مدیرعامل ستاد دیه کشور:تعداد زندانیان زن با جرائم غیرعمد دو برابر شد



اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی,زندانیان زن

مدیر عامل ستاد دیه کشور اعلام کرد در زمان حاضر 10 هزار و 400 زندانی جرایم غیر عمد در زندانهای کشور تحمل حبس می کنند که تعداد زندانیان زن در این میان رشد دو برابری داشته است.

به گزارش ایرنا به نقل از اعلام روز سه شنبه ستاد دیه کشور، اسدالله جولایی گفت: امسال آمار نسوان محکوم به جرایم غیرعمد با رشد دو برابری همراه بوده و در زمان حاضر 170 زن در زندان های کشور بدلیل این نوع محکومیت در حبس به سر می برند. البته از این تعداد زندانی زن، کمتر از صد نفر واجد شرایط بهره‌مندی از تسهیلات ستاد دیه هستند.

 

وی به وضعیت مددجویان اشاره کرد و گفت: از مجموع 10 هزار و 400 مددجو با محکومیت مالی، تنها هشت هزار و 395 مددجو، واجد شرایط کمک گزارش شده‌اند.

 

**فارس با بیشترین و سیستان و بلوچستان با کمترین محکوم جرایم غیرعمد

جولایی در ادامه گفت: از مجموع محکومان مالی و بدهکاران دیات ناشی از حوادث کارگاهی و تصادفات رانندگی، به ترتیب استان‌ فارس با 950 محکوم، تهران با 833 محبوس و خراسان رضوی با 802 زندانی بیشترین آمار زندانیان جرایم غیرعمد را دارند.

 

وی افزود: سیستان و بلوچستان، پهناورترین استان کشورمان به جهت وسعت منطقه تنها با 47 مددجو از کمترین تعداد این دسته از زندانیان میزبانی کرده و استان‌های بوشهر با 108 زندانی و به طور مشترک هرمزگان و یزد با 113 دربند نیازمند و آبرومند، کمترین تعداد محکومان غیرعمد را به خود اختصاص داده‌اند.

 

**89 درصد زندانیان جرایم غیرعمد، محکومان مالی هستند

مدیرعامل ستاد دیه کشور همچنین گفت: بدهکاران مالی با 9 هزار و 237 زندانی بیشترین طیف زندانیان را شامل می‌شوند که این رقم به طور تقریبی 89 درصد محکومان غیرعمد برآورد می‌شود.

 

**زندانیان حوادث کارگاهی در کشور صد نفر هستند

جولایی در باره شمار بدهکاران دیه حوادث کارگاهی منجر به فوت گفت: تعداد بدهکاران دیه حوادث کارگاهی منجر به فوت در سطح ندامتگاه‌های کشور با 45 زندانی و محکومان ناتوان در پرداخت دیات سوانح کاری منجر به جرح، با کاهش آمار 55 زندانی روبرو است.

 

وی افزود: رقم زندانیان مستمند تحت حمایت ستاددیه در موضوع جرایم شبه عمد نیز به 117 نفر می‌رسد که از این تعداد فقط 90 نفر واجد شرایط گزارش شده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------