سرزمینی که برای «آخرالزمان» ساخته شده است



سرزمین آخرالزمان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
روی این تپه‌ها در چشم‌انداز داکوتای جنوبی صدها پناهگاه نظامی بتنی وجود دارد که برای ایجاد بزرگترین گروه پناهگاه‌های بقا تغییر کاربری داده شده‌اند.

به گزارش فرادید، خانواده‌ها و گروه‌های مختلف می‌توانند این پناهگاه‌ها را اجاره کنند تا در صورت وقوع یک رویداد فاجعه‌بار، مانند جنگ هسته‌ای، بیماری همه‌گیر ویروسی یا برخورد شهاب آسمانی، به عنوان پناهگاه از آن‌ها استفاده کنند. 

 

هزینه اجاره این پناهگاه‌ها، ۲۵۰۰۰ دلار پیش‌پرداخت به علاوه اجاره زمین ۹۹ ساله، ۱۰۰۰ دلار در سال است. 

 

Vivos xPoint که خود را بزرگترین جامعه بقا روی زمین معرفی می‌کند، در منطقه بِلَک هیلز در داکوتای جنوبی، درست در جنوب شهر اِجمونت است. 

 

۵۷۵ پناهگاه از جنس بتن سخت این محوطه ابتدا در سال ۱۹۴۲ به عنوان انبار مهمات ارتش معروف به فورت ایگلو ساخته شدند و در نهایت سال ۱۹۶۷ بسته شدند. 

 

سرزمین آخرالزمان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

شرکت بقا ویوُس مستقر در کالیفرنیا اکنون در حال تغییر کاربری این مجموعه عظیم است که در حدود ۱۸ مایل مربع گسترده شده است. این منطقه خارج از شبکه با حصار احاطه شده و راه دسترسی به آن از طریق جاده یا فرودگاه شهرداری نزدیک است. 

 

به نقل از ویوُس: «این منطقه از نظر استراتژیکی در یکی از امن‌ترین مناطق آمریکای شمالی، در ارتفاع بلند و خشک حدود ۳۸۰۰ فوت قرار دارد، آب و هوایش به نسبت معتدل و دور از پهنه‌های آبی بزرگ است و تقریبا ۱۰۰ مایل با نزدیکترین اهداف هسته‌ای شناخته شده فاصله دارد.» 

 

این پناهگاه‌ها برای مقاومت در برابر انفجارهای ۵۰۰۰۰۰ پوندی (هفت بار فشار) ساخته و تقویت شده‌اند و در همه جهات به طور متوسط ۱۲۲ متر از هم فاصله دارند. 

 

هر پناهگاه می‌تواند ۱۰ تا ۲۰ نفر و لوازم مورد نیاز برای زنده ماندن به مدت یک سال را در خود جای دهد. 

 

سرزمین آخرالزمان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

عرض این پناهگاه‌ها هشت متر و طول آن‌ها ۱۸.۳ و ۲۴.۴ متر است. سقف‌های قوسی شکل آن در بالاترین نقطه به چهار متر می‌رسد و فضاها را می‌توان با درهای ضدانفجار بتنی و فولادی مقاوم کرد. 

 

فضای داخلی را می‌توان مطابق با مشخصات اجاره‌نشینان تجهیز کرد، اما هزینه‌های اضافه دارد. 

 

«فضای داخلی پناهگاه، بوم خالی شما خواهد بود که می‌توانید آن را مطابق میل خودتان آماده کنید، بدون هیچ محدودیتی در مورد تعداد افرادی که می‌خواهید این پناهگاه را در مواقع بحرانی با آن‌ها به اشتراک بگذارید.» 

 

به جای پنجره، LED داخل پناهگاه‌هاست تا نماهای در حال تغییر دنیای بیرون را شبیه‌سازی کند. 

 

آب از دو چاه زیرزمینی پمپاژ می‌شود و قبل از استقرار در هر پناهگاه در مخازن بتن مسلح ذخیره می‌شود. 

 

سرزمین آخرالزمان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

امکانات موجود در محل متنوع است، از خواربارفروشی و کلینیک پزشکی گرفته تا میدان تیراندازی و جکوزی تا در صورت امن بودن از پناهگاه خارج شده و از آن‌ها استفاده شود. 

 

ویوُس همچنین وعده امنیت شبانه‌روزی با نگهبانان آموزش‌دیده نظامی و سیستم‌های دوربین را می‌دهد. این شرکت در تاسیساتی در ایندیانا نیز سرپناهی ارائه خواهد کرد و در حال توسعه جامعه‌ای مشابه در یک قلعه متروکه در اروپا است. 

 

طراحی برای بقا سال ۲۰۱۲، زمانی که تمدن باستانی مایاها پایان جهان را پیش‌بینی کرد، به موضوعی داغ تبدیل شد. 

 

سرزمین آخرالزمان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

قبل از تاریخ پیش‌بینی‌شده، خلاقان ایده‌هایی مطرح کردند از جمله کیت حاوی اقلام کاربردی و مجموعه‌ای از لباس‌های آخرالزمان مدرن برای زنده ماندن در شرایط سخت. 

 

کاربری سنگرهای بتنی در سراسر جهان که بسیاری از آن‌ها در طول جنگ‌های جهانی اوایل قرن بیستم ساخته شدند، به روش‌های مختلف تغییر کرده است. 

 

در هلند، یکی از این پناهگاه‌ها به یک خانه تعطیلات کوچک تبدیل شده، در حالی که دیگری برای ایجاد جاذبه برای بازدیدکنندگان دو نیم شده است.

 

سرزمین آخرالزمان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
سرزمین آخرالزمان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
سرزمین آخرالزمان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون



تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------