آخرین اخبار جامعه

سازمان هواشناسی ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

سامانه بارشی یک روز زودتر وارد کشور می‌شود | صدور هشدار نارنجی برای استان‌های غربی

سامانه بارشی از عصر امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) از غرب کشور وارد می‌شود. به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور…

خبر مهم برای مسافران شمال؛ مازندران بارانی می‌شود



بارش باران در شمال ایران،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
معاون‌توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران از هشدار جوی سطح نارنجی شماره۲ هواشناسی مازندران خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمد اسدی در توصیف سامانه مورد انتظار گفت: فعالیت سامانه بارشی در استان از عصر چهارشنبه ۲۲ فروردین آغاز و تا صبح شنبه ۲۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

 

وی با اشاره به نوع مخاطره جوی پیش‌بینی شده در مازندران گفت: بارش باران (در مناطق سردسیر و کوهستانی مه آلود با بارش برف)، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و تگرگ از پیامد‌های این سامانه است.

 

معاون‌توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران منطقه اثر سامانه بارشی را کل استان عنوان کرد و افزود: شدت بارش در نیمه غربی عصر چهارشنبه تا عصر پنجشنبه و در نیمه شرقی عصر پنجشنبه تا صبح شنبه خواهد بود.

 

اسدی با اشاره به اثر مخاطره افزود: لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محور‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت بویژه چادر‌های مسافرتی و احتمال خسارت به بخش کشاورزی و پوشش خزانه برنج مورد انتظار است.

 

وی در توصیه‌ای به هموطنان گفت: پرهیز از اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مستقر نشدن در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادر‌های مسافرتی و پوشش خزانه برنج و و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------