خشن‌ترین مردم جهان را بشناسید (+تصاویر)



اخبار,اخبار گوناگون,خشن‌ترین مردم جهان

طی چند دهه گذشته جمعیت آمریکا رشدی ۳۵ درصدی داشته اما واردات سلاح به این کشور ۶۳۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش فارس، پایگاه خبری فوربس در گزارشی به تیراندازی‌های مرگ‌بار و خشونت در آمریکا پرداخته و می‌نویسد در حالی‌که طی چند دهه گذشته جمعیت آمریکا رشدی ۳۵ درصدی داشته اما واردات سلاح به این کشور ۶۳۲ درصد افزایش داشته است.

اخبار,اخبار گوناگون,خشن‌ترین مردم جهان

 

فوربس می‌نویسد: رئیس جمهور با فرمانداران درباره سلاح صحبت می‌کند، قانونگذاران فلوریدا درباره سلاح صحبت می‌کنند، قانونگذاران ایالت جورجیا درباره اقدام شرکت هواپیمایی دلتا مبنی بر متوقف کردن تخفیف ویژه اعضای انجمن ملی سلاح صحبت می‌کنند، مسئله‌ای که به نظر می‌رسد ما نمی‌توانیم درباره آن توافق داشته باشیم و باید درباره آن به توافق برسیم این است که ما اینجا در کشور آمریکا سلاح‌های خود را دوست داریم و حقیقتا در سال‌های گذشته علاقه با به سلاح‌هایمان رو به افزایش بوده است.

اخبار,اخبار گوناگون,خشن‌ترین مردم جهان

 

در ادامه این گزارش آمده است: چیزی که درباره آن با یکدیگر به توافق نمی‌رسیم اقدامی است که درباره خشونت با سلاح باید انجام دهیم زیرا درباره این مطلب که چرا مردم آمریکا خشن‌ترین مردم جهان هستند قادر به توافق نیستیم، موضوع کاملا واضح این است که براساس بررسی اطلاعات انجمن آمار صادرات و واردات مرکز آمار آمریکا، ما سلاح‌های خود را بسیار بیشتر از سایر نقاط دنیا دوست داریم؛ نه تنها این بلکه ما به سلاح‌های آنان نیز علاقه زیادی داریم.

اخبار,اخبار گوناگون,خشن‌ترین مردم جهان

 

این نشریه آمریکایی افزود: مجموع سلاح‌های گرم تولید شده در آمریکا از سال ۱۹۸۶ تاکنون سه برابر شده است و این آمار بر اساس گزارش سالیانه وزارت دادگستری از «تجارت سلاح‌های گرم در آمریکا» است؛ جمعیت آمریکا در طول این مدت رشدی ۳۵ درصدی داشته و اگر میزان جمعیت نیز مانند افزایش سلاح‌ها رشد داشت جمعیت کنونی آمریکا به جای ۳۲۴ میلیون رقمی معادل ۷۰۰ میلیون بود و ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که بیشترین میزان افزایش سلاح از سال ۲۰۱۲ رخ داده است.

اخبار,اخبار گوناگون,خشن‌ترین مردم جهان

 

بر اساس این گزارش سلاح‌های دستی وارد شده به آمریکا در طول این چند دهه ۶۳۲ درصد افزایش داشته است و با نگاهی دقیق‌تر به اطلاعات ارائه شده می‌توان برخی از یافته‌های قابل توجه را نیز مشاهده کرد؛

 

۱. ۶۰ درصد از کل سلاح دستی وارداتی به آمریکا تنها از دو کشور اتریش که اسلحه »گلارک» در آن تولید می‌شود و نیز برزیل که سلاح «تاروس» در آن تولید می‌شود، وارد این کشور می‌شوند.

 

۲. ۴۷ درصد از این سلاح‌ها تنها از دو فرودگا وارد آمریکا می‌شوند؛ فرودگاه بین‌المللی «هارتسفیلد جکسون» آتلانتا و فرودگاه بین‌المللی «اوهر» شیکاگو.

 

۳. علاقه مردم آمریکا به سلاح‌های دستی وارداتی از این کشورها بسیار زیادتر از سلاح‌های خود آمریکا است.

اخبار,اخبار گوناگون,خشن‌ترین مردم جهان

 

فوربس در بخش دیگری از گزارش خود می‌نویسد: در سال ۲۰۱۷ ارزش کل صادرات اسلح دستی آمریکا ۱۲۱ میلیون دلار بوده در حالی‌که ارزش اسلحه‌های دستی وارد شده به این کشور در همین سال ۷۱۷ میلیون دلار بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------