پلاسکو واقعیت پشت پرده دیگری دارد/باید قیمت نان آزاد شود



  اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی ,پلاسکو

رئیس اتاق اصناف صبح امروز در اجلاس اتاق اصناف تهران به ارائه توضیحاتی درباره پلاسکو پرداخت و گفت: پلاسکو واقعیت پشت پرده دیگری دارد. 

به گزارش ایسنا، علی فاضلی در این مراسم که در اتاق اصناف تهران برگزار شده بود، در جمع روسای اصناف مختلف حاضر شده و در پاسخ به گلایه‌های متعددی که از سوی روسای برخی از اصناف صورت گرفته بود به ارائه توضیحاتی پرداخت.

 

وی در صحبت‌های خود درباره نحوه فعالیت و کمک اتاق اصناف در زلزله کرمانشاه نکاتی را مطرح کرده بود، پس از آن درباره قیمت نان توضیح داد.

 

پیشنهادات اتاق اصناف درباره نان

 

فاضلی تأکید کرد: آیا شما می‌دانید که قصه نان از چه قرار است که انتقاد می‌کنید؟ نان غذای غالب مردم کشور است و در شش ماه گذشته تمام موضوعات مربوط به گرانی آن پیگیری و بررسی شد اما از سویی بحثی مطرح می‌شود که با توجه به اینکه این محصول بر سر سفره تمام مردم قرار دارد نباید قیمت آن گران شود.

 

وی تصریح کرد: حال اگر قرار است قیمت نان افزایش پیدا نکند آیا باید هزینه آن را ۸۳ هزار بنگاه صنفی تقبل کنند؟ اگر عده‌ای در قامت حاکمیت می‌گویند نباید قیمت نان افزایش پیدا کند لازم است که این افراد تسهیلات لازم را برای حفظ قیمت نان در نظر بگیرند.

 

رئیس اتاق اصناف افزود: به هر حال ما تابعیتی از حاکمیت و نظام داریم و باید مطیع باشیم. شب گذشته تا ساعت ۱۰ جلساتی با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم و قرار شد در مرحله اول امروز پیشنهاداتی را به دولت ارائه کنیم که براساس آن قیمت حامل‌های انرژی برای نانوایی‌هایی کاهش یافته و سهم بیمه کارگران خبازی به گونه‌ای تعریف شود که بخشی از مشکلات برطرف شود و شاهد افزایش قیمت نباشیم.

 

فاضلی ادامه داد: البته به شخصه قائل به این نیستم و به طور صریح پیشنهاد داده‌ام که مورد قبول همگان هم هست اما در اجرا با اشکال مواجه می‌شود. قیمت نان باید آزاد شود. اکنون فردی که دستش به دهانش می‌رسد برای نان همان نرخی را پرداخت می‌کند که فردی که تحت حمایت کمیته امداد قرار دارد. پیشنهاد ما آن است که دولت قدر و سهم بخش دارا را در این بخش کاهش داده و به دهک سوم جامعه اختصاص دهد.

 

مدیریت واحدی در بحران‌ها نداریم

 

رئیس اتاق اصناف کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به انتقاداتی که نسبت به پیگیری اتاق اصناف در زمینه پلاسکو مطرح شده بود، گفت: متأسفانه مدیریت واحدی در بحران‌ها نداریم وگرنه در مواردی مانند زلزله کرمانشاه شاهد این اتفاقات نبودیم.

 

وی ادامه داد: زمانی پلاسکو که یک ساختمان در تهران است فرو ریخت و تا چند وقت کل کشور ملتهب بود. در آن دوره تنها ۱۰ روز برای آواربرداری از این مجموعه تمام بخش‌های کشور درگیر شده بودند، حال تصور کنید اگر اتفاقی جدی در تهران رخ دهد باید چه برخوردی کرد. آیا در این زمینه تاکنون کسی را محاکمه کرده‌اید؟ واقعیت آن است که پلاسکو پشت پرده دیگری دارد.

 

فاضلی افزود: البته قبول دارم که بنده، اتحادیه‌ها، شهرداری و بسیاری نهادهای دیگر در این زمینه مقصرند اما به نوعی عدم همسویی مدیریت در دو اتحادیه باعث شده است که اشکالاتی در این بخش ایجاد شود.

 

رئیس اتاق اصناف در ادامه صحبت‌های خود به برخی انتقادات رسانه ملی از اصناف اشاره کرد و گفت: شوی تلویزیونی درست می‌کنند و در قالب آن علیه اصناف صحبت کرده و به عنوان بحث کارشناسی این گونه مطرح می‌کنند که اگر اصناف سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان مالیاتی که به آن‌ها تعلق می‌گیرد را پرداخت کنند در حوادثی مانند سرپل ذهاب این امکان وجود دارد که برای هر فرد زلزله زده ۲۰ خانه ساخته شود. متأسفانه فردی که به عنوان کارشناس چنین بحثی را مطرح می‌کند سهم بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی را ندانسته و جاهل است که در رسانه ملی علیه سه میلیون بنگاه اقتصادی چنین بحثی را مطرح می‌کند.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به عملکرد هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران اظهار کرد: نباید نفاق ایجاد کنیم و درگیر جریانات خاص شویم. اکنون دوره عوام فریبی گذشته است و دیگر نمی‌توان با چند فیلم و عکس  مردم را تحت تأثیر قرار داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------