اینترنت مخابرات، مشترکان را خون به دل کرد / آقایان! چرا کسی پاسخگو نیست؟



اخبار,اینترنت مخابرات,افت سرعت اینترنت مخابرات

 

اینترنت مخابرات(۲۰۲۰) را چه می شود؟
سرعت پایین اينترنت مخابرات اصفهان، مشترکان را خون به دل کرد
شما نفر بیستم لیست انتظار، مدت زمان انتظار شما 15 دقیقه است!

این روزها مردم به انتظارهای طولانی برای شارژ اینترنت مخابرات عادت کرده اند، می دانند پولی که می پردازند به اندازه ی آن حجم واقعی اینترنت دریافت نمی کنند و البته از همه مهم تر اعصاب و روانشان از سرعت پایین و قطعی های مداوم به هم ریخته است.

به گزارش ایمنا اگرچه مدت زیادی از تقاضای بالای مردم برای استفاده از اینترنت پرسرعت در کشور می گذشت و شرکت های خصوصی ارائه دهنده اینترنت گامی مهم در جهت پیشرفت اینترنت در کشور برداشته بودند اما مجموعه مخابرات کشور که در آن زمان تحت حمایت دولت بود برای رفع نیاز مردم هیچ تلاشی انجام نمی داد تا اینکه در سال ۸۵، سه سال پس از روی کار آمدن شرکت های خصوصی ارائه دهنده اینترنت پرسرعت، مخابرات هم طی مصوبه ای و به منظور اجرای سیاست های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی، به بخش خصوص واگذار شد و از سوی دیگر شرکت ارتباطات زیرساخت نیز از مخابرات ایران منفک و به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتقل شد.


سال 88؛ مخابرات در اندیشه ارائه اینترنت پرسرعت
تبلیغات گسترده  مخابرات آغاز شد
اما با وجود انتقال مخابرات به بخش خصوصی باز هم خبری از ورود این مجموعه به جمع ارائه دهنده‌گان اینترنت پرسرعت نبود تا اینکه در سال ۸۸ درست زمانی که مردم با اینترنت پرسرعت و مزایای آن آشنا شده بودند و بخش خصوصی در این زمینه اعتباری در بین مردم دست و پا کرده بود، مخابراتی ها هم تصمیم گرفتند پا به این عرصه بگذارند. 


تبلیغات برای ارائه اینترنت در سطح شهرها و در رسانه ها آغاز شد. وعده های مخابرات در تبلیغات گسترده اش نظر هر کس را به خود جلب می کرد. سرعت بالا، قیمت مناسب تر از شرکت های خصوصی، ارائه مودم رايگان، استفاده از اينترنت طرح شبانه رايگان و ... وعده‌هایی بود که مخابرات برای فروش اینترنت به مردم داد. دو سال از این اقدام مخابرات گذشت تا کم کم تقاضا برای دریافت اینترنت توسط مردم در سال ۹۰ اغاز شد.


اما همه چیز برای مخابرات به خوبی پیش نمی رفت و شرکت های خصوصی که حالا در برابر خود یک قدرت بزرگ به نام مخابرات را می دیدند که با تمامی امکانات آمده بود تا با آنها رقابت کند، شروع به اعتراض به نحوه ارائه اینترنت توسط مخابرات کردند و حتی برخی از این شرکت ها ارائه اینترنت توسط مخابرات را غیرقانونی عنوان کردند.


احساس نگرانی شرکت های پپ از پیوستن مخابرات به جمع عرضه کنندگان اینترنت
بی توجهی مخابرات به انتقادات/ برنامه ریزی برای جذب مشتری
شرکت های پپ که با تبلیغات گسترده مخابرات مشتریان خود را کم کم از دست رفت می دیدند انتقادات خود را گسترده تر کردند. آنها معتقد بودند مخابرات در یک شرایط غیربرابر با شرکت های خصوصی رقابت می کند و پایین بودن قیمت خدمات مخابرات باعث شده تا بسیاری از مشتریان شرکت های خصوصی جذب خدمات مخابرات شوند. 


اما مخابرات کاری به این حرف ها نداشت و بدون توجه به این انتقادات برای جذب مشتریان بیشتر برنامه ریزی می کرد. در استان اصفهان هم به موازات سراسر کشور مخابرات اقدام به جذب مشترک برای اینترنت پرسرعت کرد که به گفته مدیر عامل مخابرات استان اصفهان استقبال خوبی از این طرح توسط مردم صورت پذیرفت.


همه خدمات در ابتدا تا حدود زیادی نظر مشترکان اینترنت پرسرعت مخابرات را جلب می‌کرد اما با گذشت نزدیک به یک سال و افزایش تعداد متقاضیان، کیفیت خدمات تا حدود زیادی کاهش پیدا کرد و مشترکان در اکثر مواقع با سرعت پایین و قطعی های مداوم دست و پنجه نرم می کردند.


حالا مخابرات که گوی سبقت را از شرکت های خصوصی ارائه دهنده اینترنت ربوده بود با تعداد مشترکان زیاد و البته ناراضی، برای جذب مشترکان بیشتر در سال ۹۲ برنامه ریزی می کرد.


 برنامه ای که عملیاتی شدن آن به خاطر بدهی بزرگ مخابرات به شرکت زیرساخت و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات با چالشی جدی روبرو شد.


مخابرات با چالش جدی روبرو می شود
زیرساخت: پهنای باند نمی دهیم
سال 1392 بود که زیرساخت به یک باره اعلام کرد که دیگر به مخابرات پهنای باند نمی دهد و این یک خبر بسیار بد برای مخابراتی بود که سود مناسبی از ارائه اینترنت به مردم دریافت می کرد. با تحریم مخابرات از سوی زیرساخت و ندادن پهنای باند از سوی این شرکت به مخابرات مشکلات اینترنت ۲۰۲۰ نسبت به گذشته بیشتر شد بطوریکه مشترکین با قطعی های مداوم و سرعت پایین اینترنت در اکثر اوقات روبرو شدند. در استان اصفهان نیز اوضاع مانند بسیاری از استان های کشور چندان خوشایند نبود. اما با وجود نداشتن پهنای باند همچنان ثبت نام اینترنت مخابرات ادامه داشت و با اضافه شدن مشترکان وضعیت روز به روز بدتر می شد تا جایی که کشایی مدیر عامل مخابرات استان اصفهان در آن زمان {برای خواندن متن گفتگو اینجا کلیک کنید} طی گفتگویی به خبرنگار ایمنا گفته بود: ارتباط میان کیفیت خدمات و پهنای باند در ارائه اینترنت پرسرعت تعریف مخصوص به خود را دارد و شرکت مخابرات نیز باید پهنای باند مورد نیاز کاربران خود را تامین کند اما طی چند ماه اخیر شرکت زیرساخت که تنها تامین کننده اینترنت کشور است، از واگذاری پهنای باند به مخابرات استان‌های سراسر کشور جلوگیری کرده است.

مشکلات اینترنت مخابرات تا اسفندماه سال 92 ادامه پیدا کرد
شعار سال 93 مخابرات: ارتقاء کیفیت خدمات مخابرات در ارائه اینترنت
وی تاکید کرده بود که این موضوع باعث شده تا مخابرات نتواند اینترنت پرسرعت را در استان اصفهان توسعه دهد و کیفیت آن در حد محسوسی کاهش پیدا می کند.
مشکلات اینترنت مخابرات تا اوایل اسفندماه سال ۹۲ ادامه پیدا کرد تا اینکه پس از رایزنی های متعدد زیرساخت به ارائه پهنای باند به مخابرات استان ها رضایت داد. 


کشایی مدیرعامل مخابرات استان اصفهان طی گفتگویی با خبرنگار ایمنا در خصوص حل این مشکل نیز گفته بود که خوشبختانه در دو ماهه پایانی سال ۹۲ مشکلات پهنای باند حل شد و خوشبختانه آمار مشترکین اینترنت پرسرعت مخابرات تا پایان سال به ۲۴۵ هزار نفر رسید.
وی ادامه داد: تلاش زیادی را برای نصب تجهیزات به کار گرفتیم و خوشبختانه این تجهیزات نصب شدند و آماده بهره برداری هستند و انشالله در سه ماهه اول سال ۹۳ یک رشد قابل توجهی را در زمینه اینترنت پرسرعت خواهیم داشت.

شعاری که به عمل تبدیل نشد
کیفیت اینترنت مخابرات بدتر از همیشه/ ترافیک غیرواقعی اینترنت مخابرات
مدیرعامل مخابرات استان اصفهان ادامه می دهد که در سال ۹۳ یکی از اولویت های اصلی مخابرات استان اصفهان  ارتقاء کیفیت خدمات به مشترکان است است و شعار ما در سال ۹۳ توسعه کیفیت خدمات است، از این سو باید بتوانیم شاخصه های کیفی خدماتمان را بیشتر کنیم. برای توسعه گسترده در بخش اینترنت پرسرعت برنامه داریم و پیش بینی می کنیم تا ۲۰۰ هزار پورت اینترنت را در سال ۹۳ واگذار کنیم. 


حالا نزدیک به سه ماه ازسال ۹۳ می گذرد و شعار "توسعه کیفیت خدمات به مشترکان" که مدیرعامل مخابرات استان اصفهان وعده داده بود، به کاهش چشمگیر کیفیت خدمات مخابرات در زمینه اینترنت پرسرعت تبدیل شده است. قطعی های مداوم و سرعت پایین از یک سو و پشتیابنی ضعیف و ترافیک غیرواقعی اینترنت مخابرات از سوی دیگر باعث شده تا بسیاری از کاربران اینترنت ۲۰۲۰ صدای اعتراضشان نسبت به وضعیت موجود بالا برود.


پای انتقادات مشترکان اینترنت مخابرات
پشتیبانی ضعیف، سرعت پایین، قطعی های مداوم، ترافیک غبرواقعی و دیگر هیچ
مریم. ق یکی از مخاطبان اینترنت ۲۰۲۰ مخابرات در اینباره به ایمنا گفت: پيش از استفاده از خدمات اينترنت مخابرات اينترنت پرسرعت را از طريق يكي شركت هاي خصوصي دريافت مي‌كردم اما با توجه به تبليغات گسترده اي كه مخابرات داشت و از آنجايي كه به دنبال اينترنت پرسرعت ارزان بودم اينترنت مخابرات را جايگزين كردم.


وی ادامه داد: حدود يك سال و نيم قبل مشكلي از نظر سرعت، قطعي و هزينه نبود و نسبتا از انتخابم راضي بودم اما یک سال گذشته اوضاع كاملاً تغيير كرد. قطعي‌هاي مكرر اينترنت به خصوص براي من كه شغلم وابسته به آن است دردسر ايجاد كرده و مهم‌تر از آن معتقدم مخابرات اين اينترنت كم سرعت و بي كيفيت را با مبلغ بسيار بالايي نسبت به آنچه كه شهروندان وعده داده بود ارائه مي‌كند.


این مشترک اینترنت مخابرات تصریح کرد: اتفاق عجيب ديگري كه در ماههاي اخير بارها آن برایم اتفاق افتاده اخذ وجه استفاده از اينترنت مخابرات به صورت ناعادلانه است. ابتدا شركت مخابرات اعلام كرده بود مي‌توانيد اينترنت خود را شارژ كرده و از طريق قبض تلفن مبلغ آن را پرداخت كنيد اما بعد از يك بار اتمام شارژ اينترنت در كمال ناباوري فهرستي از دفعات شارژ از طريق قبض تلفن در سايت موردنظر ارائه شد كه اعلام مي‌كرد در صورت عدم پرداخت اين مقدار بدهي اينترنت شما شارژ نخواهد شد و عجيب تر اينكه تمامي مبالغ ارائه شده در اين فهرست كه با تاريخ و ترافيك خريداري شده مشخص است را پيش از اين از طريق قبض تلفن پرداخت شده است، به نظر مي‌رسد مخابرات به اين شكل بابت يك بار شارژ دو بار مبلغ مورد نظر را دريافت مي‌كند.

مریم با گلایه فراوان از وضعیت پشتیبانی اینترنت مخابرات اظهارکرد: بی توجهی، برخورد بد و نداشتن اطلاعات کافی اوپراتورها از مشکلات پشتیبانی اینترنت مخابرات است، همچنین برای یک گیگ شارژکردن اینترنت باید دقایق طولانی با توجه به افرادی که در صف انتظار هستند منتظر ماند که اشغالی تلفن در این مدت به نظر می رسد یک درآمدزایی خوب برای مخابرات باشد. 


سروش. ش هم به ایمنا گفت: مدت دو سال است اینترنت شرکتی استفاده می کنم و از خدمات ان راضی هستم، قطعی آن کم است و سرعت نسبتا خوبی دارد، البته مدتی از اینترنت مخابرات استفاده کردم که به نظر می رسید خدمات آن نسبت به خدمات شرکت های خصوصی از کیفیت پایین تری برخوردار است.


آیدا. ع نیز به ایمنا گفت: اینترنت مخابرات استفاده می کردم اما به دلیل پایین بودن خدمات و نداشتن رضایت از اشتراک ان انصراف دادم و حالا از اینترنت شرکتی استفاده می کنم که خدمات مناسب تری دارد و قطعی های ان کم است.


وی تصریح کرد: علیرغم اینترنت مخابرات که برای راه اندازی اولیه ان باید چند ماهی معطل ماند، اینترنت شرکتی جهت راه اندازی خط حدود یک هفته تا ده روز کاری زمان برده و خط ADSL بروی تلفن راه اندازی می شود.


باز هم حرف های تکراری همیشگی
همه چیز خوب است!
مشکلات اینترنت مخابراتی که این روزها به حد بالایی رسیده است بر هیچ یک از مشترکان مخابرات پوشیده نیست اما در این بین تعریف و تمجید مخابراتی ها از خدمات اینترنت مخابرات ۲۰۲۰ باعث شده هیچ تحولی در کیفیت خدمات ارائه نشود و روز به روز بدتر شود. 


کشایی مدیرعامل مخابرات استان اصفهان در گفتگو با ایمنا پیرامون حجمه انتقادات اخیر به کیفیت اینترنت مخابرات تصریح کرد: از ابتدای امسال برنامه ریزی هایی را انجام داده ایم که تمام مشکلات مرتبط با اینترنت پرسرعت را حل کنیم.


وی با بیان این مطلب، اظهارکرد: در این مدت چهار ام سی ان وان اضافه کرده ایم و با نصب یک کش سرورو بسیار پرقدرت و پرظرفیت که برآورد می شود ۳۰ درصد سرعت ارتباط را بیشتر کند، این مشکلات تا حدود زیادی حل شود.


مدیرعامل مخابرات استان اصفهان با بیان اینکه این کش سرور در اویل فروردین ماه و اردیبهشت ماه وارد شبکه شده، است، افزود: طرح جدید اینترنتی مخابرات از ۱۳ رجب شروع شده و تا عید غدیر ادامه دارد که در قالب این طرح هم تمهیداتی برای پشتیبانی و ارائه سرویس ها و خدمات مناسب اندیشیده ایم.

درآمدزایی مخابرات با معطل کردن مردم پشت خطوط
تلفن شما نفر بیستم لیست انتظار، مدت زمان انتظار شما 15 دقیقه است!
کشایی با رد کاهش چشمگیر کیفیت اینترنت ۲۰۲۰، گفت: تعداد مشترکین ما به سرعت در حال افزایش است و با یک حجم بزرگ تقاضا مواجه هستیم که همین موضوع باعث می شود کیفیت به حد مورد نظر نرسد ولی تمام تلاشمان را کرده ایم تا رضایت مردم را جلب کنیم. 


وی اظهارکرد: مخابرات برعکس تمام شرکت های پپ سرعت و پهنای باند را به مخاطبان نمی فروشد، پیک مصرفی را می فروشد و در این راستا هیچ حقی از مردم ضایع نمی شود و مشترک هرچه مصرف کند متناسب با ان هزینه پرداخت می کند.


مدیرعامل مخابرات استان اصفهان عنوان کرد: طرح ما تنها طرحی است که در هیچ یک از شرکت های پپ نیست، ممکن است مردم دوست داشته باشند اینترنت با سرعت بالایی داشته باشند اما ما با توجه به ضریب شیرینگی که داریم اینترنت ارائه می دهیم.


کشایی در پاسخ به این سوال که چرا ترافیک اینترنت مخابرات واقعی نیست، گفت: مخابرات می تواند مانند پیرینت مکالمات پرینت پیک مصرفی اینترنت را بدهد، البته برنامه ای را در دست راه اندارزی داریم که مشترک کنترل مصرف اینترنت را خود بر عهده بگیرد.


وی با اشاره به پشتیبانی اینترنت مخابرات، اظهارکرد: در ساعت های شلوغ روز مردم در نوبت می مانند که البته با تمهیدات به عمل امده در حال حل این مشکل هستیم.


مدیرعامل مخابرات استان اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا مخابرات از طریق پشتبانی اینترنت و در انتظار ماندن مردم پشت خطوط تلفن درآمد زایی می کند، خاطرنشان کرد: بله هزینه ای از این طریق در حساب مخابرات می رود که البته با توجه به تعرفه های موجود مبلغ ناچیزی می شود و به نظر نمی رسد مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد.


و این معظل همچنان ادامه دارد
ورود دستگاه‌های نظارتی برای استیفای حقوق مشتریان اینترنت مخابرات احساس می شود
به هرحال این روزها مردم به انتظارهای طولانی برای شارژ اینترنت مخابرات عادت کرده اند، می دانند پولی که می پردازند به اندازه ی آن حجم واقعی اینترنت دریافت نمی کنند و البته از همه مهم تر اعصاب و روانشان از سرعت پایین و قطعی های مداوم به هم ریخته است. به نظر می رسد در این شرایط بررسی جدی نهادهای نظارتی و تامین حقوق مصرف کننده و البته ورود شورای عالی فضای مجازی برای استیفای حقوق مشتریان این مجموعه به شدت احساس می شود.
اخبار اجتماعی - ایمنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------