خداحافظی زخم‌ها از بخیه‌های ناخوشایند با چسب لیزری



 اخبارعلمی,خبرهای   علمی, ترمیم بخش‌های آسیب‌دیده بدن

پس از سال‌ها استفاده از بخیه و دوخت‌ودوز زخم‌ها، محققان روشی نوین بر اساس فناوری لیزر برای ترمیم بخش‌های آسیب‌دیده بدن در حوادث یا جراحی ابداع کردند.

به گزارش  ایسنا ، محققان آمریکایی معتقدند که استفاده از فناوری لیزر سبز باعث فعال شدن پیوند کلاژنی بین مولکول‌های محل جدا شده زخم شده و با این روش می‌توان حداکثر تا 15 دقیقه زخم باز را بدون حتی یک بخیه درمان کرد.

استفاده از لیزر برای چسباندن زخم‌ها حتی در جراحی نیز کاربرد دارد و جراحان می‌توانند از این روش برای چسباندن برش‌های عمیق بافت‌های بدن پس از جراحی استفاده کنند.

استفاده بخیه برای بسیاری از بیماران ناخوشایند است، اما تاکنون هیچ روش کاربردی برای چسباندن بافت‌های جدا شده بدن ارائه نشده است.

با استفاده از فناوری جدید چسب لیزری، تحمل درد سوزن‌های بخیه فراموش می‌شود. در این روش زخم بیماران تنها باید به مدت 15 دقیقه تحت تابش لیزر سبزرنگ قرار گرفته و محل زخم بدون هیچ عارضه بعدی مثل جای بخیه بسته می‌شود.

با تابش نور لیزر به زخم‌های باز، پرتوهای نور به بافت زخم نفوذ کرده و با تحریک کلاژن موجود در سلول‌ها، امکان پیوند مجدد محل برش یا زخم امکان‌پذیر می‌شود.


 اخبار علمی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------