نزاع بیشترین حجم معاینات استان تهران در سال 95



  اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی  ,پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران، با بالا خواندن حجم کار در پزشکی قانونی استان تهران، گفت: نزاع بیشترین حجم معاینات این مرکز را درسال گذشته به خود اختصاص داد. 

به گزارش ایرنا، مسعود قادی پاشا روز دوشنبه در سی و چهارمین همایش مدیران پزشکی قانونی سراسر کشور در محل سازمان پزشکی قانونی ، افزود: نزاع با 99 هزار و 817 مراجعه بیشترین حجم معاینات را در سال 95 در بر گرفت که نسبت به سال قبل از آن کاهش 1.3 درصدی داشت.

 

وی در ادامه با اشاره به آمار بیشترین معاینات پزشکی قانونی استان افزود: استان تهران در سال و بر حسب جمعیت در این بخش، رتبه 12 کشور را در اختیار دارد.

 

قادی پاشا ادامه داد: بعد از نزاع مصدومان حوادث رانندگی با 41 هزار و 384 و رشد 11.8 درصدی نسبت به سال قبل از آن و سلاح سرد با 136 مورد و رشد 1.6 درصدی در رتبه های بعدی بیشترین مراجعات استان قرار دارند.

 

به گفته وی، تعداد اجساد معاینه شده در پزشکی قانونی استان در سال گذشته با 19 درصد رشد به 12هزار و 259 مورد رسید.

 

قادی پاشا با بیان اینکه استان تهران در 18 مرکز و یک مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی به مردم خدمات ارائه می کند، گفت: بر اساس آمارها 15 درصد از کل معاینات پزشکی قانونی در استان تهران انجام می شود.

 

به گفته وی، در سال گذشته 299 هزار و 465 معاینه بالینی در مراکز پزشکی قانونی استان تهران انجام شد که نسبت به سال قبل از آن 5 درصد رشد داشت؛ همچنین 7100 پرونده در کمیسیون پزشکی قانونی استان بررسی شد که متأسفانه تنها در بخش ورودی پرونده با رشد 80 درصدی مواجه بود.

 

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران تصریح کرد: آمار آزمایشگاه ها در سال گذشته 72 هزار و 705 مورد بود که چهار هزار و 66 مورد آن در بخش سرولوژی، دو هزار و 502 مورد در بخش‌ DNA و چهار هزار و 945 مورد در بخش پاتولوژی انجام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در بخش متوفیات نیز مرگ ناشی از تصادفات با یکهزار و 156 و کاهش 4.7 درصدی نسبت به سال قبل از آن و مرگ ناشی از مواد مخدر با 775 مورد بیشترین معاینات اجساد بوده اند.

 

وی تعداد پرونده های به نتیجه رسیده کمیسیون ها در سال گذشته را نیز 5965 مورد عنوان کرد.

 

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با بازخوانی حوادث مهم سال گذشته که اجساد آن در پزشکی قانونی استان تهران شناسایی شد، گفت: در حادثه حله عراق و تصادم قطار سمنان با تلاش شبانه روزی همکاران و در کمترین زمان با بالاترین دقت تمام اجساد و قطعات یافت شده تعیین هویت شدند که این کار با بیش از 550 نمونه و بیش از 46 هزار بار کار تطبیق به نتیجه رسید؛ در حادثه پلاسکو هم اجساد و تمامی قطعات کشف شده شناسایی و مورد تعیین هویت قرار گرفت.

 

قادی پاشا در بخش دیگری از سخنان خود ، راه اندازی مرکز بهارستان، راه اندازی واحد جنوب، اخذ مجوز آموزشی برای مرکز کهریزک از سوی وزارت بهداشت، برگزاری دوره های آموزشی، آموزش رزیدنت ها، شروع نمونه گیری از 3800 مجرم برای بانک ژنتیک را از مهمترین اقدامات پزشکی قانونی در سال گذشته برشمرد.

 

وی با اشاره به مشکلات این اداره کل ادامه داد: کمبود شدید پزشک و کارمند، کمبود شدید فضای فیزیکی به ویژه در کمیسیون ها، کمبود اعتبارات و مواد مصرفی و نداشتن اعتبار برای نگهداری مرکز کهریزک از جمله مشکلات این اداره کل است که امیدواریم با همکاری دستگاه های استان و ستاد سازمان برطرف شود.

 

به گزارش ایرنا، همایش دو روزه مدیران پزشکی قانونی کشور روز گذشته به میزبانی پزشکی قانونی استان تهران آغاز به کار کرد و لحظاتی قبل به کار خود پایان داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------