نکات مهم برای کاهش هزینه‌های سفر به استانبول



تور استانبول ارزان

 

استانبول یکی از توریستی ترین و پر جمعیت ترین شهرهای ترکیه است که سرمایه گذاری گسترده ای در بخش جذب توریسم انجام داده و زیرساخت های گردشگری و تفریحی خود را در سال های اخیر گسترش چشم گیری داده است. در کنار جاذبه های تاریخی و باستانی غنی، مراکز تجاری و خرید مدرن و جذاب، سواحل چشم نواز و رویایی، شهربازی های مهیج و پر هیاهو و مراکز تفریحی کم نظیر، رستوران ها و کافه های لوکس و زیبایی دایر گردیده و انواع غذای محلی و بین المللی لذیذ و خوشمزه را به گردشگران ارائه می دهند.

 

جاذبه ها و زیبایی های استانبول به میزانی است که سفر به این شهر جادویی ارزش هر هزینه ای را دارد ولی با رعایت برخی موارد و برنامه ریزی دقیق تر می توان هزینه سفر به استانبول را به میزان چشمگیری کاهش داد. اگر به دنبال تور هوایی ارزان استانبول هستید، آژانس هواپیمایی و گردشگری رویای زندگی انواع آفرهای تور استانبول را به شما ارائه می دهند. این تورهای جذاب با قیمت های استثنایی و خدمات بی نظیر به گردشگران ارائه می شوند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مجربرویای زندگی تماس بگیرید یا به شعب تهران و کرج این آژانس مراجعه کنید.

 

انتخاب زمان مناسب سفر

انتخاب زمان مناسب برای سفر به استانبول می تواند بر روی قیمت تمام شده این سفر تاثیرگذار باشد. برخی ایام مانند فصل های بهار و تابستان زمان های مناسب تری برای سفر به استانبول به شمار می روند و گردشگران بیشتری برای سفر به استانبول اقدام می کنند. در این ایام خصوصا در تابستان که زمان مناسبی برای تفریحات آبی است، تقاضا برای سفر به استانبول بالا می رود و به این ایام «های سیزن» گفته می شود. در های سیزن، قیمت خدمات گردشگری در استانبول از بلیط هواپیما گرفته تا هزینه های اقامت و خدمات مراکز تفریحی به اوج می رسند.

 

در مقابل میزان تقاضا برای سفر به استانبول در فصل های پاییز و خصوصا زمستان که مدارس و دانشگاه ها فعالیت خود را آغاز می کنند و هوا به سردی می گراید، کاهش می یابد. به این ایام «لو سیزن» می گویند. با کاهش میزان تقاضا برای سفر به استانبول قیمت تورها و خدمات گردشگری استانبول با کاهش چشمگیری مواجه می شود و گاه به نصف میزان زمان پر تقاضای سال می رسد. اگر می خواهید از هزینه های سفر خود بکاهید، سفر به استانبول در این ایام می تواند صرفه جویی بالایی در هزینه های سفر شما به استانبول نماید.

 

سفر به استانبول

 

انتخاب روش ارزان سفر به استانبول

به دو روش می توانید به استانبول سفر کنید. با خرید بلیط هواپیما می توانید به صورت هوایی به استانبول سفر کنید یا اینکه به وسیله اتوبوس یا قطار به تور استانبول زمینی بروید. سفر زمینی به استانبول می تواند در هزینه های سفر شما کاهش چشمگیری ایجاد کند. مدت زمان سفر زمینی به استانبول بالاست و 2 تا 3 روز طول می کشد ولی دارای این مزیت است که افرادی که خرید زیادی در استانبول دارند، مشمول محدودیت بار و جریمه در فرودگاه نمی شوند.

 

اگر مدت زمان سفر زمینی استانبول برای شما دشوار است و می خواهید با پرواز به سوی استانبول بروید، با تور استانبول لحظه آخری می توانید یک سفر هوایی ارزان و مقرون به صرفه را به استانبول تجربه کنید. در حالت معمولی نیز خرید بلیط هواپیما از شرکت های ایرانی از ایرلاین های خارجی بسیار اقتصادی تر است. همچنین پروازهایی که به فرودگاه صبیحا گوکچن که در بخش آسیایی استانبول قرار دارد از پرواز های فرودگاه جدید استانبول که در بخش اروپایی این شهر است، ارزان تر تمام می شود.

 

مدت زمان اقامت در استانبول

یکی از فاکتورهایی که بر روی قیمت سفر به استانبول تاثیرگذار است تعداد روزهای اقامت در این شهر زیبا است. هر چه تعداد روزهای اقامت شما در استانبول افزایش یابد، متحمل هزینه های بیشتری می شوید در حالی که با مدت زمان اقامت کمتر می توانید هزینه سفر خود را کاهش دهید. مسلما یک تور 5 روزه استانبول از تور 7 یا 8 روزه استانبول مقرون به صرفه تر است و زمان کافی برای تفریح و گردشگری در اختیار شما می گذارد.

 

هتل محل اقامت

یکی از مهم ترین هزینه های سفر به استانبول، هزینه هتل محل اقامت می باشد. هتل های گوناگون و متنوعی با درجه کیفی مختلف در استانبول احداث گردیده اند. این هتل ها بر اساس محل احداث و خدماتی که ارائه می دهند هزینه های مختلفی دارند. هتل هایی که نزدیک به بخش مرکزی استانبول هستند و به مراکز گردشگری و خرید نزدیک هستند هزینه بالاتر و هتل های حاشیه ای شهر، هزینه پایین تری دارند. همچنین هتل های 5 ستاره لوکس نسبت به هتل های 3 ستاره معمولی خدمات و امکانات بیشتری دارند و قیمت بالاتری دارند.

یکی از راهکارهای کاهش هزینه در استانبول، اقامت در هاستل ها است. هاستل ها خوابگاه هایی هستند که هزینه به مراتب پایین تری نسبت به هتل ها دارند و امکانات رفاهی مشترک و تخت برای استراحت در اختیار گردشگران قرار می دهند. شما می توانید با رزرو هاستل در بست به تعداد نفرات همراهان خود علاوه بر هزینه پایین اقامت، امنیت و امکانات مناسبی را در استانبول دریافت کنید. خصوصا اگر این هاستل در نزدیکی میدان تکسیم و خیابان استقلال باشد، در هزینه های حمل و نقل شما نیز صرفه جویی می شود.

 

هزینه سفر به استانبول

 

کاهش هزینه حمل و نقل

همان طور که پیشتر اشاره شد با اقامت در نقاط مرکزی شهر که به جاذبه های توریستی استانبول نزدیک است می توان در هزینه های حمل و نقل صرفه جویی کرد. اگر می خواهید از سیستم حمل و نقل استانبول استفاده کنید، مترو و اتوبوس روش های مقرون به صرفه ای هستند و نسبت به تاکسی از هزینه بسیار پایین تری برخوردار هستند. خصوصا در ساعات شلوغ و پر ترافیک استانبول، استفاده از مترو علاوه در کاهش هزینه، در وقت شما نیز صرفه جویی می کند.

 

اگر به صورت خانوادگی یا گروهی به استانبول رفته اید و استفاده از مترو برایتان دشوار است، می توانید از ماشین هایی به نام دولموش (dolmuş) استفاده کنید. دولموش ماشینی شبیه به ون یا مینی بوس کوچک است و حدود 10 نفر گنجایش دارد. دولموش ها هزینه کرایه پایین تری نسبت به تاکسی دارند و به راحتی به تمام نقاط شهر رفته و شما را به مقصد مورد نظر می رسانند.

 

تاکسی های استانبول

 

خرید استانبول کارت

یکی از راه هایی که در هزینه های حمل و نقل در استانبول صرفه جویی می کند، استفاده از استانبول کارت است. استانبول کارت را می توانید از فرودگاه، کیوسک های روزنامه فروشی، مترو و باجه های راهنمای گردشگران تهیه کنید و هزینه های حمل و نقل را کاهش دهید. استانبول کارت برای مترو، تراموا، اتوبوس، کشتی‌های توریستی شهرداری و مینی بوس های شهری قابل استفاده هستند. هزینه خرید استانبول کارت 70 لیر است و تا 500 لیر قابلیت شارژ دارد.

 

تفریحات رایگان استانبول

با بهره گیری از تفریحات رایگان استانبول مانند مراکز خرید، طبیعت مدیترانه ای دلپذیر، مساجد و بناهای تاریخی رایگان و جاذبه های زیبا و معماری جذاب میدان تکسیم و خیابان استقلال می توانید در هزینه های تفریحات استانبول صرفه جویی کنید. موزه مدرن استانبول، ساحل ببک، پارک گولهان، پل گالاتا، مسجد سلطان احمد، قلعه آتادولو کاواگی، تنگه بسفر از جمله اماکنی است که بدون هزینه اضافی می توانید از آن ها بازدید کنید.

 

غذا های لذیذ استانبول

 

از غذاهای لذیذ محلی و خیابانی لذت ببرید

یکی از هزینه های سفر به استانبول، هزینه خورد و خوراک است. رستوران های لوکس و کافه های شیکی در استانبول وجود دارند که هزینه غذا در آن ها به مراتب زیاد است. بسیاری از رستوران های محلی و سنتی خیابانی، انواع غذای لذیذ محلی و ترکی را با قیمت هایی مقرون به صرفه ارائه می هند که می توانید با تجربه این غذاهای محلی ترکی، از سفر خود لذت بیشتری برده و هزینه های سفر خود را کاهش دهید.

 

سخن آخر

سفر به استانبول تجربه ای لذت بخش و جذاب برای شما به شمار می رود و خاطرات فراموش نشدنی آن همواره جاودانه می ماند. رویای زندگی با ارائه تورهای لحظه آخری و ارزان و آفرهای ویژه، یک سفر اقتصادی و مقرون به صرفه به استانبول را برای شما رقم می زند. کافی است با کارشناسان حرفه ای رویای زندگی تماس بگیرید تا تور ارزان با خدمات عالی را برایتان رزرو کنند.

 

سوالات متداول

سفر به استانبول نیازی به ویزا دارد؟

خیر. برای سفر به استانبول نیازی به ویزا نیست. به همراه داشتن گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار و یک صفحه خالی برای مهرهای ورود و خروج کفایت می کند.

 

سفر به استانبول با تور ارزان تر تمام می شود یا به صورت شخصی؟

مسلما هزینه سفر استانبول با تور مقرون به صرفه تر است. آژانس های گردشگری در هزینه های هواپیما و هتل با قرارداد با شرکت ها تخفیف خوبی می گیرند و می توانند در هزینه های سفر کاهش چشمگیری ایجاد کنند. همچنین تور لحظه آخری نیز یک سفر ارزان به شمار می رود.

 

پول خود را به صورت لیر ببریم یا دلار؟

سعی کنید بیشتر پول خود را به صورت دلار و کمی لیر با خود ببرید تا در صورت نوسانات دلار دچار خسارت نشوید.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

    X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

    Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024