اقدامات پلیس آموزشی و ایجابی است نه سلبی



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی,اجرای طرح امنیت محله محور

رییس پلیس پایتخت، رفع مشکلات مردم، توجه به خواسته‌های آنان و ایجاد آرامش در محلات را از جمله اهداف خود در پلیس تهران بزرگ اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه حضور در اداره امنیت اخلاقی پلیس در خیابان وزرا با بیش از ۳۰۰ تن از شهروندان دیدار کرد و پس از آن با حضور در جمع خبرنگاران گفت: مراجعه‌کنندگان درخواست کمک و مساعدت از پلیس داشتند و عمده درخواست‌های آنان درمورد اماکن و واحدهای صنفی، جمع‌آوری معتادان، تسریع رسیدگی به پرونده‌ها در آگاهی، مساعدت درباره تخلفات راهنمایی و رانندگی و... بود. تلاش ما نیز بر این است که به همه افراد مساعدت ‌های لازم انجام شود. در همین راستا نیزبا نگاهی اغماض‌آمیز به بعضی از تخلفات رسیدگی شد و اگر تخلفاتی قابل اغماض باشد حتماً کوتاه خواهیم آمد. 

 

رییس پلیس پایتخت درباره برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی نیز گفت: اقدامات پلیس آموزشی و ایجابی است نه سلبی و در این حوزه با برخورد مناسب، تذکرات لازم در زمینه رعایت شئونات اسلامی حین رانندگی به افراد آموزش داده شد.

 

رحیمی همچنین در خصوص سخنان دادستانی در مورد تخلفات واحدهای صنفی نیز گفت: در تمامی اماکن و واحدهای صنفی در تهران باید فرد متصدی و فرد مسئول آن، شئونات اخلاقی اسلامی را رعایت کند و اگر تخلفی رخ دهد فرد صنفی باید پاسخگو باشد. ما اجازه نمی‌دهیم برخی واحدهای صنفی تخلف کنند البته اکثریت واحدهای صنفی، ضوابط و شئونات را رعایت می‌کنند، اما اگر واحدی خارج از چارچوب عمل کند، پلیس با شدت با آنها برخورد می‌کند و خود فرد مسئول باید در این زمینه پاسخگو باشد چراکه وقتی فرد پروانه کسب می‌گیرد و صلاحیتش توسط اماکن تأیید می‌شود باید در خصوص واحد خود پاسخگو باشد. اینکه برخی بگویند مسئولیتی در قبال تخلف صنفی رخ داده در واحد صنفی خود ندارند قانع کننده  نیست و فرد باید مراقب رعایت شئونات اسلامی و ضوابط در واحد صنفی خود باشد.

 

وی در خصوص ساعت کار پاساژها و اماکن نیز گفت: ساعت کاری اماکن تغییر نمی‌کند و کمافی‌السابق ادامه خواهد داشت. 

 

 رحیمی همچنین با تاکید بر اینکه سعی می‌کنیم در اقدامات و عملیات‌هایمان به گونه‌ای عمل کنیم که احساس امنیت و امنیت عمومی خدشه‌دار نشود اظهارکرد: در تعقیب و گریز اخیر پلیس با سارقان در اتوبان همت با توجه به اینکه این سارقان پنج الی شش مورد سابقه سرقت مسلحانه داشتند پلیس مجبور به تیراندازی شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------