تولید باتری کاغذی با استفاده از باکتری



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,باتری کاغذی
محققان باتری جدیدی از جنس کاغذ تولید کردند که با استفاده از باکتری ها، توان الکتریکی تولید می کند و توان موردنیاز برای راه اندازی تجهیزات الکترونیکی را در مناطق دورافتاده با قیمت ارزان در اختیار می گذارد. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، محققان دانشگاه ایالتی نیویورک برای تولید این باتری لایه هایی از جنس فلز و سایر مواد را روی سطح کاغذ چاپ می کنند تا به عنوان الکترود عمل کنند. سپس اگزوالکتروژن هایی را که از طریق یخ زدن خشک شده اند روی سطح کاغذ قرار می دهند. اگزوالکتروژن ها نوع خاصی از باکتری ها هستند که قابلیت انتقال الکترون ها را خارج از سلول های خود دارند.

 

هنگامی که باکتری ها برای خود انرژی تولید می کنند، الکترون هایی تولید می شوند که از غشای سلول عبور کرده و با الکترودهای تعبیه شده روی کاغذ برخورد می کنند و توان باتری را تامین می کنند.

 

محققان در آزمایشات اولیه به منظور فعال کردن باتری روی آن مقداری آب ریختند و ظرف چند دقیقه باکتری ها فعال شدند و توان مورد نیاز برای روشن شدن یک دیود نوری و یک ماشین حساب را تامین کردند.

 

عمر مفید این باتری کاغذی در حال حاضر به چهار ماه می رسد اما محققان در تلاشند تا طول عمر آن را افزایش دهند. علاوه بر این لازم است کارآیی این باتری تا 1000 برابر افزایش یابد تا بتوان آن را برای کاربردهای روزمره مورد استفاده قرار داد.

 

قرار است نتایج این تحقیقات در نمایشگاه و نشست ملی انجمن شیمی آمریکا ارائه شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------