بازخوانی یک پرونده جنجالی پس از ۳۵۰ روز



اخبار,اخبار اجتماعی,حادثه اسیدپاشی

این پرونده بعد از باز شدن چندماهی در سکوت مسئولان به سر می برد تا اینکه حسین علیزاده، وکیل پرونده، در 28 خردادماه جاری این سکوت را با برگزاری یک نشست خبری با خبرنگاران شکست.

15 شهریورماه سال گذشته نخستین حادثه اسیدپاشی در اصفهان رقم خورد و تا 23 مهرماه همان سال که سه مورد دیگر اسیدپاشی در خصوص خانم‌ها رخ داد، ادامه یافت.

با وقوع این حوادث تلخ در اصفهان، مسئولان امنیتی و انتظامی از تمام تلاش خود برای پیدا کردن مظنون یا مظنونان حادثه استفاده کردند اما اکنون با گذشت حدود یک سال از این رخداد، اطلاعات جدیدی در مورد پیشرفت این پرونده به مردم اصفهان از سوی مسئولان ذی ربط ارائه نشده است.

این پرونده بعد از باز شدن چندماهی در سکوت مسئولان به سر می برد تا اینکه حسین علیزاده، وکیل قربانیان اسیدپاشی های اصفهان، در 28 خردادماه جاری این سکوت را با برگزاری یک نشست خبری با خبرنگاران شکست و از دستگیری سارق سریالی منازل که به گمان زیاد همان مظنون اصلی حادثه باشد، خبر داد.

وی در همان زمان، با بیان اینکه تمام مشخصات فرد دستگیر شده با اقدامات صورت گرفته در خصوص اسیدپاشی مطابقت دارد، گفته بود؛ الان شناسایی این متهم در مواجهه حضوری است و تاکنون یکی از قربانیان به صورت کامل متهم را دیده و شناسایی کرده است و یکی دیگر از متهمان نیز تنها صدای این فرد را شنیده و پس از دیدن می‌تواند در خصوص وی اظهار نظر کند.

علیزاده اظهار داشت: گمان اصلی مقامات کشوری و استانی بر این است که متهم اصلی حادثه اسیدپاشی اصفهان همان فرد متهم به سرقت‌های سریالی است.

البته پیش از حرف های این وکیل، در چهارم خردادماه جاری محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه هم در نشستی با خبرنگاران اعلام کرده بود؛ در پرونده اسیدپاشی اصفهان، یک نفر به عنوان مظنون دستگیر شده اما هنوز به اثبات نرسیده است.

با وجودی که پرونده اسیدپاشی اصفهان در خردادماه به نتایجی رسیده بود اما فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان تیرماه امسال، در مصاحبه با برخی خبرگزاری‌ها گفته بود؛ چندین ‌مظنون در ‌زمینه اسیدپاشی دستگیر شده‌اند اما تا این لحظه هیچ‌یک به اسیدپاشی اعتراف نکرده است و در صورت دستگیری شخص اسیدپاش، این شخص معرفی می‌شود.

حال با گذشت بیش از دو ماه از آخرین اظهارات در مورد این پرونده و پیگیری ویژه آن از سوی دستگاه قضایی، اطلاعات داده شده به مردم به مرحله تکمیل نرسید و مجددا این پرونده بعد از اظهارات وکیل پرونده به سکوت قبلی خود بازگشت.

با وجودیکه علیزاده در صحبت های خود گفته بود یکی از قربانیان چهره مظنون را شناسایی کرده و مابقی قربانیان نیز برای تایید شناسایی فراخوانده شده اند اما، هنوز بعد از یازده ماه از این حادثه، خبر جدیدی در مورد روند پیشرفت این پرونده از سوی مسئولان اعلام نشده است و معلوم نبیست فردی که به عنوان مظنون دستگیر شده بود آیا همان متهم اصلی پرونده بود یا تحقیقات دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به اطلاعات دیگری رسیده است؟!.

به هر روی نتیجه این پرونده تاکنون هرچه که بوده باشد، به نظر می رسد نیاز به اطلاع رسانی از سوی دستگاه های مربوطه دارد چراکه طولانی شدن روند بررسی یک پرونده آن هم پرونده ای با این درجه از اهمیت، برای اقناع افکار عمومی در اینکه طولانی شدن یک پرونده آن را در مسیر فراموشی و کم اهمیتی قرار نمی‌دهد، از جمله راه های اعتماد سازی بین مردم و مسئولان به شمار می رود.


اخبار اجتماعی - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------