زلزله ۵ ریشتری ۲۰ هزار نفر تلفات در بومهن خواهد داشت



اخبار,اخباراجتماعی,شورای اسلامی بومهن

رییس شورای اسلامی بومهن در جلسه مشترک با استاندار تهران بر لزوم نوسازی بافت فرسوده این شهر تاکید کرد و گفت: یک زلزله ۵ ریشتری ۲۰ هزار نفر تلفات در بومهن خواهد داشت.

به گزارش مهر،  محمود قانبیلی شامگاه چهارشنبه در جلسه با اعضا شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان پردیس با محمد حسین مقیمی، استاندار تهران، طی سخنانی به بافت های فرسوده بومهن و قرار گرفتن این شهر روی گسل زلزله اشاره کرد و گفت: ۲ هفته پیش مردم ایران در کرمانشاه داغ دار شدند، با یک زلزله ۵ ریشتری بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم بومهن تلفات خواهند داد، باید نسبت به نوسازی بافت های فرسوده اقدام کنیم.

رییس شورای اسلامی بومهن با بیان این که طرح های تشویقی برای نوسازی بافت های فرسوده در نظر گرفته شده، گفت: متاسفانه ۷۰ درصد اراضی منطقه فاقد سند رسمی است، که همین امر سبب ساخت و سازهای غیر مجاز در این شهر شده است، لطفا استانداری ترتیبی دهد تا در اعطا اسناد اراضی تسریع شود تا مردم و شهرداری به حقوق خود برسند.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات بومهن، تعیین تکلیف اراضی «کرشت» است، که قرار است ۷۶۰ هکتار از اراضی آن به شهر بومهن ملحق شود، لذا ما نیاز به یک استادیوم ورزشی در شهر «کرشت» داریم، در کمربند جنوبی بومهن، راه و شهرسازی حریم را ۱۳۸ متر اعلام کرده که این امر مشکلات عدیده ای برای افرادی که در شاخه جنوبی بومهن هستند، ایجاد کرده است، که تقاضا داریم، حریماز ۱۳۸ متر به ۶۶ متر کاهش یابد.

قانبیلی افزایش محدوده کارگاهی جهت استقرار صنوف مزاحم بومهن را نیز مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: بلوار اصلی بومهن شاهد حضور صنوف مزاحم هستند، که در صورت افزایش محدوده کارگاهی می توانیم صنوف مزاحم را در آن منطقه اسکان دهیم تا از این وضعیت رها شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------