نخستین اقدام وزارت راه در پی تصادف تلخ هفتکل



اخبار,اخبار اجتماعی ,  راه و شهرسازی

مسئولان راه و شهرسازی استان می گویند: مطالعات در دو قطعه یکی از سه راهی غیزانیه تا نمره یک و دیگری از نمره یک تا باغملک در مجموع به طول 35کیلومتر انجام و هم اینک مطالعات قطعه نخست تمام شده و در مرحله اجرایی قرار دارد

پس از وقوع دو دحادثه تلخ در ابتدای این هفته که به کشته شدن 7تن از هموطنانمان بویژه یکی از عکاسان رسانه های استان منجر شد و انتقادات وسیعی که به وضعیت این جاده در رسانه ها را در پی داشت حالا مسئولان اداره کل راه و شهرسازی هم حادثه خیز بودن این جاده را تایید و تاکید می کنند: این جاده یکی از محورهای حادثه خیز و خطرناک در کشور است.

 پیشتر در گزارش های مختلفی وضعیت نامناسب این جاده و تردد پرشمار کامیون ها و خودروهای سنگین در این جاده ی دو طرفه را گوشزد کرده بود و حالا معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در گفتگو با ایرنا با اشاره به وقوع سانحه مزبور در کیلومتر 25 از سه راهی غیزانیه به سمت هفتکل اظهار کرده است: محور اهواز - هفتکل - باغملک - ایذه - دهدز چهار محال و بختیاری تا سد کارون 4 به طول 250کیلومتر بر اساس آمار وقوع تصادفات پرمخاطره ترین محور ارتباطی در خوزستان و یکی از محورهای سانحه خیز و خطرناک در کشور است.

معاون مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، بار دیگر وعده رسیدگی به وضعیت این محور پرتردد را به رسانه ها داده است، وعده ای که امیدواریم این بار عملیاتی شود.

به گفته مراد مهری، محور سه راهی غیزانیه به نمره یک ، 35 کیلومتر طول دارد که از مشخصات هندسی خوبی برخوردار است اما از آنجایی که این جاده دو طرفه است نمی تواند راه ایمنی در مقایسه با بزرگراه یک طرفه باشد.

وی اضافه کرد: نخستین اقدام وزارت راه و شهرسازی برای این محور با توجه به ترافیک موجود در آن با روزانه افزون بر شش هزار تردد، تبدیل این محور به محوری چهار خطه است.

مهری ادامه داد: این مساله از طریق وزارتخانه پیگیری شد که شرکت ساخت و توسعه راه ها مطالعات این قسمت از محور را از دو سال پیش شروع کرده بود.

وی گفت: این مطالعات در دو قطعه یکی از سه راهی غیزانیه تا نمره یک و دیگری از نمره یک تا باغملک در مجموع به طول 35کیلومتر انجام و هم اینک مطالعات قطعه نخست تمام شده و در مرحله اجرایی قرار دارد.

مهری اظهار کرد: آنچه راه و شهرسازی خوزستان برای ایمنی این محور می خواهد انجام دهد بهسازی و اصلاح جاده قدیمی در محدوده قبر سید تا نمره یک به طول 11کیلومتر واقع در سمت راست و شرقی جاده جدید است تا مسیر رفت وسایط نقلیه روی این قطعه باشد و مسیر بازگشت در محور جدید صورت گیرد.

وی گفت: این عملیات شامل اصلاح مسیر و روکش آسفالت است که با 60میلیارد ریال امسال به پایان می رسد و اعتبار مورد نیاز آن از طریق وزارت راه و شهرسازی و استانی تامین می شود.

مهری افزود: در اردیبهشت امسال برای اصلاح مجموع مسیر تصمیماتی گرفته شد که بعد از وقوع سانحه درگذشت علی هویسی و گفت و گویی که با استاندار خوزستان صورت گرفت محور ارتباطی حد فاصل قبر سید به سمت اهواز به طول 10کیلومتر با همکاری استانداری با 150میلیارد ریال بهسازی و اصلاح می شود.

وی افزود: این محور با تامین اعتبار مورد نیاز به مناقصه می رود و اجرایی می شود.

پلیس راه: جاده باید دو بانده شود
ریيس پليس راه خوزستان هم درباره وضعیت جاده هفتکل گفته است: محور حادثه ​خيز ايذه – هفتگل – باغملك به دليل عدم تفكيك مسير رفت و برگشت آن، خطرات و تصادفات رخ به رخ زيادي را موجب مي​ شود.

وي افزود: ميزان تردد در محور فوق با عرض جاده مطابقت ندارد و با توجه به تردد بالا در این محور، بايد دو بانده شود، به این ترتیب که باندي ديگر در كنار مسير فعلي احداث و مسير رفت و برگشت در آن تفكيك شود. ریيس پليس راه خوزستان عنوان كرد: كارشناسي وقوع تصادفاتي از نوع شاخ به شاخ در هر محوري بر اين امر دلالت دارد كه جاده مورد نظر، ظرفيت و كشش ترافيك موجود را ندارد. مشکل محور محور ايذه، هفتگل و باغملك نیز از این دست است و كار اساسي براي رفع و كاهش تصادفات در آن، احداث باند دوم است.

قدرتي گفت: مجموعه راه و شهرسازي براي كاهش تصادفات در محور ايذه، هفتگل و باغملك می‌تواند اقدامات كوتاه‌مدتی انجام دهد که استفاده از علایم و تابلوهاي هشدار دهنده و همچنين رفع برخي مشكلات جاده مانند وجود پيچ و قوس​هايي كه موجب محدوديت ديد مي​شوند، از جمله این اقدامات است. این پيشنهادات از سوی پليس راه خوزستان به مجموعه راه و شهرسازي استان ارایه شده كه منتظر عملياتي شدن آنها هستيم.

به نظر می رسد ضمن انجام یکسری اصلاحات و نصب علایم راهنمایی و محدود نمودن عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین، اقدامات جدی و عملیاتی برای چهارخطه (دوبانده) شدن این جاده آغاز شود و چهارخطه شدن مسیر در ایستگاه مطالعات و مناقصه و... متوقف نشود و وعده های پیشین دوباره به فراموشی سپرده نشود.

اخبار اجتماعی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------