کاهش چشمگیر شمار معتادان متجاهر تا نوروز 95/ پاکسازی باراندازهای قاچاق مشروبات الکلی



اخبار,اخباراجتماعی,رحمانی فضلی

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به ارائه توضیحاتی درباره برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در متروی تهران، نحوه مشارکت با خیرین در حوزه مبارزه با مواد مخدر، نحوه مبارزه با قاچاق مشروبات الکلی در مرزها و آخرین اقدامات انجام شده در ستاد اربعین پرداخت. .

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست با خیرین حوزه اجتماعی که در وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه امروز در راستای سیاست اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر با خیرین استان تهران جلسه مشترکی داشتیم گفت: مقرر شد در این حوزه برای بهره برداری از ظرفیت جامعه خیرین به دنبال یک ساز و کار اجرایی مناسب باشیم که در قالب آن بتوانیم اثربخشی فعالیت‌ها را در حوزه پیشگیری،‌ درمان و صیانت از معتادان بهبود یافته افزایش دهیم.

وی ادامه داد: بر این اساس جلسات مشترکی در ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور خیران برگزار می‌شود و در نهایت در جلسه‌ای که در اتاق بازرگانی تهران خواهیم داشت طرحی برای ساماندهی همکاری با خیرین مصوب خواهد شد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ابراز امیدواری کرد که با نیت خیرخواهانه و مصلحت جویانه خیران در حوزه آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد اقدامات موثری انجام شود.

کاهش چشمگیر شمار معتادان متجاهر در سطح شهر تا نوروز 95
رحمانی فضلی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره توزیع مواد مخدر در مترو تهران گفت: بخشی از توزیع مواد مخدر در سطح خرد به افراد متجاهر باز می‌گردد. با هماهنگی که با دستگاه‌های مختلف انجام داده‌ایم ظرفیت مراکز نگهداری از معتادان را به شش هزار نفر رسانده‌ایم و امیدواریم با روند جمع آوری معتادان متجاهر که شروع شده است و متولی آن شهرداری است تا عید نوروز 95 شاهد کاهش چشمگیر شمار معتادان متجاهر در سطح شهر باشیم.

وی افزود:‌ البته در حال حاضر ماموران نیروی انتظامی هرکجا خرده فروشی مواد مخدر ببینند با آن برخورد می‌کنند.

پاکسازی باراندازهای قاچاق مشروبات الکلی
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به پرسش دیگری درباره قاچاق مشروبات الکلی در برخی مرزهای کشور گفت: عمدتا این مشکل را در مرزهای غربی شاهد هستیم. متولی برخورد با قاچاق مشروبات الکلی نیز نیروی انتظامی است و برخورد با این مسائل را در دستور کار دارد. با اقداماتی که در چند ماهه اخیر در مرزهای عراق و قندیل انجام شد باراندازهای قاچاق مشروبات الکلی پاکسازی شدند و اکنون شاهد کاهش ورود مشروبات الکلی هستیم و ورود بسیار کم است.

وزارت کشور بر اساس قانون مجوز سخنرانی صادر می‌کند
وزیر کشور در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس در خصوص صدور مجوز سخنرانی به موسوی لاری در یکی از شهرستان‌ها گفت: وزارت کشور بر اساس قانون مجوز صادر می‌کند و اگر شورای تامین هر شهرستان متناسب با اختیارات قانونی‌اش تشخیص داده باشد که به هر گروه یا حزب مجوزی بدهد این عمل قانونی است و متناسب با قانون عمل می‌کنیم.

درخواست از عراق برای تسریع صدور ویزای عراق
وی درباره آخرین اقدامات انجام شده در ستاد اربعین نیز گفت: شب گذشته تماسی با وزیر کشور عراق داشتم و برخی موارد را مجددا با یکدیگر هماهنگ کردیم. از عراق درخواست تسریع صدور ویزا داشتیم.

وی افزود:‌همچنین درخواست کردیم مهلت صدور ویزا تا 28 صفر ادامه یابد.

در حال حاضر با کندی صدور ویزا روبرو هستیم که با ظرفیت سازی که در کشور و در 11 شهر انجام دادیم سعی در تسریع این امر داریم البته متولی امر عراقی‌ها هستند و قول دادند سه شیفته کار کنند تا امور پیش برود. مردم‌هم به توصیه‌های ما عمل کردند و در حال سفر به کربلا به تدریج و با ویزا هستند.

چیزی از ورود مخدرهای دیجیتالی به کشور نشنیده‌ام
رحمانی فضلی در پاسخ به پرسشی درباره ورود مخدرهای دیجیتالی به کشور نیز گفت: چنین چیزی را نشنیده‌ام.

محسن رفیق دوست، خیر فعال اجتماعی نیز در حاشیه این نشست گفت: مردم ثابت کرده‌اند هرجا که حضور پیدا کنند مشکلات حل می‌شود. به زودی نحوه مشارکت خیران در حوزه مواد مخدر نیز ساز و کار خودش را پیدا می‌کند و امیدواریم مشکلات در این حوزه نیز کاهش یابد. در اینجا هیچ کس به دنبال کار اقتصادی نمی‌آید بلکه به دنبال فعالیت اجتماعی هستیم.

 

اخبار اجتماعی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------