عضو شورای شهر تهران: مردم از زندگی در تهران به تنگ آمده‌اند



اخبار,اخبار اجتماعی,محمود میرلوحی

مهاجرت معکوس تهرانی‌ها اگرچه برخی از کسانی را که قبلاً بارها درباره تراکم جمعیت تهران شنیده بودند خوشحال کرده اما به اعتقاد کارشناسان این موضوع یک آسیب است و باید به آن به شکل زنگ خطر نگاه کرد.

چند  پیش خبر جدیدی در تأیید افزایش آمار مهاجرت معکوس از تهران منتشر شد. بر اساس این آمارها اگرچه هنوز هم نرخ ورود به تهران از نرخ خروج از آن بسیار بیشتر است و کاهش جمعیت تهران هم از گذشته یکی رؤیاهای دست‌نیافتنی مسئولان مدیریت شهری تلقی می‌شده است اما برخی درباره آن اظهار نگرانی می‌کنند. 

 

محمود میرلوحی یکی از اعضای شورای شهر در مورد اینکه چرا با وجود تراکم بالای جمعیت در تهران، باید از روند مهاجرت معکوس نگران باشیم، به اعتمادآنلاین می‌گوید: «همواره گفته شده که تراکم جمعیت در تهران بیشتر از ظرفیت این شهر است و قطعاً کسی از کاهش جمعیت این کلان‌شهر به صورت طبیعی نگران نمی‌شود اما آنچه نگران کننده است و باید به آن توجه کنیم این است که این مهاجرت نشانه چه چیزی است و دلایل این مهاجرت چیست؟»

 

میرلوحی ادامه می‌دهد: «وقتی ما به دلایل مهاجرت تهرانی‌ها از این شهر به شهرهای دیگر نگاه می‌کنیم می‌بینیم که مهاجرت معکوس از تهران به این دلیل بوده که مردم از زندگی در این شهر به تنگ آمده‌اند و احساس امنیت نمی‌کنند. دلایل مهاجرت تهرانی‌ها را مسائلی مانند ترس از زلزله، آلودگی‌ها، گرانی مسکن و... تشکیل می‌دهد و ما باید این موضوع را به عنوان زنگ خطر تلقی کنیم.»

 

او در جواب اینکه آیا مهاجرت از سایر شهرها به تهران، زنگ خطری برای اوضاع نامطلوب در آن شهرها نبود، می‌گوید: «چرا، ما همواره درباره این موضوع هشدار داده بودیم هم از این جهت که چرا باید در کشور شاهد تمرکزگرایی باشیم و چنان امکانات در تهران خلاصه شده باشد که مردم مجبور باشند برای دسترسی به فرصت‌های بیشتر به تهران بیایند، هم از این جهت که با این مهاجرت تهران هر روز پرتراکم‌تر می‌شود و به انواع مشکلات دچار می‌شود.»

 

میرلوحی می‌گوید: «قبلاً یک بار در جایی خواندم که وقتی تهران از جمعیت لبریز شود مردم این شهر خود به خود مجبور به ترک آن می‌شوند و با رفتن آنها از تهران به شهرهای دیگر فشار بر دولت برای تمرکززدایی از تهران هم زیاد می‌شود اما من به کسانی فکر می‌کنم که قادر به ترک کردن تهران نیستند و به دلایل مختلف باید در آن بمانند. از طرفی مهاجرت همیشه موضوعی بوده که حاشیه داشته و با خود مشکلاتی را به وجود می‌آورده پس نمی‌توان نسبت به آن بی تفاوت بود.»

 

او حل مشکلات زیست محیطی تهران و تقویت آن در برابر بحران‌ها را از  اصلی‌ترین اولویت‌های می‌داند و می‌گوید: «موضوعاتی مانند گرانی مسکن اگرچه اهمیت زیادی دارد اما در مرحله اول باید به مقولاتی مانند آلودگی هوا و امنیت شهروندان فکر کرد چون به طور مستقیم با جان مردم سر و کار دارد.»

 

اعتمادآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------