کشف غیرمنتظره یک «دندان» ۲ کیلوگرمی در ساحل!



 دندان ماموت بزرگ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
یک شکارچی فسیل آماتور پس از یافتن یک دندان ماموت بزرگ در ساحل، به مناسبت این کشف تکرارنشدنی و تولد خودش جشن می‌گیرد.
 کریس بی‌اَن روز تولدش به Holland-on-Sea در اِسِکس انگلستان رفت. او و همسرش در ساحل مشغول قدم زدن بودند که کریس ایستاد تا روی سنگی کنار آب بنشیند. وقتی به پایین نگاه کرد متوجه یک طرح خطی موج‌دار در شن‌ها شد.

 

به گزارش فرادید، کریس ۵۶ ساله می‌گوید: «دیدم بیرون زده و فکر کردم با داشتن چنین الگویی باید دندان باشد. با دستانم شروع کردم به کنار زدن شن‌ها از دور آن، اما آنقدر در عمق زمین فرو رفته بود که نمیشد با دست آن را درآورد. من و مارک یک بیلچه باغبانی با خودمان آورده بودیم و از آن برای بیرون آوردن دندان کمک گرفتیم. کاملاًً فسیل شده بود.» 

 

«باورم نمیشد. همانطور که داشتیم آن را بیرون می‌آوردیم، امیدوار بودم دندان ماموت باشد، اما مدام به شوهرم می‌گفتم امکان نداره! اوایل همان روز گفته بودم می‌خواهم دندان ماموت پیدا کنم و تصور نمی‌کردم درست همان روز لحظه‌ای می‌رسد که من و همسرم دندان ماموت را در دست گرفته‌ایم و قهقهه می‌زنیم.» 

 

 دندان ماموت بزرگ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

احتمالاً این یافته، ریشه دندان است و عمق و عرض آن شش و نیم تا هفت اینچ است و بیش از ۴ پوند (معادل ۲ کیلوگرم) وزن دارد. 

 

کریس پس از مشاوره آنلاین، حدس میزند این دندان ممکن است متعلق به یک ماموت استپ باشد؛ یکی از بزرگترین گونه‌های ماموت. آن‌ها اجداد ماموت پشمالو بودند و حدود ۱.۸ میلیون سال پیش روی زمین می‌زیستند. حدس دیگرش اینست که این فسیل فقط نیمی از دندان ماموت است، چون فقط دو اینچ از آن مخصوص جویدن است و بقیه ریشه است، یعنی باقی قسمت‌ها گم شده است. 

 

او قصد دارد این دندان را نگه دارد و در حال حاضر آن را در آب مقطر گذاشته تا چند هفته خیس بخورد. این دندان فسیل‌شده پس از خشک شدن، در پوششی از چسب نگهدارنده و اتانول حفظ خواهد شد. 

 

کریس برای موزه محلی خود در وُرثینگ داوطلبانه کار می‌کند و مدت ۱۷ سال بخشی از انجمن باستان‌شناسی برایتون و هُو بوده است. 

 

سواحل شمال اسکس به گنجینه‌ی آثار فسیل‌شده معروف هستند. از دیگر یافته‌های کریس می‌توان به استخوان‌های پا و پنجه‌ی ماموت و دندان و استخوان مچ پای اسب عصر یخبندان اشاره کرد.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------