1/5 برابر قبول‌شدگان در آزمون استخدامی گزینش می‌شوند/ فقط 2 درصد در گزینش آموزش و پرورش رد می‌شوند



اخبار,اخبار اجتماعی ,وزارت آموزش و پرورش

مدیرکل دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فقط 2 درصد در گزینش آموزش و پرورش رد می‌شوند، گفت: 1/5 برابر 5 هزار نفری که قرار است؛ در آزمون استخدامی آموزش و پرورش استخدام شوند، به گزینش معرفی خواهند شد.

شاپور محمدزاده مدیرکل دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در تاریخ 27 شهریور اظهار داشت: پس از برگزاری آزمون، قبول‌شدگان در آزمون قبل از ورود به دانشگاه فرهنگیان و گذراندن دوره یکساله آموزشی، گزینش می‌شوند.

وی افزود: روال در گزینش به این صورت است که همیشه 1/5 برابر کسانی که قرار است؛ استخدام شوند به گزینش معرفی می‌شوند که در صورت ردصلاحیت برخی، افرادی دیگر جایگزین شوند.

مدیرکل دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بر این اساس 1/5 برابر 5 هزار نفری (7500نفر) که قرار است؛ استخدام شوند، به گزینش معرفی خواهند شد.

محمدزاده با تاکید بر اینکه اصلح‌ترها را انتخاب می‌کنیم، گفت: ابتدا صلاحیت‌های عمومی افراد را مورد برررسی قرار می‌دهیم و بعد هم بحث اصلح بودن را در نظر خواهیم گرفت.

مدیرکل دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: شغل دبیری و معلمی از شغل‌های حساس و مهم است؛ لذا این افراد را براساس شرایط خاص و حساس مورد گزینش قرار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: قاعده کار این است؛ افرادی انتخاب شوند که اعتقاد به نظام و ولایت فقیه داشته باشند و موارد سوءاخلاقی، سیاسی و اعتقادی نیز نداشته باشند؛ این افراد مورد تایید ما خواهند بود.

محمدزاده با اشاره به اینکه ردشدگان در گزینش بسیار کم هستند، تصریح کرد:  رد شده‌های گزینش آموزش و پرورش شاید کمتر از 2 درصد است. مثلا کسی که معتاد است و یا مشکل سوءاخلاقی داشته باشد را ما نمی‌توانیم تائید کنیم و اصلا جرات نمی‌کنیم، بچه مردم را به وی بسپاریم.

 

اخبار اجتماعی - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------