ارائه تسهیلات نظام‌وظیفه به فرزندان مددجویان کمیته‌امداد



  اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,نظام‌وظیفه

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران گزارشی از ارائه تسهیلات نظام‌وظیفه عمومی به فرزندان پسر خانوارهای مددجو تحت حمایت این نهاد ارائه داد. 

به گزارش ایسنا، علی کریمی اصل، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران بابیان اینکه اجرای طرح معافیت سربازی از سال ۸۲ در این نهاد اجرایی شده است، گفت: بر اساس این طرح یکی از فرزندان ذکور سالم بالای ۱۸ سال زنان سرپرست خانوار تحت حمایت می‌توانند از خدمت وظیفه عمومی (سربازی) معاف شوند.

 

وی با اشاره به اینکه تسهیلات نظام‌وظیفه به ۲۰۹ مددجوی تحت حمایت این نهاد در نیمه نخست امسال ارائه‌شده است، افزود: از این تعداد ۸۹ نفر از معافیت سربازی، ۹۱ نفر از تسهیلات کاهش تعرفه خدمات سربازی و ۲۸ نفر به نزدیک‌ترین محل اقامتشان منتقل شدند.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه در شش‌ماهه نخست سال جاری شهرستان‌های شهریار، پاکدشت و رباط‌کریم بیشترین متقاضی دریافت تسهیلات معافیت و انتقال به محل سکونت را داشتند، بیان کرد: هدف کمیته امداد برای ارائه تسهیلات خدمت سربازی این است که خانوارهای تحت حمایت به چرخه فقر وارد نشوند و فرزند ذکور زنان سرپرست خانوار نیز با معافیت سربازی امکان کار و اشتغال و تأمین نیازهای خانواده خود را داشته باشد.

 

وی بابیان اینکه توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت یکی از اولویت‌های کاری کمیته امداد است، افزود: معافیت از خدمت سربازی در جهت توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت انجام می‌شود تا زمینه کمک به امرار و معاش خانوارهای نیازمند فراهم شود، معاف شدن فرزند ذکور خانواده و دریافت تسهیلات اشتغال یکی از معیارهای خروج مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد است.

 

کریمی اصل مهم‌ترین اهداف ارائه تسهیلات سربازی را ایجاد نقش اجتماعی و فراهم کردن فرصت اشتغال، زمینه‌سازی برای افزایش نرخ ازدواج، کمک به تولید ناخالص ملی کشور برای ورود فرد به بازار کار، کاهش نرخ بیکاری کشور، کاهش آسیب‌های اجتماعی و نشان دادن نگاه نظام اسلامی به خانوارهای نیازمند عنوان کرد.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران گفت: گروه‌های هدف کمیته امداد برای دریافت معافیت‌های سربازی شامل خانوارهای تحت حمایت به علت فوت سرپرست مرد، خانوارهای تحت حمایت به علت طلاق و خانوارهای دارای سه دختر و بیشتر هستند.

 

وی یادآور شد: کاهش تعرفه‌های مربوط به صدور کارت معافیت، پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی، اعطاء وام قرض‌الحسنه، کمک‌هزینه بلاعوض ازدواج، خدمات فرهنگی، طرح‌های حمایتی اکرام و محسنین برای ایتام، احداث، خرید مسکن و غیره ازجمله خدمات این نهاد برای فرزندان زنان سرپرست خانوار است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------