احتمال تولید قرص جوانی!



  اخبارعلمی,خبرهای   علمی ,قرص جوانی

محققان دانشگاه کالیفرنیا معتقدند که با استفاده از قابلیت ناشناخته RNA امکان کشت مجدد سلول‌های بدن با سن معمولی وجود دارد.

 به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، خروجی فناوری پیچیده اتصال RNA کاملا ساده است. مطالعه و شناخت روش کار با یکی از سه مولکول اصلی سلول زنده، تولید سلول‌های جوان از RNA سلول‌های پیر را امکان‌پذیر می‌سازد.

 

محققان معتقدند که تمرکز بر روی RNA به جای DNA امکان شناخت فرایند پیری سلول‌ها را ممکن و در بهترین شرایط راه را برای تولید قرص جوان‌کننده را هموار می‌سازد.

 

فرایند پیر شدن سلول‌های بدن ارتباط مستقیمی با تغییرات در DNA سلول‌ها دارد، به‌طوری‌که با گذشت زمان و با دخالت فاکتورهای تشدیدکننده محیطی، DNA سلول‌ها آسیب دیده و در نهایت این روند سلول‌ها را ناکارآمد یا پیر می‌سازد.

 

محققان معتقدند که یکی از راه‌های شناخته‌ شده برای کشف جزئیات فرایند آسیب‌دیدن DNA و پیر شدن سلول‌ها، مطالعه مستقیم بر روی RNA است.

 

دکتر الیسا لازاری، متخصص ژنتیک و ژن‌درمانی از دانشگاه کالیفرنیا عنوان کرد: در مطالعات تیم تحقیقاتی ما مشخص شد که با توجه به پایداری RNA، می‌توان آن را به عنوان یک شاخص در شناسایی بیشتر جزئیات فرایند پیری به کار گرفت.

 

وی در ادامه افزود: مهمترین مزیت دستکاری RNA به جای DNA عدم دخالت در طرح کلی سلول و جلوگیری از تولید سلول‌های تراریخته ناخواسته و با تغییرات دائمی است. در واقع این تغییر نگاه اساسی از ژنوم به ریبونوکلئیک به نوعی به تمایل برای جلوگیری از آسیب‌های سلولی مربوط می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------