امسال بیشتر نوزادان چینی فرزند دوم خانواده بودند



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی,چین کودک تک فرزندی

با لغو قانون تک‌فرزندی در چین، بیشتر تولد نوزادان چینی در سال ۲۰۱۷ میلادی مربوط به فرزند دوم یا سوم خانواده بوده است.

به گزارش ایسنا، به گفته مقام‌های وزارت بهداشت در این کشور از میان هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تولدی که بین ماه‌های ژانویه تا مه امسال صورت گرفته، حدود ۶۰ درصد مربوط به فرزند دوم است.

 

این تعداد تولد در پنج ماه اول سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۸ درصد رشد نشان می‌دهد. قانون تک فرزندی در چین در اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی لغو شد.

 

بنابر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) حدود ۱۸.۵ میلیون نوزاد در چین چشم به جهان گشودند که بالاترین نرخ تولد در ۱۶ سال گذشته بود.

 

این آمار در حالی اعلام شده که به گفته مقام‌های بهداشتی کنار گذاشتن سیاست ترک فرزندی در سال‌های آینده چالش‌هایی نظیر حاملگی مادران بالای ۳۵ سال را به همراه خواهد داشت.

 

بر اساس سیاست تک فرزندی که چند دهه در چین اجرا می‌شد هر خانواده مجاز به داشتن یک فرزند بود. هدف اصلی این سیاست که در سال ۱۹۷۹ آغاز شد، کنترل جمعیت عنوان شده بود و بر اساس آن با خانواده‌های خاطی برخورد می‌شد.

 

مخالفت مردم این کشور با این سیاست به تدریج افزایش پیدا کرد و نگرانی از پیر شدن جمعیت چین، رهبران این کشور را بر آن داشت تا قانون تک فرزندی لغو شود. تخمین زده شده تا سال ۲۰۵۰ بیش از یک چهارم جمعیت چین بالای ۶۵ سال داشته باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------