وجود بحران آب در کشور/ واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های آب‌بر انجام نمی‌شود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مدیرکل دفتر ترویج سازمان امور اراضی مطرح کرد

وجود بحران آب در کشور/ واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های آب‌بر انجام نمی‌شود

مدیرکل دفتر ترویج، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی با اشاره به وجود بحران آب در کشور گفت: واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های آب‌بر انجام نمی‌شود.

به گزارش فارس، سیدعلی محققی در سفری که در سکوت خبری و بدون دعوت از رسانه‌ها به سمنان انجام شد، با اشاره به اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی بیان کرد: در بحث کاداستر در اراضی کشاورزی در مرحله‌ای باید از مردم اطلاعات را جمع‌آوری کنیم که لازمه تحقق اهداف کاداستر اراضی کشاورزی مشخص شدن مالکیت‌ها و اطلاعات مربوط به مالکیت‌های اراضی کشاورزی است.

 

وی با بیان اینکه این مهم نیازمند همکاری و جمع‌آوری اطلاعات مردم است، تأکید کرد: تا مادامی‌که همکاری بهره‌برداران در این طرح وجود نداشته باشد این طرح اجرایی نخواهد شد.

 

مدیرکل دفتر ترویج، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی بهره‌گیری از ظرفیت‌های ترویجی در سازمان جهاد کشاورزی سراسر کشور را در دستور کار این مجموعه اعلام و خاطرنشان کرد: با تحقق این موضوع اطلاعات مربوط به اراضی کشور و روند جمع‌آوری این اطلاعات تسریع می‌شود.

 

محققی افزود: همچنین دقیق و راستی‌آزمایی اطلاعات در خوداظهاری‌های کشاورزان راحت‌تر و دقیق‌تر خواهد شد.

 

وی با تأکید بر لزوم ایجاد هماهنگی بین ترویج و اجرای کاداستر گفت: با توجه به کمبود و بحران آب در کشور، سازمان امور اراضی هم متولی تأمین زمین و واگذاری آن برای طرح‌های مختلف کشاورزی و غیرکشاورزی از محل اراضی منابع ملی و دولتی بوده و این مهم منوط به وضع آب است.

 

مدیرکل دفتر ترویج، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی با بیان اینکه واگذاری زمین به وضع آب بستگی دارد و اگر جایی منابع آبی وجود نداشته باشد، واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های آب‌بر انجام نمی‌شود، بیان کرد: قوانین تغییر کاربری با توجه به وضعیت آب در منطقه باید اجرا شود و ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ممنوع است.

 

محققی بیان کرد: اگر نیاز باشد یک زمین کشاورزی که آب ندارد مطابق با قانون کمسیون ماده یک وظیفه دارد درخواست‌هایی برای تغییر کاربری برای اجرای طرح‌های مختلف گردشگری و ساخت و ساز و ... بررسی کند.

 

وی کیفیت خاک و آب را از دو شاخص مهم این کمسیون دانست و گفت: اعضای این کمسیون می‌توانند در بحث تغییر کاربری اراضی تعیین تکلیف کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------