چرا رقابت "امیرمهدی ژوله" و "امین حیایی" در خندوانه سیاسی شد و رکورد شکست؟!



یک رقابت صرفاً کمدی، تبدیل به یک طناب کشی عجیب شد که در یک سمت آن، فعالان فضای مجازی اصلاح طلب قرار دارند و در سوی دیگرش، فعالان فضای مجازی اصولگرا و هواداران "تتلو".

با سیاسی شدن یکی از بخش های رقابتی برنامه "خندوانه" ، رکورد آرای کمدین های بخش "استندآپ کمدی(ایست خند)" شکسته شد.

تا کنون 16 کمدین در رقابت استندآپ که از جذاب ترین بخش های برنامه خندوانه است، شرکت کرده و خود را در معرض آرای مردم قرار داده اند.

هم اکنون نیز سنگین ترین و نزدیک ترین رقابت بین دو نفر از شرکت کنندگان در جریان است: امیر مهدی ژوله و امین حیایی ؛ به طوری که تا لحظه نگارش این خبر ، تعداد کل آرا از 4 میلیون رأی گذشته است و جالب اینجاست که هر دو رقیب، آرایی تقریباً مشابه همدیگر را به دست آورده اند و گاه ژوله و گاه حیایی با اندکی فاصله از یکدیگر جلو می افتند.

نتیجه آرا در سیستم رأی گیری موبایلی

نتیجه تا قبل از ظهر دیروز

اخبار,اخبار اجتماعی,خندوانه


نتیجه تا صبح امروز

اخبار,اخبار اجتماعی,خندوانه


نتیجه تا ظهر امروز

اخبار,اخبار اجتماعی,خندوانه


نتیجه تا دقایقی قبل

اخبار,اخبار اجتماعی,خندوانه


نتیجه کنونی (در حال تغییر)

اخبار,اخبار اجتماعی,خندوانه


علت این وضعیت نیز ، سیاسی شدن موضوع است و نیز ورود پدیده ای به نام هواداران "تتلو"  به ماجرا.

بعد از اجرای این دو هنرمند، برخی فعالان فضای مجازی جریان سیاسی اصلاح طلب، از مردم خواستند به سردبیر پیشین هفته نامه اصلاح طلب چلچراغ که در کارنامه خود نوشتن فیلمنامه های شب های برره ، مرد هزار چهره ، مرد دو هزار چهره و ... را دارد، رأی دهند.


همزمان، برخی فعالان فضای مجازی جریان سیاسی جریان اصولگرا ، با اشاره به سوابق هنری هر دو هنرمند، از جمله بازی امین حیایی در فیلم های سینمایی "قلاده های طلا" و اخراجی ها"ی ده نمکی، خواستار آن شدند که مردم به امین حیایی رأی دهند.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,خندوانه


در گیر و دار سیاسی شدن یک برنامه طنز، طرفداران خواننده زیر زمینی "تتلو" نیز وارد گود شدند و با انتقاد از امیر مهدی ژوله ، از مردم خواستند به حیایی رأی دهند. آنها از این که ژوله در برنامه خود ، اشاره ای انتقاد آمیز به تتلو کرده بود، شاکی هستند.

بدین ترتیب، یک رقابت صرفاً کمدی که در یک برنامه طنز اجتماعی شکل گرفته، تبدیل به یک طناب کشی عجیب شد که در یک سمت آن، فعالان فضای مجازی اصلاح طلب قرار دارند و در سوی دیگرش، فعالان فضای مجازی اصولگرا و هواداران "تتلو"!

البته همزمان با رأی گیری از طریق تلفن همراه، رأی گیری اینترنتی هم در سایت رسمی خندوانه در حال انجام است که در این نظرسنجی، ژوله دو برابر حیایی رأی دارد.

در سیستم رأی گیری اینترنتی سایت خندوانه، ژوله تا این لحظه دو برابر حیایی رأی دارد. احتمالاً آرای دو سیستم موبایلی و اینترنتی با یکدیگر جمع خواهند شد

 

اخبار,اخبار اجتماعی,خندوانه


فارغ از این که در نهایت کدام طرف خواهد توانست آرای بیشتری به دست آورد، این ماجرا بار دیگر نشان داد که فضای جامعه ایران به شدت مهیای سیاسی کردن همه مسائل است به گونه ای که می تواند از یک رقابت کمدی که صرفاً برای شاد کردن مردم انجام شده ، یک مسأله سیاسی و جناحی بسازد.


قطعاً اگر ساز و کارهای عادلانه و فراگیر برای بروز و ظهور تمایلات سیاسی همه مردم ایران با هر نوع اندیشه و گرایشی وجود داشته باشد، آن وقت می توانیم امیدوار باشیم که همه چیز سر جای خود قرار می گیرد و جامعه احساس نمی کند که برای بروز تمایلات سیاسی اش باید یک برنامه طنز را وسیله کند.

خندوانه که در حال حاضر موفق ترین و پربیننده ترین برنامه صدا و سیما به شمار می رود ، با اجرای موفق رامبد جوان ، هر شب ساعت 23 از شبکه نسیم پخش می شود.

اخبار اجتماعی - عصر ایران

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------