پروژه تخریب پارک قیطریه در پارک اندیشه تکرار می‌شود؟



پارک اندیشه،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
پارک اندیشه نهران حصارکشی شد.

به گزارش پیام ما، در حالی که هنوز پرونده حصارکشی در بوستان قیطریه باز است و مشخص نیست سرانجام این کشمکش بین شهرداری و شورای شهر تهران چه می‌شود، حصارهای آهنی دیگری در پارک اندیشه در منطقه ۷ تهران قد علم کرده‌اند.

 

البته مشخص نیست که این حصارها از سوی کدام نهاد با چه انگیزه‌ای در ضلع جنوبی پارک احداث شده اما بررسی‌های میدانی از این مکان نشان می‌دهد که چندین و چند درخت در این پارک قدیمی محصور شده‌اند. همچنین زمین بین آنها صاف شده و با توجه به تلنبار شدن آجر و مصالح در این بوستان گویا قرار است سازه‌ای که چیستی آن نامعلوم است در آنجا ساخته شود. روی دیواره‌های این حصارهای آهنی هشدار «رعایت فاصله ایمنی» و «گودبرداری» به طور مکرر نصب شده اما هیچ اعلانی که مشخص کند که این ساخت و ساز با اجازه کدام نهاد در حال انجام است و اصلا چه اتفاقی دارد در این فضا میفتد، وجود ندارد.

 

پیرمردی که سال‌هاست در ضلع جنوبی پارک چرخ و فلکی دستی را می‌چرخاند، می‌گوید که ۸ ماهی می‌شود که این حصارهای آهنی را کشیده‌اند اما هیچ کس از قصد آنها خبر ندارد. همچنین کتابدار کتابخانه اندیشه نیز در این باره می‌گوید که شنیده است شهرداری برای حفاظت از منبع آبی که در ضلع جنوبی پارک واقع شده، این بخش را حصارکشی کرده است.

 

این پارک که در منطقه ۷ تهران حدفاصل خیابان‌های شریعتی و سهروردی واقع شده و بیش از ۳۰ هزار متر مربع مساحت دارد و پر است از درختانی که سایه‌ساری برای شهر آلوده تهران ساخته‌اند. با وجود اینکه به گفته محلی‌ها حدود ۸ ماه از این حصارکشی می‌گذرد و برابر قانون و مصوبهٔ شورا، هرگونه ساخت‌وسازی در بوستان‌های شهر تهران ممنوع است اما این اقدام در سکوت خبری رسانه‌ها انجام شده و تاکنون شهرداری منطقه ۷ تهران در این باره هیچ توضیحی نداده است.

 

احتمال تغییر کاربری حالا تبدیل به تهدیدی جدی برای بوستان‌های تهران که درختان تنومندی دارند، شده است. پیش از این هم «ناصر امانی»، عضو شورای شهر در تذکری خبر فنس‌کشی و قطع ۶۰ درخت بوستان اقاقیا در محلهٔ داوودیه از سوی یکی از مجموعه‌های وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام به‌بهانه‌ٔ مالکیت بخشی از این بوستان را خبر داده بود. در مقابل «مهدی چمران»، رئیس شورای شهر تهران، با قول پیگیری این موضوع از دادستانی در واکنش به موضوع گفته بود: «مگر این بوستان نگهبان نداشته است؟» یادآوری این واکنش از آن جهت است که بدانیم پارک اندیشه مثل پارک قیطریه نگهبان دارد اما هیچ‌کس در کیوسک نگهبانی هم پاسخگوی پیگیری‌های «پیام ما» در این رابطه نبود.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------