سنگ عجیب کشف شده در کف دریا «کلاه‌خود» از آب درآمد



کلاه‌خود قدیمی ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
محققان غواص در سواحل سیسیل در حال جستجو در بستر سنگی دریا بودند که شکل و شمایل متفاوت یک سنگ بزرگ و گرد نظر آن‌ها را جلب کرد. 

 محققان غواص در سواحل سیسیل در حال جستجوی کف سنگی دریا بودند که شیء بزرگ و گردی با شکل متفاوت نسبت به دیگر سنگ‌ها نظر آن‌ها را جلب کرد. این شیء به شکل سنگی بود که یک برآمدگی منحصر به فرد در بالای آن قرار داشت. حالا پس از تحقیقات انجام‌شده، محققان دریافتند آن شیء اصلاً سنگ نبوده، بلکه قطعه‌ای از تجهیزات جنگی باستانی است. 

 

به گزارش فرادید، ماتِئو آزارو، بازرس میراث فرهنگی زیر آب، این شئ قرون وسطایی را طی یک غواصی علمی با محققان دانشگاه ناپل پیدا کرد. 

 

کلاه‌خود قدیمی ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

این کشف در زبان اسپانیایی «کاباسِت» نامیده می‌شود، به معنای کلاه‌خود و مربوط به اواخر قرن ۱۵ تا قرن ۱۷ است. 

 

این کلاه‌خود دارای شکلی نیمه‌کروی یا بیضی با یک برآمدگی روی آن است که تا امتداد لبه پایینی امتداد یافته و یک تاج در بالای آن قرار دارد. 

 

کلاه‌خود قدیمی ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

محققان می‌گویند در آن دوره، از اواخر قرون وسطی تا اوایل رنسانس، سربازان پیاده‌نظام از این کلاه‌خودها استفاده می‌کردند و کلاه‌خود مورد نظر احتمالاً متعلق به یک سرباز در کشتی بوده است. 

 

این کلاه‌خود کف اقیانوس پیدا شده، بنابراین مشخص نیست از یک کشتی غرق‌شده بیرون افتاده یا به خودی خود به دریا افتاده است. حفاری‌ها و غواصی‌های زیر آب بیشتری برای بررسی منطقه از نظر وجود سایر آثار باستانی باید انجام شود. 

 

سیسیل بخشی از پادشاهی آراگون شد، سپس در سال ۱۴۸۷ توسط اسپانیایی‌ها اداره شد و تسلط آن‌ها صدها سال ادامه یافت. کلاه‌خود نزدیک وِندیکاری، در سواحل جنوب شرقی سیسیل پیدا شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------