آخرین اخبار جامعه

تشریفات ترحیم در مسجد الزهرا احمد

مراسم ترحیم در مسجد الزهرا احمد آباد مشهد

مسجد الزهرا مشهد یکی از بزرگترین و اصلی ترین مساجد شهر مشهد برای برگزاری مراسمات ترحیم است. این مسجد توسط خیر محترم دکتر…

واکنش سازمان سنجش به شایعات لو رفتن سوالات آزمون وکالت



آزمون وکالت،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
سازمان سنجش به شایعات لو رفتن سوالات آزمون وکالت واکنش نشان داد.

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با ایلنا به شایعات فضای مجازی درخصوص لو رفتن سوالات آزمون وکالت واکنش نشان داد.

 

«علی صدر» معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در مورد شایعات مربوط به لو رفتن سوالات آزمون وکالت اظهار کرد: افراد نباید به شایعات فضای مجازی اعتماد کنند. خیال داوطلبان آزمون‌ها باید راحت باشد. همه موارد را تحت نظر داریم. در آزمون وکالت اخیز نیز هیچ مشکلی پیش نیامده و آزمون در صحت و سلامت برگزار شده است.

 

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: داوطلبان اگر فکر می‌کنند موارد مشکوکی وجود دارد، می‌توانند به سازمان سنجش آموزش کشور گزارش دهند. ما همیشه از این دست مسائل استقبال می‌کنیم و اصلا بخشی از کار ما همین ارتباطات مردمی است و بازخوردهایی که به ما داده می‌شود را مورد استفاده قرار می‌دهیم و اگر لازم باشد مطالعاتی روی مسئله‌ای صورت بگیرد، حتما این کار را خواهیم کرد.

 

صدر در ادامه با اشاره به اینکه مطالب و داده‌های غلطِ موجود در فضای مجازی ممکن است در خصوص موضوعات متنوعی باشد و منحصر به سازمان سنجش هم نیست، اظهار کرد: شاید داده‌هایی در فضای مجازی منتشر شود که صرفا نوعی شایعه محسوب شود و ما معمولا آنچه صرفا در فضای مجازی گفته شود را اطلاعات رسمی تلقی نمی‌کنیم.

 

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: فرض کنید شایعه‌ای در خصوص وقوع اتفاقی در یک وزارتخانه در فضای مجازی منتشر شود، آیا وزارتخانه باید به شایعات فضای مجازی پاسخ دهد؟ البته که ما معتقدیم گزارشات مردمی حتما باید پیگیری و مورد صحت‌سنجی قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه امنیت آزمون نه تنها برای آزمون استخدامی بلکه برای سایر آزمون‌هایی که از سوی سازمان سنجش برگزار می‌شود نیز حایز اهمیت زیادی است، عنوان کرد: برای ما نوع آزمون فرقی نمی‌کند. هر آزمونی که سازمان سنجش برگزار می‌کند؛ چه آزمون صلاحیت حرفه ای باشد، چه آزمون استخدامی و چه آزمون‌های سراسری، هیچ کدام برای ما فرقی ندارد. در تمام این آزمون‌ها باید امنیت در تمام مراحل آزمون فراهم باشد.

 

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور افزود: شاید برای مردم به واسطه دامنه افرادی که درگیر یک آزمون هستند حساسیت آزمون‌ها فرق داشته باشد، ولی واقعا برای ما اینطور نیست. به طور مثال کنکور سراسری از جمله آزمون‌هایی است که افراد بیشتری درگیر آن می‌شوند و جامعه روی آن حساس‌تر است، اما برای ما اینطور نیست و روی هر آزمونی دقت نظر کافی داریم.

 

صدر در ادامه در خصوص زمان اعلام نتایج آزمون وکالت نیز توضیح داد: امیدواریم بین ۴۰ تا ۴۵ روز دیگر نتایج آزمون وکالت را روی سایت قرار دهیم.

 

گفتنی است؛ در همین راستا مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در رابطه با شایعه لو رفتن سوالات آزمون وکالتِ روز جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: «نظر به برگزاری آزمون وکالت ۱۸ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ در رابطه با طرح ادعایی از سوی برخی کانال‌های تلگرامی غیررسمی مبنی بر انتشار سوالات آزمون مذکور اعلام می‌دارد، با توجه به شائبه‌های مطرح شده در فضای مجازی، به منظور احقاق حقوق شرکت کنندگان محترم آزمون و تنویر افکار عمومی، درخواست بررسی ادعای مطرح شده به مسئولان ذی صلاح ارسال شده است و ان‌شاءالله نتیجه و گزارش این اقدام متعاقباً از سوی روابط عمومی مرکز به استحضار داوطلبان گرامی خواهد رسید. هرگونه اخبار و اطلاعیه رسمی مرکز، تنها از طریق روابط عمومی و ارتباطات مردمی قابل پیگیری است.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------