی بر یک مدل سه‌بعدی ثبت عملکرد چهره است که همه حرکات ابرو، دهان، بینی و سر افراد را ثبت می‌کند و سپس، صدای فرد جدید را به دقت با حرکات لب و چهره منطبق می‌سازد.

 

پژوهشگران ادعا می‌کنند یکی از کاربردهای این سیستم، در صنعت فیلم‌سازی خواهد بود زیرا با استفاده از این فناوری، کار انطباق صدا و چهره به شکل ساده‌تری انجام خواهد شد.در هر حال، امکان سوءاستفاده از این فناوری بسیار است زیرا امکان ترکیب کلمات و ارائه آنها با صدای افراد دیگر را فراهم می‌کند. برای مثال، در بررسی این سیستم، از صدای "باراک اوباما" نیز برای ساخت خبر جعلی استفاده شد.

  

از این فناوری جدید، اخیرا در کنفرانس " SIGGRAPH" ونکوور کانادا رونمایی شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------