دمای خورشید مصنوعی چین به 100 میلیون درجه سانتیگراد رسید



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, دمای خورشید مصنوعی
دانشمندان چینی می گویند موفق شده اند دمای خورشید مصنوعی چین را که از ماه فوریه روی آن کار می کرده اند به 100 میلیون درجه سانتیگراد برسانند. 

به گزارش ایرنا روزنامه گلوبال تایمز چین روز سه شنبه گزارش کرد دانشمندان توانسته اند دمای خورشید مصنوعی را به 10 مگاوات برسانند و بر این اساس قادر خواهند بود از این پیشرفت برای گداخت هسته ای استفاده کنند.

 

موسسه پلاسما فیزیک و آکادمی علوم چین برای رسیدن به این دما و گرمادهی مذکور با یکدیگر همکاری کرده اند و این موفقیت را برای برنامه های آینده هسته ای مهم توصیف کرده اند.

 

دانشمندان این موسسه و آکادمی علوم چین بر مبنای تحقیقات انجام شده و موفقیت اخیر در بالا بردن دمای «خورشید مصنوعی» تاکید کرده اند که این پیشرفت توفیقی برای جهان در عرصه تولید انرژی پاک محسوب می شود.

آلمان تا پیش از این پیشگام تلاش برای رسیدن هم‌جوشی هسته‌ای بوده است فیزیکدانان این کشور با استفاده از 2 مگاوات تشعشع مایکرویو توانسته بودند گاز هیدروژن را تا 80 میلیون درجه سانتیگراد گرم کنند، اما این دما را فقط برای کسری از ثانیه حفظ کرده بودند.

 

اما با توجه به پیشرفت های چین در ساخت این خورشید مصنوعی، متخصصان چینی موفق به تولید گاز هیدروژنی شدند که 3 برابر از هستۀ خورشید داغتر است.

 

دانشمندان چینی پیشتر در سال جاری میلادی نیز آزمایش هایی روی این تجهیزات مصنوعی انجام دادند و توانستند تا دمای 50 میلیون درجۀ سانتیگراد خورشید مصنوعی را برای 102 ثانیه حفظ کنند.

 

نتیجۀ این آزمایش یعنی اینکه متخصصان همجوشی هسته‌ای حالا یک گام به جایگزینی سوخت فسیلی با انرژی هسته‌ای بی‌نهایتی که با گازهایی با دمای بسیار بسیار تولید می‌شود، نزدیکتر شده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------