ساخت «قرص ورزش» در آستانه تحقق



اخبار,اخبارعلمی,قرص ورزش

محققان می‌گویند در مراحل اولیه ساخت قرصی هستند که بتواند اثرات مشابه فعالیت ورزشی را بر روی بدن انسان داشته باشد.

  محققان دانشگاه‌های سیدنی در استرالیا و دانشگاه کپنهاگ در دانمارک به تازگی موفق به ایجاد طرحی از واکنش مولکول های عضلات انسان شده اند. این واکنش ها زمانی اتفاق می افتند که انسان در حال انجام تمرینات ورزشی است. ایجاد چنین طرحی می تواند در آینده منجر به ساخت دارویی شود که به عنوان شبیه ساز انجام تمرینات ورزشی برای انسان عمل می کند.

مصرف این دارو تاثیراتی را در بدن انسان شبیه سازی می کند که دقیقا برابر با تاثیرات ایجاد شده در هنگام ورزش کردن است. «نولان هافمن» از دانشگاه سیدنی در این باره توضیح می دهد که در حال حاضر دانشمندان برای ساخت این قرص ها سخت در تلاش هستند اما ساخت این دسته از داروها ممکن است چندین سال به طول بینجامد.»

این قرص برای بدن انسان بسیار فراتر از یک مکمل غذایی عمل می کند و کاشفان آن بر این باورند که این قرص ها می توانند روزی به یکی از ابزارهای قدرتمند در عرصه پزشکی تبدیل شوند. بسیاری از مردم، مانند افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی، نمی توانند آن طور که می خواهند به ورزش کردن و پرورش عضلات خود بپردازند.

ایجاد دارویی این چنینی می تواند سلامت این افراد را در موقعیت بهتری قرار داده و حتی به آنها در انجام تمرینات ورزشی واقعی کمک کند. ساخت این دسته از داروها در کنار مزایایی که دارد ممکن است معایبی نیز به همراه داشته باشد از جمله این که ممکن است موجب تنبلی نسل آینده و افراد استفاده کننده از آن شود. اما اگر واقعا این داروها برای سلامت افراد مفید باشد، فواید تولید آنها بسیار بیشتر از مضرات آنها خواهد بود.


  اخبار علمی  - مهر 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------