قنبری: لغو عضویت سپنتا نیکنام با مبانی حقوقی و قانونی کشور سازگاری ندارد



  اخبار اجتماعی ,خبرهای  اجتماعی , قنبری

یک عضو حزب مردم سالاری تاکید کرد که مسئله به وجود آمده برای سپنتا نیکنام با مبانی حقوقی و قانونی کشور سازگاری ندارد و همانطور که اقلیت‌های دینی خدمت سربازی می روند و مالیات پرداخت می کنند باید از حقوق شهروندی نیز برخوردار باشند.

 داریوش قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به لغو عضویت سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد، گفت: اتفاقی که درباره ایشان افتاده کاری خلاف قانون است و با هیچ عقل و منطقی سازگاری ندارد.

 

وی ادامه داد: هیچ توجیهی وجود ندارد که بیایند هموطنی را که مورد قبول مردم بوده و رای اکثریت مردم را داشته کنار بگذارند. در حالی که همه اهالی ایران دارای حقوق برابر هستند و در قانون حضور اقلیت‌های مذهبی فقط در مقام رهبری و ریاست جمهوری منع شده اما درباره سایر پست‌ها و مقامات محدودیت خاصی از لحاظ قانون وجود ندارد.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: آنچه اتفاق افتاده کاملا سلیقه شورای نگهبان است و با مبانی حقوقی و قا نونی حاکم بر کشور سازگاری ندارد.

 

قنبری خاطر نشان کرد: نمی توان انتظار داشت که اقلیت‌های دینی و مذهبی مانند سایرین به خدمت سربازی بروند و مالیات پرداخت کنند اما از چنین حقوق شهروندی برخوردار نباشند، بنابراین باید در امور کشور در چارچوب قانون رفتار کرد و این کار زیر سوال بردن قوانین کشور است.

 

این عضو حزب مردم سالاری همچنین گفت: مردم این سوال را دارند که چرا ایشان چهار سال توانسته در این منصب باشد و آن موقع موافق چارچوب‌ها شرعی بوده، اما الان مخالف این چارچوب‌ها است.

 

وی افزود: همه نهادها و دستگاه‌های کشور باید در چارچوب قوانین رفتار کنند و اینگونه تضادها باعث هرج و مرج در کشور و نظام می شود، بنابراین انتظار می‌رود این رویه اصلاح شده و تکرار هم نشود. چراکه ورود به این گونه مباحث در حیطه وظایف شورای نگهبان نیست و اعتبار قوانین را زیر سوال می برد.

 

قنبری یادآور شد: حرمت گذاشتن به قوانین کشور، حرمت گذاشتن به مردم و نظام است و باعث ثبات و تقویت جمهوری اسلامی می شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------