تغییرات اقلیمی یک سوم گونه‌های انگل را از بین می‌برد



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی,تاثیر تغییرات اقلیمی بر اکوسیستم

نتایج یک تحقیق جامع نشان می‌دهد: تغییرات اقلیمی می‌تواند موجب از بین رفتن یک سوم گونه‌های انگل در زمین شود.

به گزارش ایسنا، کرم کدو، شپش، کنه و کک به دلیل اینکه عامل بیماری یا انتقال آن هستند عامل نگران کننده‌ای به حساب می‌آیند اما کارشناسان نسبت به انقراض آن‌ها هشدار دادند زیرا این موجودات نقش کلیدی در اکوسیستم‌ها دارند.

 

انقراض در بین گونه‌های انگل می‌تواند موجب حمله غیر قابل پیش بینی آن‌ها به مناطق جدید شود و بر حیات وحش و زندگی بشر تاثیر بگذارد. همچنین به ششمین انقراض زمین که در حال رخ دادن است کمک قابل توجهی ‌می‌کند.

 

در این بررسی که در آمریکا انجام گرفت نقشه پراکندگی جهانی 457 گونه انگل ترسیم شد. سپس محققان مدل‌های اقلیمی متفاوت و سناریوهای پیش بینی شده برای آینده را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند: تغییرات اقلیمی می‌تواند موجب از بین رفتن یک سوم گونه‌های انگل در زمین شود.

 

به گفته کارشناسان انگل‌ها نقش کلیدی در اکوسیستم‌ها دارند. آن‌ها نزدیک به 80 درصد پیوندهای شبکه غذایی در اکوسیستم‌ها را فراهم می‌کنند. همچنین وجود طیف وسیعی از انگل‌ها در یک اکوسیستم به این مفهوم است که با یکدیگر رقابت داشته و می‌تواند گسترش بیماری‌ها را کند سازد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، کارشناسان هشدار دادند درصورتیکه انگل‌ها منقرض شوند شاهد بی‌ثباتی گسترده‌ای در اکوسیستم خواهیم بود که می‌تواند پیامدهای غیر قابل پیش بینی به همراه داشته باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------