صدور کارنامه هوشمند، ویژه سرویس مدارس



اخبار,اخبار اجتماعی ,کارنامه هوشمند

 

اخبار اجتماعی - صدور کارنامه هوشمند، ویژه سرویس مدارس

در جلسه امضای تفاهمنامه سرویس مدارس شهر تهران بر صدور کارنامه هوشمند ویژه سرویس مدارس تأکید شد.

به گزارش فارس، جلسه سرویس مدارس شهر تهران با حضور چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، مظفر مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران، سنندجی مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی واحد تهران، سرهنگ حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ و بهروزی قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در دفتر مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

چهاربند در این جلسه با تشکر از همفکری و همیاری دستگاههای مختلف در امر نظارت بر ایاب و ذهاب دانش آموزان به عنوان یکی از با اهمیت ترین و حساس ترین اقشار جامعه، بر تشکیل کار گروه دائمی رصد و پایش موضوعات سرویس مدارس و ارتقای فرهنگ مرتبط با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تأکید کرد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نیز گفت: خوشبختانه امسال اتفاق خوب این است که خیلی زودتر از سالیان قبل، این تفاهمنامه به امضای اعضا می رسد.

وی با اشاره به صدور کارنامه هوشمند ویژه سرویس مدارس برای نخستین بار در سال قبل، افزود: هر کس تأیید صلاحیت شود و عدم اعتیاد، عدم سوء سابقه کیفری و گذراندن دوره های آموزشی را داشته باشد، پس از تأیید سلامت و بیمه سرنشینان، کارنامه هوشمند تاکسیرانی برای رانندگان اختصاصی صادر و بر چسب دارای درج پلاک خودرویی ارائه خواهد شد.

مظفر از افزایش 25 درصدی پوشش ساماندهی نیروها و خدمات تاکسیرانی خبر داد و اعلام آمادگی کرد که سامانه ثبت اطلاعات فعالیت خود را آغاز کند.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران بر ایجاد فضای سخت افزاری دوره آموزشی اخلاق حرفه ای تاکسیرانی و مهارت های بهداشت روانی تاکسیرانان و آشنایی آنها با قوانین راهنمایی و رانندگی تصریح کرد. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز بر تعامل بین بخشی، دریافت بر چسب سرویس مدارس توسط رانندگان مدارس و به حداقل رساندن آسیب های احتمالی تأکید کرد.

وی بر بُعد تربیتی سرویس مدارس به عنوان یک کلاس سیار تربیتی و آموزشی و داشتن هویت تصریح کرد و بر ایمن بودن خودرو، طول عمر مناسب، داشتن مدارک لازم تأکید کرد و افزود: تمام تلاش ما این است که حتی یک مورد حادثه و تصادف مربوط به این ناوگان وجود نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی واحد تهران با تشکر از تشکیل به موقع این جلسه عنوان کرد: از سال 1388 تا کنون موضوع سرویس مدارس مورد توجه ویژه قرار گرفته است و هم اکنون شاهد روند رو به رشد و خوبی در این زمینه هستیم.

وی اضافه کرد: استفاده از اتوبوس مدرسه در دستور ما قرار گرفته و نظر بر این است که در آینده از اتوبوس های مدرسه استفاده شود.

سنندجی، ثبت اطلاعات هوشمند، درج پلاک خودرو بر برچسب سرویس و بحث های آموزشی را خاطرنشان کرد و از افزایش سرویس کودکان استثنایی و قرارداد با مدارس استثنایی شهر تهران و افزایش کیفیت ناوگان اتوبوسرانی و مینی بوسرانی خبر داد.

وی همچنین بر آمادگی برای ارائه خدمت اتوبوس های خوب و ایمن برای اردوهای دانش آموزی مدارس در داخل شهر تهران تصریح کرد.

قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، آموزش و پرورش را خانه اول فرزندان معرفی کرد و با اشاره به اینکه شهرداری و آموزش و پرورش دو ارگانی هستند که بیشترین نگاه ها به این دو دستگاه است، اظهار داشت: بیشترین نگاه به این قشر از جامعه است که بیشترین خدمات نیز در جامعه در اختیار آنها قرار دارد.

وی در بخش حمل و نقل و خدمت به همشهریان دانش آموز از ارائه کارت تخفیف 50 درصدی به دانش آموزان و دانشجویان خبر داد و پیشنهاد استفاده از اتوبوس پیاده مدرسه و صفوف منظم دانش آموزان در شهرک ها و مدارس محلی را مطرح کرد.

بهروزی بر ایجاد تحرک بیشتر در شهروندان تأکید کرد و گفت: در بخش دوچرخه سواری آمادگی تأمین قسمتی از هزینه های مربوط را داریم و امسال نیز اصلاح اطلاعات ترافیکی رقم خواهد خورد.

وی همچنین خواستار توجه به بحث فناوری اطلاعات و زیرساخت های این بخش و تکنولوژی های روز شد.

به گزارش فارس، در پایان این جلسه تفاهمنامه سرویس مدارس به امضای اعضا رسید.

اخبار اجتماعی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------