جوابیه سازمان قطار شهری اصفهان به یک خبر



اخبار,اخبار اجتماعی , قطار شهری اصفهان

 

اخبار اجتماعی - جوابیه سازمان قطار شهری اصفهان به یک خبر

سازمان قطار شهری اصفهان خود را در مقابل شهروندان متعهد به پاسخگویی دانسته و آمادگی کامل خود را در همکاری با اصحاب رسانه در راستای ایجاد شفافیت نسبت به عملکرد این سازمان و ارائه‌ی مستندات لازم اعلام می‌نماید.

در پی درج خبری با عنوان «به لودرها بگوييد بايستند: «كاخ جهان نما» كشف شد»، سازمان قطار شهری اصفهان توضیحاتی ارائه کرد که وفق قانون مطبوعات عینا درج می‌گردد.

به گزارش «تابناک»، در این جوابیه که به امضای مهدی آکوچکیان، سرپرست روابط عمومی این سازمان رسیده، آمده است:

در چند روز گذشته اخباری مبنی بر کشف بنای ناشناخته تاریخی و تخریب بخش‌هایی از آن طی عملیات گودبرداری ایستگاه مترو واقع در میدان امام حسین(ع) منتشر شده است که هرچند این ادعاها توسط مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان - مرجع ذی‌صلاح در سازمان میراث فرهنگی به عنوان نهاد متولی حفاظت از آثار تاریخی و باستانی در استان اصفهان- تکذیب شده است، با این حال در تیتر و متن خبر مطالبی برخلاف واقعیت درج و درشت نمایی شده است.

چنین رویه‌ای موجب پراکندگی شایعات، تحریک احساسات عامه‌ی مردم و ایجاد بدبینی نسبت به فعالیت‌های میراث فرهنگی استان و نیز پروژه‌ی احداث مترو خواهد شد. لذا سازمان قطار شهری اصفهان و حومه در پاسخ به اخبار و شایعات منتشره وظیفه‌ی خود می‌داند در راستای شفاف‌سازی افکار عمومی در خصوص مباحث میراث فرهنگی و عملیات گودبرداری این ایستگاه اذعان نماید که جهت انجام مطالعات و تحقیقات لازم برای رفع نگرانی‌ها و در نهایت حفظ آثار و بافت تاریخی در جریان عملیات احداث ایستگاه امام حسین(ع)، سازمان میراث فرهنگی، استانداری و شهرداری اصفهان کمیته‌‌ی پنج نفره‌ای را (متشکل از سه نماینده از میراث فرهنگی، یک نماینده از استانداری و یک نماینده از شهرداری اصفهان) جهت انجام بررسی‌های لازم در این زمینه تشکیل داده‌اند و کلیه فعالیت‌های سازمان قطار شهری از جمله شروع و ادامه‌ی عملیات خاکبرداری در این محدوده با هماهنگی کامل میراث فرهنگی و کسب مجوز از این کمیته صورت گرفته است.

همچنین با صدور مجوز توسط پژوهشکده‌ی باستان‌شناسی سازمان میراث فرهنگی، مطالعات میدانی و کتابخانه‌ای مفصلی توسط کارشناسان آن سازمان انجام شده که حاصل این مطالعات چهار جلد گزارش و مستنداتی است که در حال حاضر در این سازمان موجود می باشد. با تایید نتیجه‌ی این مطالعات توسط اداره‌ی کل میراث فرهنگی، سازمان قطار شهری در معیت تمام وقت ناظر باستان‌شناس معرفی‌شده از جانب سازمان میراث فرهنگی استان، فعالیت‌های خود را در چهارچوب ارائه شده و تحت نظر کمیته‌ی پنج نفره آغاز نموده و ادامه خواهد داد.

لذا با عنایت به مطالب فوق، سازمان قطار شهری اصفهان خود را در مقابل شهروندان متعهد به پاسخگویی دانسته و آمادگی کامل خود را در همکاری با اصحاب رسانه در راستای ایجاد شفافیت نسبت به عملکرد این سازمان و ارائه‌ی مستندات لازم اعلام می‌نماید. امید است تلاش همگانی در شهر اصفهان جهت بهره‌مندی از بیشترین رفاه شهری ممکن با حفظ بافت تاریخی این شهر که میراثی همگانی است در فضایی شفاف و نه ابهام‌آلود و توام با شایعه‌پراکنی همواره برقرار باشد.

اخبار اجتماعی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------