آخرین اخبار جامعه

تشریفات ترحیم در مسجد الزهرا احمد

مراسم ترحیم در مسجد الزهرا احمد آباد مشهد

مسجد الزهرا مشهد یکی از بزرگترین و اصلی ترین مساجد شهر مشهد برای برگزاری مراسمات ترحیم است. این مسجد توسط خیر محترم دکتر…

واکنش میراث فرهنگی اصفهان به آسیب رسیدن به شاه نشین پل خواجو



پل خواجو،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان در واکنش به موضوع برخورد یک قطعه ترقه بزرگ به سقف شاه‌نشین پل تاریخی خواجو، گفت: این حادثه فردای آخرین چهارشنبه سال اتفاق افتاده است.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا محققیان شامگاه جمعه پس از گذشت ۲ روز از انتشار فیلم و اخبار مربوط به برخورد ترقه به سقف شاه نشین پل خواجوی اصفهان، با اعلام آن در پایگاه اطلاع رسانی میراث‌فرهنگی اصفهان، این اتفاق را تایید کرد.

 

وی اظهار داشت: با توجه به حضور نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی و گشت‌زنی روی پل در شب چهارشنبه سوری، به احتمال زیاد این ترقه‌زنی فردای شب چهارشنبه سوری اتفاق افتاده است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان افزود: پل خواجو و سایر پل‌های واقع بر روی رودخانه زاینده رود بدلیل قرار گرفتن در فضای عمومی جزو معابر عمومی و شهری محسوب می‌شوند و به‌صورت مستقیم در اختیار این اداره کل قرار ندارند.

 

وی خاطرنشان کرد: حفاظت شبانه روزی از اینگونه پل‌های تاریخی مقدور نیست اما مرمت این پل‌ها همه ساله توسط این اداره‌کل با ایجاد حوزه پایش پل‌های تاریخی انجام می‌شود.

 

محققیان تصریح کرد: با فرهنگ سازی مناسب و همچنین مراقبت و حفاظت از نزدیک به ۲ هزار اثر تاریخی در شهر تاریخی اصفهان، آسیب به این بناها در زمان‌هایی همچون چهارشنبه‌های آخر سال به حداقل رسیده است.

 

وی یادآور شد: امسال فقط شاهد آسیب رسیدن به یک بنای تاریخی در شهر اصفهان بودیم، که همین یک اتفاق هم نباید در این جهانشهر افسانه‌ایی تکرار شود.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان افزود: انتظار می رود که با یاری همه نهادهای مرتبط در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی شاهد تکرار این رخدادهای تلخ نباشیم.

 

وی وعده داد که با توجه به استقبال مردم از این اثر تاریخی در نوروز، در کمترین زمان ممکن و در کمتر از ۲۴ ساعت شاه نشین پل خواجو مورد پایش و مرمت قرار می‌گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------