پلی اکریل را در آی سیو نگه داشته‌ایم



اخبار,اخباراجتماعی,محسن مهرعلیزاده

استاندار اصفهان با بیان اینکه سازمان صنعت معدن و تجارت باید هر لحظه وضعیت تولید و صنعت اصفهان را مانیتور کند، گفت: اصفهان واحدهای تولیدی همانند پلی اکریل دارد که آنها را در آی سیو نگه داشته ایم.

به گزارش ایسنا،  محسن مهرعلیزاده پیش از ظهر امروز (شنبه) در بیست و نهمین جشنواره امتنان از کارگران استان اصفهان، با بیان اینکه جامعه ما از بُعد مسائل اخلاق، قانون و تعهدات دینی شرایط خوبی را دارد، اظهار کرد: امروز شاهد عدم اشتغال و نبود کار برای کارگران در بسیاری از واحدهای تولیدی به دلیل مسائل اقتصادی هستیم. به عنوان مثال در حال حاضر فضای کار مناسب برای دو سوم نیروی کار ذوب آهن به معنای واقعی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط اقتصادی موجود بسیاری از کارخانجات بخش خصوصی مجبور به کاهش ظرفیت تولید خود هستند، گفت: در این شرایط بسیاری از مدیران تولید بدون تعدیل نیرو و با امکانات موجود خود اقدام به کار می کنند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در این فرایند کارگران، کمترین نقش را در ایجاد اشتغال دارد و مسئولان باید نسبت به این موضوع تلاش کنند، اظهار کرد: اگر کار باشد، کارگر کار می کند و هم چنین با آموزش، به صورت بهینه و خلاق در محیط کار عمل می کند، اما مدیریت کلان باید اقدامات لازم را در راستای اشتغال انجام دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صدها واحد تولیدی به شکل بیمار و با ظرفیت 30 تا 20 درصد و حتی نزدیک به صفر، برای بیکار نشدن کارگران خود، به فعالیت خود ادامه می دهند، تصریح کرد: متاسفانه در خصوصی سازی و واگذاری واحدهای تولیدی غلط عمل کردیم.

مهرعلیزاده خطاب به رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، گفت: استان اصفهان هشت هزار واحد صنعتی دارد اما کار این مجموعه میرزانویسی شب تا صبح شده در حالی که سازمان صمت باید با فکر و تدبیر، اندیشی نگری کند و در چگونگی بهره برداری از واحدهای تولیدی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی تاکید کرد: سازمان صنعت معدن و تجارت باید هر لحظه وضعیت تولید و صنعت اصفهان را مانیتور کند.

استاندار اصفهان با حق دادن به کارگران معترضی که مقابل استانداری تجمع می کنند و چند ماه حقوق خود را مطالبه می کنند، تصریح کرد: خطاکار کسی است که مجوز را به افراد غیر متخصص داده تا نام برندی را که روزی صادرات داشت، خراب کند و موجب بروز مشکلاتی برای آن شود.

وی با اشاره به اینکه اصفهان واحدهای تولیدی همانند پلی اکریل دارد که آنها را در آی سیو نگه داشته ایم، تاکید کرد: اگر به موقع به داد واحدهای تولیدی مشکل دار می رسیدیم، امروز با چنین مشکلاتی مواجه نبودیم.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در ابتدای ورود به استانداری دستیار ویژه ای را که به مسائل کلان و اقتصادی اصفهان آگاه بود را انتخاب و وی را مامور به بررسی مشکلات تولیدی استان کردم، اظهار کرد: در ابتدا صدها واحد تولیدی بیمار را در استان شناسایی و دستگاه‌های مربوطه را موظف به پیگیری مشکلات آنها کردیم.

وی در ادامه با اشاره به ابتکار اتاق بازرگانی اصفهان در خصوص راه اندازی کلینیک صنعت، گفت: در این کلینیک مشکلات واحدهای تولیدی بیمار شناسایی و نسبت به حل آنها راهکارهای ارائه می شود.

استاندار اصفهان هم چنین با انتقاد از موضوع سرمایه گریزی از استان، گفت: برای اصفهان کسر شان است که میانگین بیکاری آن دو درصد بالاتر از کشور است و این موضوع ریشه از سرمایه گریزی آن دارد.

وی با بیان اینکه مدیران نباید تصور کنند که دادن امتیاز به سرمایه گذار برای آنها مشکل ساز خواهد شد، تصریح کرد: سرمایه گذاران بسیار محترم هستند و باید از آنها تکریم کرد.

مهرعلیزاده با انتقاد بر اینکه مدیران ما بعد از اینکه مسئولیتی را اشغال کردند، هیچ ریسکی را قبول نمی کنند، گفت: در استان اصفهان باید فضایی ایجاد شود تا تعداد شاغلان و سرمایه گذاران بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان یکی از مراکز صنعتی کشور دارای جاذبه های گردشگری بسیار است، اظهار کرد: با این وجود، متاسفانه اصفهان تنها 1400 تخت هتل دارد و از سوی دیگر طی 40 سال گذشته یک هتل پنج ستاره در این شهر ساخته نشده است.

وی در ادامه با اشاره به بحران آبی اصفهان، گفت: با وجود مشکلات کم‌آبی در استان، به هیچ یک از واحدهای صنعتی اصفهان به بهانه بی آبی اجازه تعطیلی نخواهیم داد و در صورتی که مردم روزانه در مصرف آب شرب 20 درصد صرفه‌جویی نکنند، احتمال دارد حتی در تیر ماه دچار بی آبی شویم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه صنعت باید برای تامین آب خود از پساب فاضلاب استفاده کنند، تاکید کرد: اگر اصفهان از وضعیت بحران آبی خود عبور کند به صراحت می گویم که با برنامه های خود می توانیم در سال های آینده حداقل زاینده رود را در محدوده شهر اصفهان جاری کنیم. 

وی به مشکل بی آبی کشاورزان نیز اشاره کرد و گفت: به طور قطع برای جبران معیشت کشاورزان به دلیل کشت نکردن آنها تدابیری اندیشیده ایم، از سوی دیگر سعی در حفظ باغات استان داریم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------