فاصله شیراز تا چابهار با قطار چقدر است؟‌



شهر شیراز در استان فارس و شهر چابهار در استان سیستان‌‌و‌بلوچستان دو مورد از مهم‌ترین و معروف‌ترین قطب‌های گردشگری ایران به شمار می‌روند. برخی از علاقه‌مندان به سفر از سراسر ایران با روش‌های مختلف به شهر زیبا و دیدنی شیراز سفر می‌کنند‌ و بعد از دیدن جاذبه‌های گردشگری این شهر راهی چابهار می‌شوند. با توجه به نبود قطار مستقیم به چابهار، پرطرفدارترین روش سفر از شیراز به چابهار خرید بلیط قطار شیراز بندرعباس است. در این مطلب راجع‌به فاصله شیراز تا چابهار توضیح خواهیم داد.

 

سفر زمینی از شیراز به چابهار با قطار

 

سفر زمینی از شیراز به چابهار با قطار

همان‌طور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، در شهر چابهار ایستگاه راه‌آهن وجود ندارد و اگر بخواهید با قطار از شیراز به چابهار بروید، نمی‌توانید بلیط قطار مستقیم شیراز چابهار را خریداری کنید؛ به همین دلیل ابتدا باید با قطار خود را از شیراز به بندرعباس برسانید و سپس با استفاده از اتوبوس یا تاکسی مسیر بندرعباس تا چابهار را طی کنید.

در واقع نزدیک‌ترین ایستگاه راه‌آهن به چابهار ایستگاه راه‌آهن بندرعباس است‌. مسیر ریلی شیراز به بندرعباس تقریبا 600 کیلومتر است و قطار این مسافت را در 10 ساعت طی می‌کند. این مسیر ریلی از ایستگاه راه‌آهن شیراز شروع می‌شود و قطار با عبور از ایستگاه‌های راه‌آهن جهرم و لار به ایستگاه راه‌آهن بندرعباس می‌رسد.

 

کوتاه‌ترین مسیر زمینی دسترسی به چابهار از بندرعباس کدام مسیر است؟‌

مسافران بعد از اینکه از طریق خرید بلیط قطار خود را از شیراز به بندرعباس رساندند، برای رفتن به چابهار دو مسیر زمینی پیش رو دارند. مسیر اول 683 کیلومتر و مسیر دوم 861 کیلومتر مسافت دارد. در حالت عادی و بدون ترافیک اگر از مسیر اول به سمت چابهار حرکت کنید، 7 تا 8 ساعت طول می‌کشد تا به مقصد برسید.

این مسیر به خاطر اینکه از بزرگراه عبور می‌کند و هموارتر است، امنیت بیشتری دارد. با توجه به طولانی بودن مسیر زمینی از بندرعباس به چابهار رانندگی با ماشین شخصی خسته‌کننده است‌؛ بنابراین به مسافران پیشنهاد می‌شود که با اتوبوس به سمت چابهار حرکت کنند. یکی از مهم‌ترین مزایای سفر با اتوبوس این است که در طول سفر می‌توان از تماشای مناظر طبیعی مسیر لذت برد.

 

جاهای دیدنی معروف چابهار

 

آشنایی با جاهای دیدنی معروف چابهار

بعد از اینکه از طریق خرید بلیط قطار شیراز بندرعباس به این شهر رسیدید و با اتوبوس خود را به چابهار رساندید، می‌توانید با اقامت در یکی از هتل‌های چابهار از جاهای دیدنی این شهر زیبا بازدید کنید و سفر خاطره‌انگیزی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید. قبل از سفر اطلاعات خود را درباره جاهای دیدنی چابهار افزایش دهید. از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

* آرامگاه سید غلام رسول

* گورستان جن تیس

* ساختمان قدیمی تلگرافخانه

* ساحل صخره‌ای

* تالاب لیپار

* کوه‌های مریخی

* جنگل حرا

* اسکله رمین

* اسکله کنارک

* مسجد جامع تیس

* روستای درک

* دکه بازار

* درخت مکرزن

* پلاژ ساحلی تیس

* مجتمع تجاری تیس

* مرکز تجاری ابریشم

* بازار زرگرها

* موزه محلی چابهار

* سواحل مکران

* گل فشان تنگ

* غارهای بان مسیتی

* قلعه پیروز گت

* منطقه حفاظت‌شده گاندو

* بندر گواتر

 

چابهار در فصل زمستان گرم‌ترین و در فصل تابستان خنک‌ترین نقطه ایران است. بهترین زمان سفر به چابهار و بازدید از جاهای دیدنی جذاب و منحصربه‌فرد این شهر فصل بهار و ماه‌های اردیبهشت و خرداد است. در این بازه زمانی چابهار از نظر جاذبه‌های گردشگری طبیعی در بکرترین حالت خود قرار دارد.

 

معرفی بهترین هتل‌‌های چابهار برای یک اقامت شیرین و به‌یادماندنی

بهترین هتل‌های چابهار هتل‌هایی هستند که مسافران از اقامت در آن‌ها رضایت کامل دارند. از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین هتل‌های چابهار می‌توان به مواردی مانند استقبال گرم کارکنان هتل، ارائه اطلاعات صادقانه به مسافران، داشتن آمادگی لازم برای ارائه خدمات و حمایت بیشتر از مهمانان، موقعیت مکانی مناسب و نزدیکی به جاذبه‌های گردشگری چابهار، نظافت و بهداشت محیط اتاق و هتل‌‌ها، دریافت هزینه منصفانه از مسافران، سرعت بالای خدمات و سرویس‌ها، اتاق‌های جادار با نور کافی، داشتن فضای تفریحی، برخورد مناسب پرسنل هتل، امکانات رفاهی کامل و غیره اشاره کرد. در ادامه با تعدادی از بهترین هتل‌های چابهار آشنا خواهید شد:

* هتل پنج ستاره لیپار چابهار

* هتل پنج ستاره سدس چابهار

* هتل چهار ستاره بین‌المللی لاله چابهار

* هتل چهار ستاره بین‌المللی فردوس چابهار

* هتل چهار ستاره شاهان چابهار

* هتل سه ستاره آذین چابهار

* هتل سه ستاره ونوس چابهار

* هتل آپارتمان رویال

* هتل آپارتمان شوهاز

 

هزینه رزرو هر یک از این هتل‌‌ها با توجه به تعداد ستاره‌های هتل و تاریخ سفر متغیر است‌. برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر می‌توانید یکی از هتل آپارتمان‌ها یا هتل های سه ستاره چابهار را برای اقامت انتخاب کنید.

 

در ایستگاه راه‌آهن شیراز و ایستگاه راه‌آهن بندرعباس چه خدماتی به مسافران ارائه می‌شود؟

همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز اشاره کردیم، اگر بخواهید با قطار از شیراز به چابهار بروید، ابتدا باید بلیط قطار شیراز بندرعباس را تهیه کنید و بعد از رسیدن به شهر بندرعباس از طریق خودروی شخصی یا اتوبوس به چابهار بروید. ایستگاه راه‌آهن شیراز در سال 1390 به بهره‌برداری رسید. با توجه به اینکه مدت زیادی از احداث این ایستگاه راه‌آهن نمی‌گذرد، امکانات رفاهی کاملی به مسافران ارائه می‌شود. از امکانات رفاهی و خدمات ایستگاه راه‌آهن شیراز می‌توان مواردی مانند سرویس بهداشتی، نمازخانه، تلفن، خودپرداز، غرفه‌های فروش خوراکی و تنقلات، غرفه فروش سوغاتی و غیره اشاره کرد.

 

ایستگاه راه‌آهن بندرعباس در اسفند ماه سال 1373 افتتاح شده است. معماری ساختمان این ایستگاه به‌صورت ساده طراحی شده است؛ اما امکانات رفاهی و خدمات خوبی به مسافران ارائه می‌دهد. رستوران، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، پارکینگ، دستگاه خودپرداز، اعلام وضعیت قطارها از طریق تابلوهای دیجیتالی، باجه اطلاعات، غرفه‌های فروش مواد غذایی و سوغاتی و غیره امکاناتی هستند که مسافران در ایستگاه راه‌آهن بندرعباس از آن بهره‌مند می‌شوند‌.

 

خرید بلیط قطار شیراز بندرعباس

 

خرید بلیط قطار شیراز بندرعباس و رزرو هتل‌های چابهار از طریق سایت فلای تودی

در این مطلب راجع‌به فاصله شیراز تا چابهار با قطار صحبت کردیم و توضیح دادیم اگر قصد دارید با قطار از شیراز به چابهار سفر کنید، ابتدا باید با قطار به بندرعباس بروید و سپس از طریق مسیر زمینی با خودرو یا اتوبوس به سمت چابهار حرکت کنید؛ چون در چابهار ایستگاه راه‌آهن وجود ندارد.

 

برای خرید بلیط قطار می‌توانید به یکی از معتبرترین سایت‌های خدمات آنلاین گردشگری یعنی سایت فلای تودی مراجعه کنید. در این سایت علاوه بر خرید بلیط قطار امکان رزرو آنلاین هتل‌های چابهار نیز وجود دارد. فلای تودی همواره با ارائه بهترین خدمات گردشگری به کاربران خود رضایت کامل آن‌ها را جلب می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024