تشکیل کمیته پیگیری استخدام‌های سال 92 متروی تهران



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی, مترو

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران توضیحات معاون شهردار در خصوص استخدام‌های مترو را آدرس غلط دانست.

 به گزارش ایسنا، رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر پس از استماع گزارش معاون شهردار در خصوص استخدام‌های مترو خطاب به تشکری هاشمی گفت: آدرس غلط ندهید، چرا که این اعتراضات از گزارش سازمان بازرسی کل کشور که یک نهاد رسمی و قانونی است احصاء شده مگر اینکه سازمان بازرسی اعلام کند گزارشی که منتشر کرده اشتباه است.

 

وی با بیان اینکه این گزارش سازمان بازرسی کل کشور مربوط به خرداد 93 است، تصریح کرد: چطور می‌گویید این افراد قراردادشان تبدیل شده است در حالیکه بر اساس این گزارش که برایتان قرائت می‌کنم 1200 استخدام جدید گزارش شده است و تعداد پرسنل حوزه مدیرعامل از 726 نفر به 2055 نفر رسیده است و این در حالیست که می‌گویید پاسخ ما نرسیده است.

 

حافظی با بیان اینکه سوالات سازمان بازرسی کل کشور خطاب به مدیرعامل وقت شرکت بهره برداری مترو بوده، اظهار کرد: جالب است بدانید که در گزارشی که سازمان بازرسی منتشر کرده در ابتدا سوال مطرح شده و پس از آن پاسخ را قید کرده‌اند و 30 صفحه گزارش به صورت سوال و جواب تنظیم شده و چطور می‌گویید جواب‌های ما نرسیده است.

 

وی با بیان اینکه من آمارهای ارائه شده از سوی معاون شهردار را قبول ندارم و باید راستی آزمایی شود، مدعی شد: سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده در پیوست بودجه سال 92 کارکنان مترو در سال 90، 5000 نفر بودند و در سال 91 تا 92 تعداد زیادی پرسنل اضافه شدند که اختلاف گزارش سازمان بازرسی و مترو به 8000 نفر می‌رسد و چطور ممکن است که این اختلاف گزارش‌ها به این عدد برسد.

 

وی خطاب به معاون شهردار با بیان اینکه گزارش سازمان بازرسی را منکر نشوید چرا که من از روی متن برای شما می‌خوانم گفت: در صفحه هفت بند «ب» سازمان بازرسی آورده است که در بررسی‌ها مشخص شده 400 پرسنل جذب شده بالای 40 سال سن دارند و مدرک تحصیلی 50 درصد آنها زیر دیپلم و تنها هفت درصد فوق دیپلم و لیسانس بوده‌اند که مدرک نیمی از این افرادی که دیپلم و لیسانس دارند غیر مرتبط است و 30 درصد افرادی که جذب شده‌اند تحصیلاتشان تا پنجم ابتدایی و بی سواد بودند و باید اعلام کنم دلایل استخدامی این افراد بر خلاف قوانین مندرج بوده و سازمان بازرسی کل کشور نیز اعلام کرده که از پاسخ‌های مدیرعامل وقت قانع نشده است.

 

حافظی با بیان اینکه من ادعایی در این خصوص ندارم و تنها گزارش سازمان بازرسی را می‌خوانم گفت: بهتر است اعتراضات‌تان را به سازمان بازرسی بگویید. اما برای من جای سوال است،‌ شما از افزایش خطوط مترو و اقدامات خوبی که انجام داده‌اید می‌گویید اما چرا نمی‌گویید که بر اساس برنامه دوم پنج ساله الان باید وضعیت مترو چه باشد و کجاست؟ ما باید الان 1900 واگن داشته باشیم نه 1300 دستگاه و 600 واگن از برنامه عقب هستیم.

 

وی افزود: آنقدر شهرداری بودجه پرت از محل‌های مختلف دارد که می‌شود برای مردم کار کرد که نکردید.

 

وی با بیان اینکه ما نمی‌گوییم راهبر نمی‌خواهیم یا استخدام نکنید گفت: می‌گوییم استخدام‌هایتان چرا بدون برگزاری آزمون و بدون مصاحبه بوده و به صورت غیر کیفی جذب داشته‌اید و بهتر است در این خصوص مغلطه نکنید.

 

وی افزود: بهتر است شورای شهر کمیته‌ای در راستای راستی آزمایی توضیحات شهرداری در خصوص استخدام‌های مترو تشکیل دهد تا موضوع به صورت درست بررسی شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------