راز بدن‌های «اصلاح شده»؛ زنانی با جمجمه کشیده و مردانی با دندان شیاردار



بدن های اصلاح شده،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
تحقیقات سال‌های اخیر، منجر به کشف شواهدی مبنی بر اصلاح دائمی بدن در عصر وایکینگ‌ها شده است.

به گزارش فرادید، تازه‌ترین تحقیقات مربوط به تغییر دادن عمدی شکل بدن در دوران باستان، تحقیقی است که بر روی جمجمه‌ی سه زن عصر وایکینگ از جزیره گاتلَند در دریای بالتیک انجام شده است. نتایج تحقیق نشان داده که این سه زن جمجمه‌هایشان «کشیده» شده است. این کشف پرده از سنت شگفت‌انگیز «اصلاح بدن» در میان اسکاندیناوی‌ها و وایکینگ‌ها برداشته است. 

 

این مطالعه که توسط ماتیاس تاپلاک و لوکاس کِرک تالیف و در مجله Current Swedish Archaeology منتشر شده، حدود ۱۳۰ فرد (عمدتاً مرد) را با شیارهای افقی حک‌شده روی دندان‌هایشان شناسایی کرده که شمار آن‌ها در گاتلند شگفت‌انگیز است. 

 

بدن های اصلاح شده،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

هرچند تفسیرهای زیادی از این تغییرات در دندان‌ها صورت گرفته (از نشانه بردگی گرفته تا نماد برگزیدگان جنگجو)، محققان با بررسی دقیق‌تر حدس زدند شاید اینها نشانه‌های هویت در یک گروه خاص از تاجران بوده باشد. 

 

تغییرات تعمدی جمجمه از عصر وایکینگ تاکنون فقط در سه زن از گاتلَند شناسایی شده که قدمت آن‌ها به اواخر قرن یازدهم بازمی‌گردد. هر سه زن در مکان‌های مختلف در سراسر گاتلَند دفن شده بودند. تغییرات جمجمه، ظاهری منحصر به فرد و قابل‌توجه به آن‌ها داده و سر آن‌ها را کشیده کرده است. 

 

جزئیات بیشتر در دو مورد از این زنان شناسایی شده: یک زن در سن ۲۵ تا ۳۰ سالگی و دیگری در سن ۵۵ تا ۶۰ سالگی درگذشته است.

 

به نظر می‌رسد این تغییرات جمجمه، بر خلاف اصلاحات دندانی، با فرهنگ وایکینگ اسکاندیناوی بیگانه است. موارد یافت‌شده مربوط به قرن نهم تا یازدهم پس از میلاد در اروپای شرقی نشان می‌دهد شاید این موارد از آنجا سرچشمه گرفته باشند. 

 

حضور این زنان با جمجمه‌های اصلاح‌شده این پرسش را ایجاد می‌کند که جامعه گاتلند چگونه با این شکل از هویت خارجی ارتباط گرفته و آن را تفسیر مجدد کرده؛ سنتی که هنگام ورود به اسکاندیناوی هنوز ناشناخته بوده است.

 

گور مزین این زنان که ملبس به جواهرات و سایر تزیینات مرسوم لباس زنان گاتلندی هستند، نشان می‌دهد آن‌ها در جامعه محلی پذیرفته شده و با آن آمیخته بودند. در حالی که وابستگی‌های مذهبی این زنان ناشناخته باقی مانده، محققان معتقدند آن‌ها در یک چارچوب مسیحی به خاک سپرده شده‌اند.

 

بدن های اصلاح شده،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------