نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران: زلزله کرمانشاه زنگ خطری برای تهران است



اخبار,اخبار اجتماعی,ابراهیم امینی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم آمادگی برای مقابله با بحران‌ها به ویژه زلزله در پایتخت گفت: زلزله کرمانشاه زنگ خطری برای کل شهرهای کشور به ویژه تهران بوده است.

به گزارش ایسنا، ابراهیم امینی در آئین اهداء ماشین آلات تهیه شده برای مناطق زلزله زده توسط شورا و شهرداری تهران، گفت: ما در مقابل مناطق زلزله زده وظیفه‌ای بر عهده داشتیم که از عهده وظیفه‌ای که داشتیم به خوبی برآمدیم. یکی از نهادها و دستگاه‌هایی که از ابتدای زلزله در کنار مردم کرمانشاه حضور داشت شهرداری تهران بود و شورای شهر تهران نیز در مصوبه‌ای 10 میلیارد تومان را برای کمک به مناطق زلزله زده تصویب کرد.

 

وی افزود: برای بازسازی مناطق زلزله زده دو میلیارد و 300 میلیون تومان بابت کمک‌های اولیه پرداخت شد و امروز از همان محل 33 دستگاه کامیون خریداری شده که در اختیار شهرداری‌های این استان قرار می‌گیرد.

 

امینی ادامه داد: این زلزله زنگ خطری برای کل شهرهای کشور به ویژه تهران که پیشانی کشور محسوب می‌شود قملداد خواهد شد. کشور ما از نقاط زلزله خیز دنیاست و رتبه دهم را در این حوزه دارد. لذا باید این زلزله را زنگ خطری برای آمادگی بیشتر مدیریت شهری برای مقابله با سوانح احتمالی قلمداد کنیم.

 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: مدیریت شهری باید در سه حوزه بازسازی بافت‌های فرسوده، مقاوم سازی سازه‌ها به ویژه ساختمان‌های بلندمرتبه دارای قدمت و آمادگی ستاد بحران برای مقابله با سوانح خود را تجهیز کند. باید در حوزه آموزش شهروندان گام‌های موثرتری برداشته شود. گاهی برخی اقدامات خود خطرساز هستند. باید در قالب آموزش‌ها، شهروندان به این نکته توجه داشته باشند که در هنگام وقوع زلزله باید از پمپ بنزین‌ها و مناطقی که احتمال آتش سوزی در آنها وجود دارد دوری کنند. در حالیکه مردم در زلزله اخیر تهران همه به سمت پمپ بنزین‌ها رفتند. این موارد باید در آموزش‌ها به شهروندان گفته شود. این در حالیست که ظرف یک سال گذشته در این حوزه کار جدی انجام نداده‌ایم. لذا باید اگر مصوبه و بودجه‌ای نیاز است تامین شود تا با آمادگی بیشتری در مقابل خطرات و آسیب‌ها ظاهر شویم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------